Beantwoord

Wifi werkt niet altijd op HTC One M8

• 15 juni 2015
  • 145 reacties
  • 8540 keer bekeken

Hallo,

Sinds vorige week heb ik KPN Glasvezel Alle in 1 Premium. Alles werkt naar behoren behalve op mijn mobiel. Ik heb een HTC One M8 met gewoon de standaard ROM. Alle updates zijn ook geinstalleerd.

Nu heb ik het probleem dat sommige app wel werken en sommige niet. Zo werkt bijvoorbeeld Facebook wel maar ING bankieren niet. Ook krijg ik vaak problemen met websites bezoeken. Zo kan ik bijvoorbeeld niet de app Tweakers gebruiken (start onder water gewoon een browser op) want dan krijg ik de standaard melding "de pagina kan niet worden weergegeven" van een browser. Dit krijg ik overigens ook zodra ik met de Chrome browser naar die site ga. Sommige andere sites werken dan weer wel.

Mijn Wifi signaal is uitstekend en ik heb de problemen ook als ik bij de router ga staan. Ik heb het Wifi netwerk al laten vergeten op mijn telefoon en heb de verbinding opnieuw gemaakt door middel van wachtwoord en WPS knop. Nog steeds heb ik die problemen.

De rest van mijn apparaten en de Smartphone van mijn vrouw (LG G2) werkt gewoon goed.

Iemand een idee?

Ralph

icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 16 juni 2015, 16:35

Hallo,

Als je naar Instellingen > Wifi gaat kan je je huidige netwerk lang indrukken en op aanpassen klikken. IP adres kan je dan op static/passief zetten ipv DHCP.
Over het algemeen geldt het volgende:
IP: 192.168.2.XXX (waarbij XXX tussen 1 en 253, bijvoorveeld 150)
Gateway: 192.168.2.254
Prefix: 24
DNS: 8.8.8.8
DNS2: 8.8.4.4

Eigenlijk hoor je hier ook een bijpassende DHCP binding bij in te stellen zodat niet een ander apparaat jouw IP "steelt".

Dit doet ongeveer hetzelfde als DNSet App.

Robin

Bekijk origineel

145 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Staat bluetooth uit op uw telefoon? Hoelang is uw wifi wachtwoord, op internet zijn verschillende mensen die het wachtwoord 8 karakters gemaakt hebben, en het toen werkte.

Welke experiabox gebruikt u?

Robin
Bluetooth staat bij mij eigenlijk altijd aan. Moet die uitstaan? Zoja waarom dan?

Het wachtwoord is gewoon de staandaard van mijn witte experiabox. Ik heb zelf nog geen tijd gehad om uit te zoeken hoe ik in de router kom. Ben nog druk aan het verhuizen. Geen idee dus hoe lang het wachtwoord nu is.

Mijn schoonouders hebben ook een witte experiabox maar daar werkt het wel goed. 

Weet je toevallig ook hoe je de witte experiabox van de beugel krijgt? De monteur heeft hem opgehangen maar krijg hem niet van de muur. Daar staat het wachtwoord. Durf niet te hard te trekken want het is natuurlijk dun plastic 🙂.

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

De "witte experiabox", is dat een H220N, v8, v9 of V10?

Bluetooth en Wifi gebruiken dezelfde antenne (2.4)

Als je schoonouders dezelfde experiabox hebben, en het daar wel goed werkt, denk ik dat het niet aan de telefoon ligt, maar aan een wifi instelling in de experiabox of andere signalen in de buurt.

Je logt in op de experiabox via 192.168.2.254 en je hoeft de eerste keer geen wachtwoord in te vullen

Ik durf eigenlijk mijn experiabox V10 ook niet meer van de muur te halen, omdat hij erg stevig vast zit. Misschien dat je het wachtwoord wel kan vinden via de web interface

Succes met verhuizen!

Robin
Ik zit nu op mijn werk maar ga het wel even vanavond testen. Ik zal dan mijn bluetooth uitzetten.

Dat H220N kwam mij bekend voor dus ben even gaan zoeken in mijn telefoon naar mijn opgeslagen WIFI verbindingen. Die van mijn schoonouders is inderdaad een H220N en daar werkt het wel. Ik heb een H368N (tenminste daar begint de verbinding mee).

Geen idee of ik een V8, 9 of 10 heb. Zal wel op de achterkant staan maar daarvoor moet hij van de muur en dat lukte niet 123. Even goed zoeken daarvoor. 

Ik kom hier nog even op terug. Bedankt Robin!

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

De H369N H368N is de V9. De H220N heeft eigenlijk geen V-naam.

Robin

Ik heb een H368N. Is dat ook een V9? Weet niet of je een typefout maakte...

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Oeps typfout! 

Je kan nog proberen het WiFi kanaal te veranderen (vermijd 13), power save uitzetten op de M8.

Ook zijn er mensen die de WiFi direct naar hebben gewijzigd, als zou ik niet weten waarom dit zou werken. Het is natuurlijk het proberen waard: Instellingen > WiFi > 3 stipjes > Wifi Direct (hernoemen naar "HTC" of "HTC One")

Staat Wifi behouden is standby aan? (Instellingen > Wifi > geavanceerd)

Robin

Ik zal vanavond eens alle opties proberen die je zegt. Power save staat natuurlijk alleen als de batterij bijna leeg is. Dit is niet het geval. 

"Keep WIFI on during sleep" staat op "Always". 

"Wifi optimization" is aangevinkt. Geen idee wat dit doet maar ik zal het vanavond eens uitvinken.

