Beantwoord

Wifi werkt niet altijd op HTC One M8

• 15 juni 2015
  • 145 reacties
  • 8523 keer bekeken

Toon eerste bericht

145 reacties

Reputatie 2
Badge
Aantal weken weer verder nu maar nog steeds geen definitieve oplossing.... Ik lees dat er tal van mensen een v10 hebben ontvangen en van de problemen af zijn... Kan het dan echt zo moeilijk... Word nu wel de hoogste tijd dat er iets gebeurd. Aub terugkopeling!

Ik ben doorgestuurd vanuit een eigen topic naar dit topic met exact dezelfde problemen met de V9 alleen dan met de HTC One M7. Het lukte mij niet om handmatig de ip instellingen naar passief te veranderen. Als ik dit wilde wijzigen dan kon ik de veranderde instelling naar passief niet opslaan. Nu met de DNset app geprobeerd en lijkt alles te werken. Vroeg mij nog af of ik iets verkeerd doe waarom ik de ip instelling naar passief zelf niet kan opslaan?

Mvg, Nils

Reputatie 7
Badge +30
Nils1 schreef:
Ik ben doorgestuurd vanuit een eigen topic naar dit topic met exact dezelfde problemen met de V9 alleen dan met de HTC One M7. Het lukte mij niet om handmatig de ip instellingen naar passief te veranderen. Als ik dit wilde wijzigen dan kon ik de veranderde instelling naar passief niet opslaan. Nu met de DNset app geprobeerd en lijkt alles te werken. Vroeg mij nog af of ik iets verkeerd doe waarom ik de ip instelling naar passief zelf niet kan opslaan?

Mvg, Nils

Hallo,

Dan heb je in een van de vakjes leeg gelaten. Soms staat er al iets, dit moet je dan overtypen.

Robin

Bedankt Robin, nu werkt het ook zonder de DNSet app.

Gr. Nils

Goedendag.

Ik had percies hetzelfde probleem ook een M8 met slecht wifi van Experiabox.

Alles geprobeerd met instellingen op M8 en in de Experia box.

Maar het probleem zit in de V9 dit is samen met KPN bevestigd dus is de V9 omgeruild voor een V10 en probleem is weg.

Mvg D.Houtepen

Reputatie 1
Badge
Goeie morgen allen,

Ik heb met de stock rom op mijn One M8. Zodra ik een custom rom installeer zijn de problemen verholpen. Heel raar :S. Ik zal vanmiddag de oplossing hier eerder in dit topic proberen.

Weet niet uit mijn hoofd wat voor Box ik heb. Heb sinds maart glasvezel dus zal dan de v9 zijn?> Met mijn vorige box (v7) had ik de problemen niet.

Reputatie 7
Badge +30
De v7 bestaat eigenlijk niet (de H220N wel). De V9 heeft "V9" voorop staan, en die zal je waarschijnlijk hebben.

Het klopt dat dit probleem zich niet voordoet met de meeste custom roms. Het lijkt dus specifiek iets tussen de V9 en de software van de M8.

Robin
Reputatie 1
Badge
Kom ik in aanmerking om mijn box te laten vervangen?

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

kan je daar na het weekend waarschijnlijk antwoord op geven. (Op dit moment afwezig)

Verder kan je proberen om de KS te bellen (gratis) en kijken of zij je een V10 kunnen verschaffen. En als je dicht bij een KPN winkel woont, kan je daar ook even langs gaan.

Overigens had ik gehoopt dat het firmware team al met een update was gekomen voor de V9

Robin
Reputatie 1
Badge
Ik zal vanmiddag de ks eens bellen.

Ik had eerst deze box: http://i47.tinypic.com/2prwpiq.jpg

Heb nu http://content.hwigroup.net/images/products_xl/209060/zte-kpn-experia-box-v9.jpg

Edit: Oplossing van  heeft gewerkt. Dank je. Mocht het zich weer voordoen ff nieuwe Experia Box halen bij KPN Winkel.

Reputatie 1
Badge
De problemen zijn niet helemaal verholpen met de geboden oplossing. Zo af en toe doet het probleem zich nog voor. Na reconnect met wifi is het weer even verholpen.

Contact gehad met KS, probleem was daar niet bekend. Heb de meneer verwezen naar dit topic. Na wat nagelezen te hebben heeft hij besloten mij een ander modem toe te sturen. Goed geregelt.

Reputatie 1
Badge
Update: inmiddels heb ik een V10 gekregen. Problemen zijn helemaal verholpen. Daar naast heb ik boven in de slaapkamer een hogere snelheid. Is de V10 qua Wi-Fi ook sterker dan zijn voorganger?
Reputatie 7
Badge +30
Jep. Iets beter bereik en ondersteuning voor dualband. (802.11ac)

Robin
Robin ik heb jou oplossing toegepast door naar geavanceerd te gaan en ip op passief ip adres: 192.168.2.000 gateway: 192.168.2.254 prefix: 24 dns1 8.8.8.8 en dns2 8.8.4.4 en dat werkte voor mij 2 maanden lang tot mijn broed ook een htc one m8 kocht en het zelfde probleem had en toen nam hij mijn instellingen over maar nu kan ik er niet meer op ik vroeg me af of hier iets tegen te doen was 

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Jij wilt een ander IP dan je broer. Als je bijvoorbeeld 192.168.2.100 hebt, kan je broer 192.168.2.101 nemen.

Gateway, DNS en netwerk prefix kan je zo laten.

Robin
het helpt niet want zodra ik me ip adres met verhoog of verlaag doet hij het wel weer maar is de verbinding zo slecht dat het eigenlijk niet helpt

laat maar, het heeft wel geholpen heel erg bedankt, ik hoop dat htc ooit wat doet aan dit probleem

Zojuist heb ik het proberen aan te passen alleen krijg ik het niet voor elkaar om vervolgens de instellingen op te slaan. Ook hier gaat het om een HTC ons m8.. Wi-Fi verbinding is uitstekend alleen niks doet het op de Wi-Fi.. zodra ik dan de Wi-Fi uitzet is allees heel snel geladen opeens.. bekend probleem maar ik krijg het nog niet opgelost.

Graag wat hulp. Alvast bedankt
Leontien
Wij hadden hetzelfde probleem.

De oplossing: stel het modem in op kanaal 6 > maak modem (+glasvezelkastje) 15 minuten stroomloos > herstart modem en het probleem was opgelost.

Mocht je een zelfde probleem hebben met een Iphone, stel het modem dan in op kanaal 8.

Reputatie 1
Badge
Pieter1965 schreef op 22 okt '15 om 13:10uWij hadden hetzelfde probleem.

De oplossing: stel het modem in op kanaal 6 > maak modem (+glasvezelkastje) 15 minuten stroomloos > herstart modem en het probleem was opgelost.

Mocht je een zelfde probleem hebben met een Iphone, stel het modem dan in op kanaal 8.

Heb dit toen ook geprobeerd, voor mij bood dit geen oplossing. Een nieuwe V10 Experia Box bood dit wél.

Reageer