Beantwoord

Whatsapp berichten komen pas binnen bij openen app (Android)

  • 29 June 2017
  • 41 reacties
  • 235873 keer bekeken

Mijn whatsapp doet van de ene op de andere dag vreemd. Soms komen berichten gewoon binnen zoals het hoort maar vaker gebeurt het tegenwoordig dat mijn berichten pas binnenkomen als ik de app zelf open. Ik heb dit probleem gegoogeld, maar ik kan de juiste oplossing niet vinden. Ik heb een Samsung Galaxy 6S Edge en Android versie 7.0
Bij voorbaat dank
icon

Beste antwoord door AJG 11 April 2018, 03:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

41 reacties

Heb je WhatsApp al verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd?
Hallo, dat gaat niet want de app zit ingebouwd op de telefoon. Kan deze alleen "uitzetten" maar dat heb ik al geprobeerd en nog steeds hetzelfde probleem..
Dat gaat inderdaad niet werken dan.

Gebruik je dingen op je telefoon als app killers? Dat zijn apps die de achtergrond processen sluiten van apps zoals WhatsApp die op de achtergrond draaien
Ik heb geen speciale app daarvoor gedownload maar kan mijn telefoon dat ook zelf doen?
Het is iets met RAM op de telefoon zelf, maar als je er geen app voor heb of iets dan ga ik vanuit dat je zoiets niet doet waardoor whatsapp raar doet om het zo te zeggen.

Wat je eventueel kan doen is dat je de gegevens in whatsapp verwijderd (maak wel een backup eventueel van uw gesprekken) en zorg ook dat je de laatste versie hebt van whatsapp en check eventueel op updates van uw telefoon.

Heb je trouwens het probleem zowel op wifi als 3G/4G?
Reputatie 7
Badge +22
Ha Fred, welkom op het forum! Vervelend dat je berichten pas binnenkomen als je Whatsapp opent. Ik lees al goede suggesties en tips van c04567.

Het lijkt mij ook dat je telefoon er op de één of andere manier voor zorgt dat Whatsapp niet altijd berichten ontvangt. Kun je eens kijken bij Apps -> Whatsapp -> Toestemming? Welke dingen staan daar aangevinkt?
Ha Justin, ik heb even gekeken maar 'toestemming' is niet een van de opties. Ik ga naar instellingen, apps, whatsapp en dan heb ik de keuze uit: mobiele gegevens, batterij, opslag, geheugen, meldingen, machtigingen (alles gemachtigd), instellen als standaard, systeeminstellingen wijzigen en appgegevens in de winkel.
Ik heb overigens problemen zowel op (verschillende) wifi's als 3g en ik heb de laatste versies van whatsapp en Android.
Reputatie 7
Badge +22
Kijk dan eens bij 'meldingen' of 'machtigingen', Fred. Ik heb even gegoogled en kwam iemand tegen met hetzelfde probleem. Het antwoord is Engelstalig en daar werd verwezen naar Apps -> Whatsapp -> Permission. Dit is het volledige antwoord:

Today, I figured out. Go to Apps → Whatsapp → Permission. It will show the default list of permission. Now choose the “|” icon at top right and select “All permissions”. Scroll and find “run at startup”. It shall only have an Ok button. How many ever times you do the okay, it keeps showing the same. But after this my Whatsapp never got into sleep mode and I started seeing the notifications. But I wonder they could have set an acknowledgement or a slide bar to know it if it is set or not. Perhaps too trivial user experience factor. There are a host of other permissions that we can set. They are not shown in the default set.
Levert dit iets op? Ik ben benieuwd!
Geprobeerd, nu afwachten. Hou je op de hoogte als ik meer weet!
Reputatie 7
Badge +22
Top! Je weet me te vinden 🙂
Niet gewerkt helaas...
Reputatie 7
Badge +22
Jammer dat dit het probleem niet oplost, Fred. Helaas heb ik ook niet heel veel andere suggesties voor je 😞