Ik heb EXACT hetzelfde probleem. Htc one m8 met sinds een week kpn. Sommige sites /apps werken niet. Bij alle andere apparaten wel.

Vandaag een uur met kpn aan de telefoon gezeten. Zij verwezen me eerst door naar htc. Klantenservice van htc kon me niet helpen aangezien alles bij mijn vorige upc abonnement wel goed werkte. Vervolgens weer kpn aan gebeld. Er is van alles geprobeerd : kanaal 13,9,1 automatisch, router reset, zelfs telefoon terug naar fabrieksinstelling. Uiteindelijk hielp niks en werd mij geadviseerd om naar een kpn plus filiaal te gaan omdat dit een heel specifiek was.

Ik zal laten weten wat ze daar gaan doen en of het helpt...
Ik heb gisteren alles geprobeerd wat Robin zei maar het heeft niet geholpen. Ik ben benieuwd wat de oorzaak is. Ik heb nog geen tijd gehad om in de router in te loggen.

Wouter, welke versie van de Experiabox heb jij?

Reputatie 7
Badge +27
Hoi Ralph,

Welkom op het forum. Begrijp ik goed dat je het wifi wachtwoord nog niet had gewijzigd naar max. 8 karakters? Dit zou je dan nog eens kunnen proberen. Mocht dat ook niet werken, hoor ik het graag, dan wil ik namelijk ook eens intern navragen of hier iets over bekend is. Ik kan dan direct aangeven wat er al geprobeerd is en dat dit niet de oplossing is. 

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Het lijkt er op dat dit een V9-probleem is: http://forum.kpn.com/t5/Storingen/V9-ruilen-voor-V10/td-p/338821

Robin
Reputatie 2
Badge
Heb exact hetzelfde probleem. Heb ook een HTC one m8 en sommige apps doen het wel en sommige niet. Mocht je wat weten laat me aub weten, bedankt!

Julien

Ik heb ook een v9. Overigens werd het veranderen naar een 8 karakter lang wachtwoord door de telefonische   klantenservice als onzin afgedaan... 

Ik heb het wachtwoord veranderen nog niet geprobeerd maar als dit een oplossing is dan is dat wel heel raar. Zou niet mogen. Dit heeft totaal niets met elkaar te maken.

Ik wil wel eens de v10 proberen. Kennis van mij heeft die en misschien kan ik die wel even lenen.

Ik ben in ieder geval blij dat ik niet de enige met dit probleem ben!

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Ik heb er ook geen technische verklaring voor, maar niet geschoten is altijd mis.

We hebben nu in ieder geval 3 mensen met een M8 en een V9, en het probleem doet zich niet voor bij andere routers (?), dus zal het aan de v9 liggen, lijkt mij.

Misschien dat KPN een andere experiabox kan aan bieden, als heb je dan alleen het probleem ontweken en niet opgelost.

Robin
Reputatie 2
Badge
Wellicht een idee@kpnwebcare om op zijn minst 1 iemand met dit probleem te voorzien van een V10 zoals hierboven ook al terecht opgemerkt... zo weten we allemaal zsm of dit het is....

Reputatie 7
Badge +30

Je zou zelfs gewoon een uurtje daar kunnen internetten, om te kijken of het met de V10 opgelost is.
Mijn HTC M7 heeft dit probleem niet met de V10, maar ik heb ook nooit het probleem gehad.

Robin
Ook ik heb hetzelfde probleem. Sinds vanochtend KPN glasvezel Alles-in-1, en alles werkt prima behalve op mijn HTC M8. Sommige apps en websites werken niet en krijg ik een error. Verder heb ik ook een Experiabox V9.

Als tijdelijke oplossing maak ik gebruik van een app die DNSet heet. Hiermee werken websites die ik eerder niet kon bezoeken wel.

Heb overigens ook telefonisch contact gehad met KPN en die zouden het gaan doorgeven aan een storing/technische dienst o.i.d.

Rogier

Reputatie 7
Badge +30
Zal het nog helpen als je een vast IP, en DNS (8.8.8.8 en 8.8.4.4) instelt in Wifi Instellingen?

Robin
Reputatie 2
Badge
Ik wil het best proberen leg me alleen even uit hoe je dat precies doet op een HTC!

Reputatie 2
Badge

Bedankt voor het delen van de app DNSet. zojuist! Bij mij werkt nu alles weer na het appje te hebben gedownload in de playstore...

Buiten het feit dat dit een tijdelijke oplossing is aub KPN webcare team nu uitleg hoe dit definitief opgelost kan worden.

Julien

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Als je naar Instellingen > Wifi gaat kan je je huidige netwerk lang indrukken en op aanpassen klikken. IP adres kan je dan op static/passief zetten ipv DHCP.
Over het algemeen geldt het volgende:
IP: 192.168.2.XXX (waarbij XXX tussen 1 en 253, bijvoorveeld 150)
Gateway: 192.168.2.254
Prefix: 24
DNS: 8.8.8.8
DNS2: 8.8.4.4

Eigenlijk hoor je hier ook een bijpassende DHCP binding bij in te stellen zodat niet een ander apparaat jouw IP "steelt".

Dit doet ongeveer hetzelfde als DNSet App.

Robin

Reputatie 2
Badge

bedankt voor je instructies en inderdaad nu werkt bij mij alles weer (Y)

Hoop dat dit bij iedereen werkt...

Nogmaals bedankt voor het uitzoeken...

Graag hoor ik of dit bij andere ook zal helpen...

Jup, de instructie werkt bij mij ook. Bedankt, scheelt weer een tripje naar het businesscentre!

Reageer