Vraag

Wifi bellen wel en niet op twee dezelfde toestellen

  • 30 May 2019
  • 14 reacties
  • 1746 keer bekeken

Hallo.
Mijn vrouw en ik hebben alle beide een s9 met de laatste updates alleen zij kan bellen met vowifi zie foto en ik niet.
Wij zijn allebeide bij KPN en de instellingen zijn beide hetzelfde rara



Admin: titel aangevuld ter verduidelijking

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Dag
Om alles uit te sluiten, hebben jullie al eens de simkaarten omgewisseld tussen de toestellen?
Verandert er dan iets, m.a.w. blijft het probleem bij het toestel of bij de simkaart?
Reputatie 7
Badge +30
Hey Dag, goede vraag. Zou je inderdaad eens de kruistest willen uitvoeren. Ik zie dat je al wat gegevens in je profiel hebt staan. Zou je daar, in het veld 'persoonlijke opmerking' ook nog het andere mobiele nummer willen vermelden? Dan kan ik hier kijken of er instellingen aan onze kant verschillend staan.
Reputatie 7
Badge +21
Dag @Erik_, om alvast een voorschot te nemen op de uitkomst van de kruistest.
  • Bij de sim-kaarten vraag ik me af, of @Dag misschien een (iets) oudere versie sim heeft en in het andere toestel een recentere versie sim zit, die VoWifi wel ondersteunt?
  • Bij de toestellen ben ik benieuwd naar de pagina "Softwaregegevens". De ene S9 is de andere niet. Er zijn vele variaties. Zijn ze wel allebei geschikt/bedoeld voor Netherlands (PHN)?
@Erik_ ik heb het nr van mijn vrouw bijgevoegd en het andere de simkaart nog niet mee bezig geweest om het om te wisselen.
@RBxx

Reputatie 7
Badge +30
Dank voor het aanvullen, Dag! Ik zie hier dat van onze kant alles in orde is om gebruik te kunnen maken van bellen via wifi.

Je geeft aan dat de instellingen hetzelfde zijn. Voor de volledigheid toch nog: bij allebei staat Bellen via Wi-Fi (linker afbeelding) aan? En is er nog verschil bij jullie in de rechter instelling? Dat jouw vrouw bijvoorbeeld Voorkeur Wi-fi heeft en jij Voorkeur mobiele netwerk? Verder is ook nodig dat onder Mobiele netwerken, Instellingen, Verbindingen, Mobiele netwerken de VoLTE schakelaar aan staat. Is dat bij jou ook zo?

Bedankt @Erik_ ik heb de instellingen nagekeken en die zijn gelijk behalve deze en ik kan niet andere toevoegen hij blijft bij KPN INTERNET staan.

Hendrik.

Reputatie 7
Badge +21
Ik ben nieuwsgierig wat de kruistest heeft opgeleverd. Heb je de simkaarten al eens omgewisseld?
Dan wordt hopelijk duidelijk waar we ons op moeten concentreren: toestel of simkaart
Reputatie 7
Badge +30
Ik ben inderdaad ook benieuwd wat er gebeurt met een kruistest. Wil je daarnaast ook nog even controleren in de instellingen of ze beide typenummer SM-G960F hebben? Ik verwacht het wel, gebaseerd op de softwareversie, maar beter een keer te veel gecheckt dan iets over het hoofd zien 🙂
Hallo @Erik_ @RBxx ik ben er al achter ik heb nog een oude simcard van HI en mijn vrouw een nieuwe van KPN ik vanmorgen een nieuwe besteld.
Hendrik

KPN
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Dag, bedankt voor je bericht. 👍
Ik vermoedde al zoiets, vandaar mijn eerdere verzoek om als test de simkaarten om te wisselen.
Laat het ons nog even weten als de nieuwe simkaart het probleem inderdaad heeft opgelost.
Reputatie 7
Badge +30
Heb je de nieuwe simkaart al binnen, Hendrik?
Hallo Erik, RBxx sorry voor de late reactie ik heb de simkaart erin en geregistreerd maar ik mis in de instellingen netwerk het 4 G LTE mobiel (zie foto) dus nog geen VoLTE bellen ik heb ook netwerken wissen gedaan en opnieuw zoeken maar krijg alleen KPN INTERNET.
Hendrik

Sorry voor de dubbele antwoorden.
Reputatie 7
Badge +30
Geen probleem, ik heb het dubbele internet verwijderd. Je kunt in de telefoon gewoon kiezen voor KPN internet, dat is het huidige voorkeursnetwerk. 4G en wifi bellen werkt prima daarop. Maar begrijp ik goed dat dit bij jou niet zo is als je deze kiest?