Wellicht dat je jouw telefoon nog terug kunt zetten naar fabrieksinstellingen? Vergeet dan niet om een back-up te maken.
Zelfde probleem hier. Ik heb een Huawei P10 plus. Ik heb vrij recent een systeem update gedaan vanuit Huawei en ik sluit niet uit dat deze een bepaalde instellingen heeft overschreven waardoor ik ook geen berichten binnenkrijg behalve wanneer de Whatsapp app geopend is. Zou fijn zijn als er nog meegedacht zou kunnen worden met dit issue. Bovenstaande suggesties heb ik al uitgevoerd.
Mvg Richard.
Reputatie 7
Badge +30
Het is niet gewoon de instelling voor energiebesparing, of voor achtergrond internetgebruik?
Reputatie 7
Heeft meer te maken met het afsluiten van je whatsapp,...

Namelijk niet alleen bij Android, ook bij iOS,...



Is niet altijd zo bij mij, maar soms komt dat voor,...
Reputatie 7
Badge +30
Hallo Richard, vervelend! Heb je nog iets gehad aan de informatie van Robin en Jeroen? Ik zie op mijn Android toestel onder instellingen, batterij dat ik bij Whatsapp en andere apps aan kan geven dat deze op de achtergrond moet blijven draaien of niet. Heb je dat ook al eens gecheckt? Anders zou ik eens navraag doen bij Huawei, wellicht zien zij deze klacht vaker bij gebruikers en hebben ze een oplossing!
  1. Ga naar Instellingen
  2. Kies Batterij
  3. Kies Sluit apps bij schermvergrendeling 
  4. Zet het vinkje bij Whatsapp uit

 

19ab6a1a-553b-4448-8139-7fc8ae500270.png

Dat is het AJG. Bedankt!
Dit heb ik uitgeprobeerd en kan eindelojk na weken puzzelen mijn whatsappberichten weer direct ontvangen.
Te gek hoor!
Groetjes en hulde aan jou persoon.
Hallo Richard, vervelend! Heb je nog iets gehad aan de informatie van Robin en Jeroen? Ik zie op mijn Android toestel onder instellingen, batterij dat ik bij Whatsapp en andere apps aan kan geven dat deze op de achtergrond moet blijven draaien of niet. Heb je dat ook al eens gecheckt? Anders zou ik eens navraag doen bij Huawei, wellicht zien zij deze klacht vaker bij gebruikers en hebben ze een oplossing!
Instelling gevonden. Even afwachten of het werkt, maar als ik de reacties hierop lees zou dit de oplossing moeten zijn. Super blij ?
Fijn om te lezen dat dit topic mensen verder helpt met het whatsapp probleem, Alexandra. Ik ga er nu bijna van uit dat dit ook voor jou de oplossing is. Zo niet, laat het weten!
Fijn om te lezen dat dit topic mensen verder helpt met het whatsapp probleem, Alexandra. Ik ga er nu bijna van uit dat dit ook voor jou de oplossing is. Zo niet, laat het weten!
Tot nu toe alles zonder problemen binnen gekregen, dus lijkt opgelost. Echt blij mee☺️
Hallo, ik lees jullie reacties omdat ik hetzelfde probleem heb maar ik kom er niet uit. Ik heb sinds kort de Samsung Galaxy A40 en heb daar exact hetzelfde probleem mee: zodra je whatsapp opent stromen de berichten binnen, die ik dus mis zodra ze verstuurd zijn.
Ik heb de functie bij Apparaatonderhoud --> Batterij --> Whatsapp: "app in sluimerstand"; al uitstaan, omdat dit lijkt op de oplossing die hier gegeven wordt, maar dit lost het probleem nog niet op.
Die functie Sluit apps bij schermvergrendeling vind ik bij de A40 niet exact.

Zou iemand me hiermee kunnen helpen?

Alvast bedankt!
Hier hetzelfde met de Samsung galaxy A50, moet bekennen dat ik hetzelfde probleem had met mijn Samsung S5 Neo. Is eigenlijk ontstaan toen ik mijn router heb vervangen (TP-LINK), maar is misschien toeval. Bovenstaande oplossingen helpen in ieder geval niet.
@Catelijne en @Wish Dit is 99% een instelling ergens in de telefoon. Ik hoop dat een forumgebruiker nog een praktische tip voor jullie heeft.