Vraag

Wi-Fi problemen Samsung S6

• 11 maart 2018
  • 14 reacties
  • 3387 keer bekeken

Ik heb al een poosje een Samsung S6 bij mijn KPN abonnement. De laatste paar maanden ervaar ik problemen met de Wi-Fi. Niet alleen de Wi-Fi thuis, maar overal. Thuis hebben wij trouwens geen KPN.
Ik vermoed dat het aan mijn toestel ligt. Wi-Fi valt op mijn telefoon heel vaak uit. De andere apparaten in het huis hebben hier geen last van. De Wi-Fi gaat vaak weg. Er staat dan een uitroepteken bij het Wi-Fi symbool.

Ik heb het volgende al geprobeerd:
- Verbinding verbreken en weer verbinden. Na een handeling met het internet valt de WiFi weer weg.
- Netwerk vergeten en opnieuw wachtwoord. Ook dan valt hij weer weg na een handeling.
- Telefoon naar fabrieksinstellingen teruggebracht. Ook zonder resultaat.

Soms gaat het een tijdje goed, maar hij valt vaak weg en dat kost mij veel MB's aan internet.

Iemand nog een tip wat misschien werkt?

Alvast dank.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hoi Arieke123, welkom op het Forum! Heel irritant dat de WiFi-verbinding op je toestel steeds afbreekt.

Heel goed dat je het e.e.a. hebt uitgeprobeerd. Fijn, dan kunnen we de 'basis' overslaan ;)
Zoals je het plaatje schetst lijkt het mij ook dat je Samsung niet goed functioneert. Gezien het probleem ook ontstaat op andere WiFi-netwerken.

Ik heb wel een aantal suggesties! Klinkt gek maar wil je de WiFi eens testen zonder SIM-kaart? Even kijken of je dan ook nog het probleem ervaart.

Ik hoor graag van je 🙂
Reputatie 7
Badge +15
Hoi Arieke123, ik heb helaas niets meer van je gehoord 😢

Ik hoop dat het betekent dat je een oplossing voor het probleem hebt gevonden! 🙂 Als je nog wel hulp nodig hebt, laat het ons dan vooral weten. We staan voor je klaar.
Badge
Heb daarvoor al een keer of 10 gebeld...al maanden geen fatsoenlijke Wi-Fi...
Laatste keer een paar weken terug had ik eindelijk iemand te pakken die er echt verstand van had en heeft het even goed gewerkt maar helaas het is weer knudde....
Had al bijna een nieuwe telefoon gekocht maar dat ga ik natuurlijk niet doen...
Wordt al maanden aan het lijntje gehouden en heb heel veel geduld gehad maar ben er nu wel klaar mee...heb zelfs voorgesteld om me extra mb te geven omdat de Wi-Fi het niet doet en bang was dat ik er overheen zou gaan...tot het probleem is opgelost was bij de kpn....
Het probleem zou opgelost zijn met de mediabox...maar merk er niks van!!!
Vrees dat ik moet wachten tot mijn abonnement is afgelopen is...en dan snel over naar iets anders dan de kpn wat ik al jaren heb...en altijd meer heb betaald omdat kpn de beste was!!!!
Maar dat is helaas verleden tijd....
Betaal en krijg maar de helft al maanden!!!!
Misschien moet ik maar eens de helft gaan betalen van mijn abonnement krijg immers maar de helft...
U zie wel aan mij bericht dat ik inmiddels goed over de zeik ben en kpn moe ben!!!!
Pffffffff
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Peerke, welkom op het forum! Ik begrijp uit je bericht dat jij met je mobiele telefoon last hebt van wegvallende wifi. We hebben een storing gehad met de wifi op de V10 Experia Box. Die zorgde ervoor dat apparaten in huis de wifiverbinding vaker verloren. Dit is inmiddels opgelost. Als jij nu dan ook nog steeds problemen ervaart, dan zit de oorzaak hem ergens anders in. Ik kijk dan ook graag met je wat er aan de hand is. En wat we kunnen doen. Daarvoor heb ik nog wel wat aanvullende vragen voor je.

