Beantwoord

Xperia XZ1 Compact - Rood meldingslampje blijft branden na acculaden

  • 16 September 2019
  • 5 reacties
  • 550 keer bekeken

Goedemorgen allen..

Van de afgelopen 2 weken is het vandaag voor de 2e keer voorgevallen dat na het laden van de accu het meldingslampje op mijn Xperia XZ1 Compact - Android 9.0 - blijft branden. Terwijl deze brandt kan ik het toestel voor geen mogelijkheid aan krijgen.

De 1e keer had ik toeval dat het toestel net aan de lader lag. Toen heeft het lampje de nacht door gebrand en kon ik het toestel de volgende dag weer laden en opstarten omdat de accu leeg was gelopen door het verbruik van het lampje.

Vannacht heeft het toestel de gehele nacht aan de lader gelegen en ben ik bang dat met het gebruik van alleen het rode lampje, het misschien wel een paar dagen tot een week kan gaan duren voordat de accu leeg is, omdat onder normaal gebruik het toestel tot wel 2 dagen mee gaat.

Heeft iemand ervaring met dit voorval?
icon

Beste antwoord door Bart_ 17 September 2019, 16:11

Bekijk origineel

5 reacties

Gelukkig, hij doet het weer..!! Althans dat dacht ik. 🤔

Het lampje is uit en de telefoon zit weer aan de lading. Batterij niveau is 0%...
Maar, het scherm gaat aan, XPERIA komt meerdere malen op het scherm (lijkt goed te gaan), maar dan valt in 1 keer het scherm op ZWART en verschijnt er een driehoek met een schroevendraaier en sleutel in het scherm.

Toch maar weer de oplader losgekoppeld en opnieuw verbonden. De telefoon laad nu weer op en is inmiddels weer in gebruik.

Vreemd verhaal wat waarschijnlijk aan een softwarefout te wijten valt.
Reputatie 7
Badge +20
Ha @PAR213 Dat is knap vervelend, natuurlijk. Hoe is het nu? Werkt je telefoon nu naar behoren en laadt 'ie wel goed op? Het klinkt inderdaad alsof er iets niet helemaal goed is. Je zou altijd even langs één van onze winkels kunnen lopen als dit weer gebeurt. Dan kun je 'm ter reparatie aanbieden. Neem dan wel het aankoopbewijs mee.
Hej Bart,

Aangezien het nu al voor de tweede keer voor gekomen is in een aantal weken lijkt mij dat het vaker voor zal komen. Misschien dat het aan de Android 9.0 versie ligt, maar misschien ook aan de ingewanden van het toestel.. Het toestel is een paar maanden geleden nog prof. gerepareerd voor een defect aan de oorspeaker.

Het vervelende aan langs komen is dat wij afgelopen zomer geëmigreerd zijn naar Zweden.🇸🇪 Ik zal waarschijnlijk dus niet langs kunnen komen, maar misschien is opsturen nog wel een idee.

In verband met de emigratie zal ook mijn contract worden beëindigd, maar zal hoop ik wel mijn garantie doorgaan voor de volle 2 jaar..
Reputatie 7
Badge +20
Ha @PAR213 Prachtig zeg, Zweden is een heel mooi land! Ik ben zelf geen reparateur en ik waag me dan ook niet aan een conclusie over de herkomst van het defect. Het kan natuurlijk heel goed zijn dat er softwarematig iets aan de hand is. Je contract laten beëindigen vanwege emigratie kan inderdaad. De garantie die je op je toestel hebt is de garantie die de fabrikant -Sony in jouw geval- afgeeft op de goede werking. Als het defect dus te herleiden is tot een aantoonbaar defect dat dáár onder valt zal het toestel onder die voorwaarden gerepareerd worden. Hoe dat precies zit met opsturen van en naar Zweden durf ik je dan weer niet direct te vertellen.
Ik zal hier ook wel eens horen hoe het zit met garantie rechtstreeks naar Sony. Ook hier zitten bedrijven voor reparatie die mij vast en zeker kunnen helpen.

Reageer