Beantwoord

wifi probleem samsung galaxy s3 oplossen

• 25 januari 2013
  • 7 reacties
  • 85154 keer bekeken

beste leden,

ik heb al heel veel gedaan om dit probleem proberen om te lossen.
er zijn verschillende problemen met de WiFi op de galaxy s3.

ik heb nu denk ik de oplossing gevonden. het werkte nu wel, hopelijk ook op lange duur.

hier zijn verschillende stappen die je kan volgen om je WiFi probleem op te lossen.

1. *#0011#
1. tik op je telefoon pad de code : *#0011# in.
2. druk op de optie knop (links van de home knop)
3. klik op WiFi
4. onderaan de lijst staan "WiFi power save mode"
5. zet deze op uit. er moet uit staan en niet aan.

icon

Beste antwoord door PeterHaartsen 28 januari 2013, 10:08

Ik had ook problemen met WiFi op mijn Samsung Galaxy S en Galaxy SII en vond op internet uiteindelijk een oplossing die bij mij werkt. Verschillende Android telefoons schijnen hier overigens last van te hebben.

Op de router moet je WMM uitschakelen (dit is kort gezegd een Quality of Service setting die bepaalde soorten data voorrang kan geven qua bandbreedte; WMM wordt ook wel WiFi Multimedia genoemd). Nadat ik WMM had uitgeschakeld had ik geen problemen meer, zoals kort uitvallen van de WiFi verbinding of onderbrekingen in uploads/downloads.

Bekijk origineel

7 reacties

2. de samsung service heeft mijn toestel een reset gegeven.
1. zorg dat je een backup heb! verloren bestanden zijn eigen risico!
2. reset je telefoon door naar instellingen te gaan -> back-up maken en terugzetten -> standaard gegevens herstellen.
eigen risico!

3. geavanceerde WiFi instellingen.
1. ga naar instellingen -> WiFi -> optie knop -> geavanceerd ->
2. zorg dat netwerkmeldingen aan staat
3. zorg dat Wi-Fi ingeschakeld laten in.. op altijd staat.
4. zorg dat controleren op internetservi.. op aan staat.

4. de router instellingen veranderen.
als niks hier boven heeft geholpen heb je of een nieuw toestel nodig of je hebt een router op verkeerd kanaal.
dit houd in dat het kanaal te druk is en je telefoon problemen heeft om erop te komen. hoe los je dit op? volg de stappen.

1. download in de app store "WiFi analayzer"
- deze app laat een overzicht zien van de WiFi kanalen in de buurt en met een rating overzicht welk kanaal goed is om te gebruiken.
2. start de app en kijk welk kanaal goed is voor jouw WiFi. ( lees anders de WiFi analyzer handleiding )
3. ga op je pc die is verbonden met het internet en typ in bij windows progamma of bestand zoeken : cmd.
4. open het cmd venster en typ in : ipconfig /all
5. zoek naar je standaard gateway ip.
6. open webbrowser en typ daar je ip in bv: 192.4.3.19
7. je komt nu bij je router instellingen ( verschilt per merk )
8. hier kan je ergens bij je instellingen een kanaal veranderen. dit staat meestal op auto. maar zet hem op het kanaal waar die volgens de WiFi analazyer app het beste op werkt ( meerdere kanalen kunnen goed zijn )
9. als dit het probleem nog niet heeft opgelost moet je misschien je "bandwith" van je router hoger zetten bijvoorbeeld naar 40MHZ.

wat heeft bij mij geholpen?
stap 1. heeft niet mijn probleem opgelost maar maakt mijn WiFi wel ietsjes sneller.
stap2. dit heeft mijn toestel probleem opgelost maar na 2 dagen deed die het weer niet hoe die het moest doen.
stap 3. dit werkte ook voor 2 dagen en toen kreeg ik weer een WiFi probleem. alleen ik laat dit wel aanstaan op advies van de technische klanten afdeling.
stap 4. normaal om op WiFi te komen moest ik mijn router restarte. nu verbond die gelijk toen ik nieuw kanaal had. ben nog aan het testen of dit het probleem voorgoed oplost.

heeft dit geholpen? laat het mij graag weten! zo niet zeg wat er niet lukt

Reputatie 6
Badge +2
Denk dat de instellingen in je router nog het belangrijkste zijn. Vooral een vast kanaal kiezen kan heel goed helpen.

ja dat vaste kanaal in de router hielp inderdaad gelijk. 

ik denk nu ook dat het probleem voor goed is opgelost want op andere netwerken kom ik wel makkelijk. heb je zelf ook problemen met de galaxy s3?

Reputatie 1
Ik had ook problemen met WiFi op mijn Samsung Galaxy S en Galaxy SII en vond op internet uiteindelijk een oplossing die bij mij werkt. Verschillende Android telefoons schijnen hier overigens last van te hebben.

Op de router moet je WMM uitschakelen (dit is kort gezegd een Quality of Service setting die bepaalde soorten data voorrang kan geven qua bandbreedte; WMM wordt ook wel WiFi Multimedia genoemd). Nadat ik WMM had uitgeschakeld had ik geen problemen meer, zoals kort uitvallen van de WiFi verbinding of onderbrekingen in uploads/downloads.

Reageer