z1 compact lollipop

• 23 juni 2015
  • 7 reacties
  • 496 keer bekeken

13 april is android 5 Lollipop door Sony officieel in Nederland uitgerold voor de Z1 compact.

Inmiddels is het 23 juni! ruim 2 maanden verder...

Ik begrijp dat het gefaseerd wordt uitgerold en dat branded toestellen later een update moeten krijgen, maar als je een telefoon met een abo besteld is je toestel toch van jezelf en niet branded? Er staan geen kpn (destijds hi) zaken voorgeinstalleerd op het toestel en ook geen opstartscherm oid.

Sony verwijst op hun forum naar de providers en de providers naar Sony.

Aangezien Sony heeft aangegeven dat ze alles uitgerold hebben en dat z1 compacts die nog geen update hebben gehad deze dus nog niet hebben vanwege de providers zou ik graag een antwoord krijgen wanneer die update nou eens door komt.

Ik verwacht dat ik nu weer een verwijzing terug krijg naar Sony, maar ik hoop dat KPN als grootste mobiele aanbieder van Nederland wel een lans probeert te breken voor zijn klanten en zelf eens een telefoontje waagt naar Sony Nederland om een en ander eens vlot te trekken.

Dit is een geval kastje naar de muur en weer terug, slechte service dus. Nu is het nog onduidelijk van wie, Sony danwel KPN. Sowieso qua communicatie van beide.

Graag zou ik meer informatie ontvangen wanneer de update komt.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

KPN doet helemaal niks aan de update. Je telefoon is dus "unbranded" in tegenstelling tot de twee andere grote providers die "branded" toestellen hebben.

Is je telefoon geroot, geunlockt of draait het een andere firmware? Dan zal je de update niet OTA krijgen en zal je deze zelf moeten flashen.
Heb je met de Sony PC Companion al gekeken of er een update beschikbaar is?

Robin
Beste Robin,

Bedankt voor je snelle reactie.

Uiteraard gecheckt (wekelijks) via SPCC maar krijg telkens de melding dat het toestel up to date is.

Ik heb niets geroot, unlocked of iets anders gedaan.

Het is een vreemde gang van zaken.

Maar weer terug naar Sony I presume...

Merci

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Een optie is misschien nog wel om zonder simkaart, of met een andere simkaart te proberen (Vodafone of T-Mobile). Het kan wel zijn dat je dan 1 of 2 provider apps hebt, als je dat laatste probeert.

Robin
Mag niet baten...

Ik denk dat ik nog maar een maand of twee moet wachten.

Beste JochemAp,

Kun je laten zien waar het bericht van Sony staat dat ze klaar zijn met uitrollen voor de Z1c.
Ik heb hetzelfde probleem... geen Lollipop update.
Nee, ik deel dat je het verkeerd hebt begrepen. Ik heb gezegd dat ze 2 maanden geleden zijn gestart met de uitrol en dat je dan logischer wijze aan mag nemen dat de updaten er wel zou zijn inmiddels. Helemaal bij de toestellen die dus blijkbaar unbranded zijn, wat de toestellen via kpn dus blijkbaar zijn.
Vreemde situatie is het.
Daarnaast ben ik ongeveer sinds een maand ongeveer mijn woordenboek kwijt, met daarin de aangeleerde woorden... Hij herkend mijn eigen naam niet meer met swipe, heel irritant.
Hebben meer mensen dat? Zelfs het woord 'is' wordt steevast tot 'os' of 'oud' verbeterd...
Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Op dit blog kan je lezen dat ze bezig zijn

And now that Android 5.0, Lollipop upgrades are rolling across regions for all our Xperia Z, Z1,Z2 and Z3 products, what’s next?

Robin

Reageer