Beantwoord

Wordt het imei nummer van de telefoon ook geblokkeert bij een sim blokkade?

  • 6 June 2020
  • 5 reacties
  • 846 keer bekeken

Kan de telefoon ook via het imei nummer geblokkeerd worden?ik heb de sim al geblokkeerd

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 6 June 2020, 18:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Blurayfreak, welkom op het forum. 

Ontzettend vervelend om te lezen dat je toestel kwijt is.

Zo te lezen gaat dit om een Android apparaat. Dan kun je deze stappen volgen. Het apparaat moet dan wel zijn ingeschakeld en ingelogd zijn op jouw Google-account. 

Hopelijk lukt het zo.

 

Reputatie 7
Badge +16

Een IMEI is een uniek verificatienummer van een toestel wat toegekend wordt in de fabriek. Het nummer wordt op twee manieren mee gestuurd naar een netwerk: 

  • Wanneer het toestel verbinding maakt met een netwerk
  • Wanneer je 112 belt (Dit wordt gebruikt als “telefoon nummer” wanneer je geen simkaart in je toestel hebt). 

Stel dat je toestel gestolen is raad ik aan om aangifte te doen bij de Politie. Naderhand van het IMEI nummer kan het toestel eventueel achterhaald worden :) 

Reputatie 7
Badge +24

Een IMEI is een uniek verificatienummer van een toestel wat toegekend wordt in de fabriek. Het nummer wordt op twee manieren mee gestuurd naar een netwerk: 

  • Wanneer het toestel verbinding maakt met een netwerk
  • Wanneer je 112 belt (Dit wordt gebruikt als “telefoon nummer” wanneer je geen simkaart in je toestel hebt). 

Stel dat je toestel gestolen is raad ik aan om aangifte te doen bij de Politie. Naderhand van het IMEI nummer kan het toestel eventueel achterhaald worden :) 

Helemaal vergeten dit. Voordeel is ook dat het IMEI nummer dan wordt toegevoegd aan https://www.stopheling.nl/. Niet elke koper van een gebruikte mobiele telefoon kijkt op die site, maar het is in ieder geval iets. 

Reputatie 7
Badge +16

Nice! Die kende ik nog niet (Ik koop meestal eerste hands toestellen…. Of krijg ze van Samsung dus tja, voor mij is de kans superklein dat het een gevalletje diefstal/heling is. Maar het is supergoed dat er hoepeltjes door de overheid opgegooid worden. 

Ik snap überhaupt niet waarom mensen telefoons stelen, dat is gewoon vragen om problemen (iets met een GPS, en een uniek nummer dat er aan gekoppeld is, het is simpelweg vragen om gepakt te worden :innocent: ). Desalniettemin blijft het natuurlijk vervelend voor de slachtoffers :pensive:

 

Reputatie 7
Badge +24

Bluerayfreak, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.