Kun je als eerste iets meer toelichting geven over wat je ervaart?
- kun je helemaal geen verbinding maken met wifi?
- heb je wel verbinding maar valt dit regelmatig weg?
- iets anders?

Je reageert in een topic dat over een Samsung S6 gaat, is dit ook het toestel dat je hebt?
Heeft de telefoon de meest recente software? Dit kun je controleren via dit stappenplan.

Gebeurt dit alleen in huis, of ook als je ergens anders op wifi zit?
Als dit in huis gebeurt, heb je dit alleen met dit toestel, of ook met andere apparaten?
Gebeurt dit in huis op specifieke plekken, of overal?

Badge
Hoi Erik heb idd een Samsung s6..hebben bij de kpn al van alles geprobeerd.
Laatste keer ging het een paar dagen prima maar helaas daarna niet meer.
De wifi valt elke keer weg om iets op YouTube te kijken is bijna niet te doen...
Hebben nergens problemen mee met de wifi alleen mijn s6...
Had al bijna een andere gekocht een a5 Samsung maar lees dat daar ook problemen zijn..
Heb ook last van de 4g die ook niet zo best meer is..
Ben hier al maanden over bezig en ben er wel klaar mee..maar dat zal je wel begrijpen..

Gr. Peerkes
Reputatie 7
Badge +27
Snap ik, Peerkes. Lijkt me inderdaad heel frustrerend. Je kunt op andere plekken wel met dit toestel op de wifi? Want dan klinkt het als een issue met je wifi thuis. Heb je dat ook via KPN?
Badge
Hoi Erik...de Wi-Fi werkt overal goed alleen thuis niet:( alles doet het thuis behalve mijn s6..
Gr Peerkes
Reputatie 7
Badge +27
Ik wil toch graag nog even verder kijken naar die wifi. Want ergens tussen specifiek jouw wifi en je toestel gaat het niet goed. Ik zie op jouw adres wel een KPN abonnement actief, maar op een andere naam. Is het jouw abonnement? Want dan kan ik daar nog kijken naar de instellingen en of er in de verbinding dingen zijn die hierop van invloed kunnen zijn.
Badge
Hoi...Ja dat is mijn vrouw staat op haar meisjesnaam...
Zij heeft een s 8 en heeft nergens geen problemen mee ...
Zou het knap vinden als je dat lukt...hebben al zoveel geprobeerd...
Wil het nog wel een kans geven dan...
Maar als het niet lukt wil ik mijn abonnement het lieft opzeggen...zou moeten kunnen toch ?
Betaal ervoor en heb geen wifi( al maanden)...of is er een mogelijkheid dat jullie mij een andere telefoon geven of gedeeltelijk?
Reputatie 7
Badge +27
Dank je, Peerkes. Ik heb naar de wifi instellingen gekeken. Ik zie dat op dit moment de 5 Ghz frequentie uitstaat. Merk je daarmee ook een verschil op je S6?
Zo niet, dan zou je het ook nog eens andersom kunnen proberen, om te testen. Met alleen de 5 Ghz aan en de 2,4 Ghz uitgeschakeld.

Je geeft aan dat als het niet opgelost kan worden dat je dan het liefst wilt opzeggen. Wat wil je opzeggen dan, het vaste of het mobiele abonnement? Je toestel werkt overal op wifi behalve thuis. Je wifi thuis doet het prima voor je vrouw en andere apparaten. Dat wijst dan op een specifiek probleem tussen jouw wifi en jouw toestel. Je vaste abonnement opzeggen lijkt me dan wat kort door de bocht 🙂 Het mobiele abonnement opzeggen zal ook niet helpen, het abonnement doet helemaal niets met de wifi in je toestel.
Dat gezegd hebbende, je vaste abonnement heeft een contract tot 2 november van dit jaar. Het mobiele abonnement is onder contract tot oktober 2019. Je zou wel kunnen opzeggen, maar dan loop je tegen de afkoopsom aan.

