Beantwoord

Wifi Samsung A20e

  • 1 October 2019
  • 8 reacties
  • 999 keer bekeken

Ik heb een Samsung A20e Nu blijkt dat bij wifi verbinding thuis zowel wifi(taartpuntje) als 4G rechts boven aan zichtbaar is. Dus houd volgens de winkel in dat de wifi verbinding te zwak is en vervolgens op 4G gaat, wat niet de bedoeling is vanwege evt data kosten. Nu heb ik 5G van ziggo geprobeerd maar volgens Ziggo is dit toestel niet geschikt voor 5G. Dus staat hij weer op 2.4G, maar gaat weer over op 4G. Wat is evt de oplossing om hem toch op de thuis wifi te krijgen
icon

Beste antwoord door Noordzee 1 October 2019, 12:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28
De oplossing is dan om thuis de instelling mobiel netwerk op “uit” te zetten.

Dan kan de telefoon alleen nog maar via WiFi werken.

Als je dan elders wel van het mobiele netwerk gebruik wil maken, dan de instelling weer op “aan” zetten.
Dat is een oplossing, maar wel omslachtig
Reputatie 7
Badge +30
Ha @de Gorter, welkom terug! De oplossing die Noordzee geeft is ook de oplossing die ik wilde aandragen! Als je wifi niet in orde is, kan je het beste even met Ziggo bellen. Wellicht is er iets met je verbinding aan de hand en kan dat opgelost worden. Je kunt natuurlijk ook met je vaste diensten overstappen naar KPN 😉. Mocht je nog vragen hebben, laat je het ons dan weten?
Bedankt voor jullie reactie.
Ik heb een nieuwe modem ontvangen van Ziggo, zonder beter resultaat.
Jammer dat ik dit bij aanschaf van dit toestel in de KPNwinkel niet heb gevraagd. Dus wel wat wijzer geworden.

Groet de Gorter
Reputatie 7
Badge +30
Alle smartphones switchen tussen wifi en 4G, waar mogelijk. Juist om nóóit meer zonder internet te zitten, om het even heel dramatisch te zeggen. Ik kan me niet direct voorstellen dat de Samsung het niet goed doet in combinatie met het Ziggo modem. Er zijn vast nog andere mensen die ook met deze combinatie werken. Je zou dit toch eens na kunnen vragen bij Ziggo en anders wellicht bij Samsung. Heb je dit met het toestel dat je hiervoor had niet gehad? Of is dit wellicht je eerste smartphone? Als je ergens anders, bijvoorbeeld bij familie of op het werk, bent, kan je dan wel gewoon via wifi verbinden? Of blijft dan ook dat 4G teken in beeld?
Klopt, ik ben erachter gekomen dat 4G erbij mijn dochter er wel af gaat en zij heeft een oude ziggo modem van ongeveer 12jaar oud. Misschien een beetje dom, maar ik heb de telefoon bij de modem gehouden, maar dat helpt ook niet. Dus mijn idee is dat het toch misschien te maken heeft met mijn wifi verbinding thuis.
Reputatie 7
Badge +30
Als jij een speedtest doet, hoeveel haal je dan? Ik wil je in dat geval in ieder geval toch nog eens naar Ziggo verwijzen. Ik help je graag verder, maar kan er dan niets aan doen als het probleem bij Ziggo ligt 🙂.
Beste Marcia ik begrijp je antwoord, dat ik hier verder mee moet bij Ziggo.
Ik heb de speedtest gedaan download is 43,6 en upload 5,1
Volgens mijn abonnement moet het zijn download 50 en 5.0 lijkt mij niet verkeerd.
Maar in ieder geval bedankt voor je mee denken en hulp.

Vriendelijke groet,
de Gorter