Beantwoord

Whatsapp berichten komen pas binnen bij openen app (Android)

  • 29 June 2017
  • 41 reacties
  • 235729 keer bekeken

Mijn whatsapp doet van de ene op de andere dag vreemd. Soms komen berichten gewoon binnen zoals het hoort maar vaker gebeurt het tegenwoordig dat mijn berichten pas binnenkomen als ik de app zelf open. Ik heb dit probleem gegoogeld, maar ik kan de juiste oplossing niet vinden. Ik heb een Samsung Galaxy 6S Edge en Android versie 7.0
Bij voorbaat dank
icon

Beste antwoord door AJG 11 April 2018, 03:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

41 reacties

Beste Erwin, bedankt voor je reactie maar de instelling vind ik niet en ik heb zojuist anderen er ook naar laten kijken, ook zij vinden de bovengenoemde instelling of iets soortgelijks niet. Vreemd.. Hierdoor kan ik het niet aanpassen helaas. Mocht iemand een tip hebben hoe dit op de Samsung Galaxy A40 aangepast kan worden zodat Whatsapp niet pas berichten toont bij het openen van de app, hoor ik het graag!
Ik heb het probleem ook! Als me WhatsApp open dan krijg ik pas de Meldingen binnen. Of als wifi aan en uitzet. Ervaar het probleem ook met outlook. Heb sinds paar dagen Samsung Galaxy A40. Hiervoor Galaxy J6 en het probleem ook. Heb al wat uitgeprobeerd, Het lijkt mij dat verbinding verliest, Na 7+ minuten op de wifi krijg ik geen meldingen meer binnen. Meerdere keren getest. terug gezet naar fabriek instellingen heeft helaas ook niet geholpen.
Als iemand de Goude tip heb. Ben ik je eeuwig dankbaar. Ben meer als een maand aan zoeken. Zo wanhopig dat nieuwe telefoon heb gekocht.
Hallo, mijn moeder heeft daar ook last van met haar Samsung Galaxy A8 wat kan ik daaraan doen?
Hoi allemaal! Ik kan hier vanuit KPN geen antwoord op geven. Dit heeft puur met instellingen van eigen hardware te maken. Vaak zijn er ook forums van de betreffende telefoons waarop jullie deze storing hebben. Ik zou daar ook zeker mijn vraag stellen. En uiteraard hoop ik dat een andere gebruiker van ons forum misschien een gouden tip heeft.
Hoi Erwin. Je hebt gelijk. Het zit niet bij KPN. Ligt inderdaad aan de hardware van Android besturing. Heb me telefoon laten repareren in de Samsung winkel. Er is een nieuw moederbord ingezet. Ze dachten dat daardoor kwam. En het probleem is niet verholpen. Schandalig dat Android hier niks aan doet of een update doet. Als je op internet leest, Het probleem speelt al jaren.
Ben inmiddels overgestapt naar IPhone 7. En alles werkt zoals het hoort. Hoop evengoed dat het probleem keer word opgelost. Ben nog steeds aan zoeken.
Hetzelfde als Catelijne en Wish, echt alle fora al afgeschuimd, gereset, opnieuw geïnstalleerd, alle machtigingen toegestaan... Geen enkele manier werkt. Zeeeeeeer frustrerend! 'sluit apps bij schermvergrendeling kan ik ook niet vinden. Samsung A40 trouwens sinds kort in gebruik.
Goedenavond,

Zojuist hetzelfde probleem gehad en kunnen verhelpen op een A50 en A7: Ga naar "instellingen", dan naar "meldingen", onder "Tip" staat "Gegevensbesparing" (dat staat als een link in het blauw), dan klik je op "App toestaan bij Gegevensbesparing aan", scroll naar WhatsApp en vink die aan.

Voor ons is het opgelost, ik hoop dat jullie er ook wat aan hebben!
Na een hele zoektocht eindelijk de boosdoener gevonden, op mijn a40 dan toch.
Dus, instellingen - apps - Whatsapp - batterij - batterijverbr.optimalis. - dootscrollen naar Whatsapp en uitzetten.

@Kirstennnn99 en @nomad_cosmo Heel veel dank. Dit gaat ongetwijfeld een hoop anderen in dit topic helpen!
Onder -instellingen > Apparaat onderhoud [Batterij] > Instellingen (3 puntjes rechtsboven) kwam ik dit nog tegen.....
Aangezien alles bij mij aan/goed stond wat hier reeds is vermeld, en het toch niet werkte ,hoop ik dat dit het dan is.
Vrij lastig dat je op zo'n 5 plekken machtigingen kan geven aan en in een app en ook op diverse plekken in de foon energie kan besparen! Goede hoop dat deze instelling alles overruled (stonden bij mij aan). Het betreft bij mij en jullie meest een nieuwe telefoon, dus als deze 'nog moet leren' en/of apps 'na een tijdje' uitzet (wat is een tijdje?) klinkt het logisch. Thumbs Crossed.

(A7/Android 9)




Beste Dr.DoubleYou,
Ik heb ook het probleem dat er na ongeveer 30 min. geen whats app berichten meer binnenkomen en moet ook de app eerst openen. Van alles geprobeerd zonder resultaat .
Vraag bij jouw uitleg en foto moeten dan waar je een cirkel om hebt gezet uit of aan staan.
Ik heb een samsung A20e metandroid 9.0

Groet de Gorter
@Kirstennnn99 en @nomad_cosmo Heel veel dank. Dit gaat ongetwijfeld een hoop anderen in dit topic helpen!

@Kirstennnn99 en @nomad_cosmo Heel veel dank. Dit gaat ongetwijfeld een hoop anderen in dit topic helpen!


Vraag moeten ze aan of uit staan om Whats app berichten binnen te krijgen

Groet de Gorter
Beste Dr.DoubleYou,
Ik heb ook het probleem dat er na ongeveer 30 min. geen whats app berichten meer binnenkomen en moet ook de app eerst openen. Van alles geprobeerd zonder resultaat .
Vraag bij jouw uitleg en foto moeten dan waar je een cirkel om hebt gezet uit of aan staan.
Ik heb een samsung A20e metandroid 9.0

Groet de Gorter


Uit, en dat lijkt goed te werken. Echter op wifi thuis heeft hij er soms toch nog last van, alsof de wifi wordt gesluimerd/uitgezet en die setting kan ik niet vinden. Het constant aanhebben van de mobiele data (snachts) is wel een oplossing, maar vreet best wat MB's op de achtergrond, terwijl updaten en dergelijk staat ingesteld op ''alleen wifi'' (waarschijnlijk dus aan andere processen? Draai nu een datamanager om dat eens te bekijken)
Eindelijk ik heb het voor elkaar het werkt nu al een paar dagen goed.
Na lang zoeken heb ik een site gevonden en uitgeprobeerd. En het werkt.
Het is de volgende site https://dontkillmyapp.com/samsung. Ik heb S9/S10 gebruikt.
Hopelijk komen hier anderen ook verder mee.

Groet en succes,
de Gorter
Bedankt voor het delen, goede informatie.