Ik heb verder voor je gekeken online naar andere dingen die je kunt proberen. Ik zie daar dat wifi verbindingsproblemen met de S6 vaker voorkomen.

Ik heb nog een paar dingen gevonden die je kunt doen/controleren op je toestel.

Statisch IP
Kan zijn dat de stappen hier op jouw telefoon net iets anders heten, maar zoek dan naar dingen die er op lijken.
Ga in instellingen naar Wifi en kies voor Menu.
Druk op het jouw internetverbinding en houd dit ingedrukt tot je een pop-up krijgt.
In de pop-up kies je dan voor Aanpassen netwerkconfiguratie.
Zet dan eerst een vinkje om de geavanceerde opties te laten zien.
Ga dan naar IP instellingen en vink Statisch IP aan. Er verschijnen dan wat regels die je moet invullen.
Achter Gateway vul je het IP-adres van je Experia Box in, dat is 192.168.2.245.
Achter IP adres het adres dat je de telefoon wilt geven. Dit begint dan ook met 192.168.2, maar het laatste cijfer mag anders zijn.
De DNS staat als het goed is al ingevuld, die mag je zo laten.

Dan nog een paar andere, waarvan ik niet direct verwacht dat het helpt. Dit omdat je dan bij meer wifinetwerken problemen zou moetne hebben Maar voor de zekerhei toch:

Wifi-timer: Ga naar Instellingen - Wifi - Menu - Geavanceerd en zorg dat het schuifje bij Wifi timer op Uit staat.

Energie-instellingen: Controleer in Instellingen onder Energie besparende of je opties aan hebt staan die verbindingen kunnen blokkeren of in de weg zitten.

Beveiliging: Heb je beveiligingsapps op je telefoon? Antivirus bijvoorbeeld? Zo ja, check in die apps of ze instellingen hebben die je internet kunnen blokkeren.
Badge
Het probleem van de s6 is sinds de nieuwe box van jullie.. Daarvoor was het prima...ben al maanden bezig met dit en klaar mee... Heb zelf maar een ander telefoon gekocht die doet het prima... Maar je snapt als ons contract afgelopen is dat we gaan overstappen.....
Reputatie 7
Badge +27
Ik ben in ieder geval blij dat het met je andere telefoon wel werkt. Dan heb je in ieder geval wifi.

Het kan zeker dat het probleem er is sinds je een nieuwe Experia Box hebt. Alleen wil dat niet per sé zeggen dat de Experia Box dan ook de oorzaak is. Je geeft zelf ook aan dat andere apparaten in huis nergens last van hebben. Op dit moment is het enige dat we met zekerheid kunnen zeggen dat jouw S6 niet overweg kan met de Experia Box. Maar wat daar dan de oorzaak van is...

Wat je nog kunt doen, om problemen met het toestel uit te sluiten, is hem opsturen ter reparatie. Dit kan via een KPN Winkel.

Ik heb naar de wifi instellingen gekeken. Ik zie dat op dit moment de 5 Ghz frequentie uitstaat. Merk je daarmee ook een verschil op je S6?
Zo niet, dan zou je het ook nog eens andersom kunnen proberen, om te testen. Met alleen de 5 Ghz aan en de 2,4 Ghz uitgeschakeld.
Heb je hier ook nog naar kunnen kijken?
Badge
Hoi Erik die dingen die je stuurde hebben je collega's ook al gedaan al een paar keer... zelf thuis dingen veranderd... Met hulp van jullie.. Maar niks werkt helaas...
Wil je toch bedanken voor je reactie 's en om geprobeerd te hebben om het op te lossen..

Gr. Peerkes
Reputatie 7
Badge +27
Verdorie 😞 Ik heb helaas ook geen verdere ideeën meer, Peerkes. Het is heel zonde dat je de S6 nu niet volledig kunt gebruiken. Dus ik blijf wel onderschrijven de suggestie om hem ter reparatie aan te bieden. Baat het niet dan schaadt het niet.

Reageer