Beantwoord

wifi-calling

  • 4 May 2020
  • 10 reacties
  • 203 keer bekeken

Michiel H. schreef:

LS,

voorheen hadden wij KPN Compleet, en WiFi Call werkte prima op mijn iPhone 6s.

Sinds wij Glasvezel in het Buitengebied hebben, hebben wij KPN niet meer als provider van het vaste netwerk, aangezien KPN niet aanbood en niet aanbiedt op dit netwerk (Salland Zuid, omgeving Deventer).

Volgens Plinq, provider van het glasvezelnetwerk, staat alles open voor WiFiCall, en zou het moeten werken. KPN vandaag een aantal keer aan de telefoon gehad en daar kon men niet begrijpen waarom het niet werkt, ondanks de juiste instellingen in de telefoon. 

Ik zie op het forum dat dit probleem vaker is opgelost. Kan iemand helpen? Bij voorbaat dank!

Beste KPN,

Dit probleem speelt ook bij mij thuis. Meerdere keren contact gehad met de klantenservice.

Zouden jullie mij hiermee kunnen ondersteunen?

Bij voorbaat dank!

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 29 October 2020, 19:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi Duripro, welkom op het forum. 

Dat wil ik graag doen, dat kan ik echter alleen niet. Zover ik weer houden wij niets tegen wat bellen via WiFi betreft, bij een goede WiFi verbinding hoort dit simpelweg te werken. Heb je dit een nagevraagd bij je provider? Hoewel zij ook niet mogen bepalen wat je met je dataverkeer doet. 

Werkt bellen via WiFi op andere WiFi netwerken wel goed?

Ja, bij een kennis werkt het wel, en ook als ik in de bibliotheek in Groningen loop dan zie ik opeens dat icoontje van wifi-calling. Dus ik denk ook dat het bij mijn provider ligt, maar als ik op dit forum kijk dan benik niet de enige met dit probleem …

En inderdaad heb ik navraag gedaan bij mijn provider. Zie mailtje hieronder. 

Mijn provider Multifiber zegt hetvolgende : 

Goedemorgen Arthur,

Mijn collega gaf mij aan dat wifi calling momenteel niet ondersteund word op onze verbindingen.
Dit is iets waar KPN voor "gekozen" heeft.
Ik begrijp dat dit bij verschillende andere providers wel werkt, maar ook enkele niet.
Waarom dit zo is, of waarom hier voor gekozen is kan ik u helaas niet vertellen.

Wij hadden dit graag anders gezien, excuses voor het ongemak.

 

Reputatie 7
Badge +24

Duidelijk. Ik moet toegeven dat ik niet thuis ben in het technische gedeelte hiervan, maar ik zie dat we dit vaker tegen zijn gekomen. Ik zet het even door voor onderzoek. Zou je mij een privébericht willen sturen met het IP adres van je thuisaansluiting? Dit kun je achterhalen door naar https://www.watismijnipadres.nl/ te gaan als je thuis verbonden bent via WiFi of via utp kabel. 

Doe dit via een privébericht, plaats het niet hier in het openbaar! 

Reputatie 7
Badge +24

@Duripro, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 

Tja, ik zal vanavond wel mijn IP-adres sturen. Het is in zoverre aan mijn aandacht ontsnapt dat ik ‘ten einde raad’ een oude iPhone 7 heb gekocht. En dan werkt het wel.

Hoi @Alex_P ,

Ik heb je mijn IP gestuurd via een PB, heb je die ontvangen ? Het zou heel fijn zijn als het probleem opgelost wordt …

Groet,
Duripro (Arthur)

Reputatie 7
Badge +24

Hi Arthur, ik heb je bericht zonet gezien. Sorry voor de vertraging. 

Ik heb je IP doorgezet naar de juiste mensen en wacht een reactie af. Zodra ik iets hoor zal ik het hier melden. Ik verwacht dit uiterlijk in de loop van volgende week. 

Reputatie 7
Badge +24

@Duripro, het is gefixt. Werkt het nu?

JAAAAAAAA, het werkt, super !! Dank je wel !!

Reputatie 7
Badge +24

Top! Graag gedaan uiteraard.