Beantwoord

Wisselgesprek met Nokia 7 Plus werkt niet

  • 9 January 2019
  • 10 reacties
  • 949 keer bekeken

Beste,

Ik heb een Nokia 7 Plus (gekocht in een KPN Winkel) waarbij ik wisselgesprek heb geactiveerd. Echter werkt dit niet. Als iemand mij belt en ik ben in gesprek, krijgt deze meteen de voicemail te horen en ik krijg ook geen melding te zien dat iemand mij heeft gebeld. Ik heb mijn simkaart in een Samsung S6 geplaatst en hier werkt het wisselgesprek wel op.

Om alles uit te sluiten heb ik een T-mobile simkaart in mijn Nokia geplaatst en dan werkt het wisselgesprek wel. Dus het ligt niet aan mijn abonnement, maar ook niet aan mijn toestel.

Combinatie KPN abonnement en Nokia 7 Plus is dus nog het enige probleem wat het zou kunnen zijn? Is dit bij jullie bekent?

Groet Pim
icon

Beste antwoord door Nokia7Plus 16 January 2019, 16:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Welkom op het forum, Pim! Hoe heb je wisselgesprek geactiveerd? Via de medewerker, of via de instellingen van de telefoon? Of wellicht door *43# in te toetsen en te bevestigen met je belknop? Als je het via de instellingen hebt gedaan, wil je de shortcodevariant nog eens proberen? Als dat ook niet werkt, vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan check ik hier of het goed geactiveerd staat.
Hallo Erik,

Bedankt voor je reactie. Ik heb het via het toestel geactiveerd en via *43#. Het is ook geactiveerd op het netwerk, want als ik mijn simkaart in een ander toestel plaatst werkt het wel. Ik heb mijn gegevens aangevuld in het profiel. Ook heb ik gebeld met de klantenservice en deze hebben mij een nieuw simkaart opgestuurd, Deze zal ik vandaag ontvangen en activeren.
Reputatie 7
Badge +30
Bijzondere situatie. Normaal zou ik verwachten dat het of aan het toestel ligt, of aan de simkaart. Maar met de andere simkaarten doet je toestel het wel. En onze simkaart doet het in een ander toestel ook. Ik heb hier gekeken en inderdaad is het in het netwerk gewoon geactiveerd. Een verklaring hiervoor heb ik op het moment dan ook niet. Ik hoor graag of het met de nieuwe simkaart wel werkt. Zo niet, dan ga ik een melding aanmaken voor mijn collega's van de technische afdeling om hier naar te kijken.
Ok top. Zodra ik een update heb, dan laat ik dit hier weten.
Helaas, simwissel uitgevoerd maar wisselgesprek werkt nog steeds niet.
Graag melding maken bij technische afdeling.
Reputatie 7
Badge +30
Jammer dat te horen! Ik heb een melding aangemaakt. Ze nemen telefonisch contact met je op hierover. Wel kan het even duren in verband met drukte. Ik verwacht binnen 3 weken.
Hebben al contact met mij opgenomen en het probleem is opgelost!
Bedankt voor de hulp en doorverwijzing!
Hmm, tóch benieuwd wat het probleem was. Als je dat weet.
Jazeker. Mijn vorig toestel was een Samsung S6 waarmee ik belden via 4G. Deze optie kan ik ook bij dit toestel apart aan en uit zetten. Mijn Nokia 7 heeft deze optie niet. Ik zat dus nog op een platform met 4G bellen. Technische dienst heeft mij verplaatst naar een ander platform en het werkt weer.
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor de update, Nokia! Mooi dat je zo snel gebeld bent, en dat het opgelost is 🙂