Beantwoord

Zwartbeeld bij bellen

  • 14 December 2020
  • 9 reacties
  • 1060 keer bekeken

Hallo,

Als ik bel of gebeld word kan ik het wel horen maar kan ik niet mijn scherm bedienen bijv. luidspreker gebruiken of ophangen.
Waar kan dit aan liggen?

Veder werkt de telefoon nog goed. Nokia

Groet,
Marlinda 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 18 December 2020, 13:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hallo,

Mijn telefoon werkt prima, alleen als ik ga bellen of gebeld wordt, krijgt mijn telefoon en zwartscherm en kan ik niks meer.
Hoe kan ik dit oplossen? Benoemde stappen kan ik niet vinden via mijn Nokia. Wellicht nu allemaal andere benamingen aangezien dit al een oud artikel is. Wie kan mij helpen?!

Groet,
Marlinda 

 

Admin: bericht afgesplitst naar eigen topic

Volgens mij heb ik het opgelost.. bij contacten en dan drie stipjes aanvinken en dan zoeken op weergaves. Maar weet niet zeker hoe ik het voor elkaar heb gekregen.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @MRLNDAAA, top dat je het zelf al op hebt gelost! :grinning::muscle_tone2: Ik markeer je laatste bericht wel als beste antwoord, zodat eventuele meelezers dat van zoeken op weergaves ook kunnen proberen :blush:

@Maja_ Het probleem is weer terug gekomen. Kan jij of andere collega van jou mij veder helpen?

Reputatie 7
Badge +20

Jammer! Zou kunnen dat dit een probleem is met een sensor van het toestel, je beeld hoort tijdens oproepen op zwart te gaan als je de telefoon aan je oor houdt en weer op normaal beeld te springen als je het toestel weer verder van je gezicht af houdt. Heb je een hoesje om je toestel? Zo ja, zou je die er even af willen halen en daarna opnieuw willen bellen? Als het dan goed gaat, kan het zijn dat het sensortje bedekt wordt door het toestel waardoor je toestel denkt dat je hem tegen je oor houdt tijdens het gesprek :wink:

Nee, dit werkt beide niet.

Reputatie 7
Badge +20

Komt het beeld terug als je 2 keer achter elkaar op het scherm of de home knop drukt? En hoe gaat het als je een koptelefoon aansluit op je toestel?

Heb je een screenprotector aangebracht? Ook die zou (deels) over de sensor kunnen zitten.

Nee, er gebeurd dan niks. 

 

Sreen protector zit al sinds aanschaf op.. dus zal wel niet het probleem veroorzaken. 

Reputatie 7
Badge +20

Jammer is dit, ik kan verder ook niks meer bedenken dat dit probleem kan veroorzaken.

Je zou je toestel ter reparatie op kunnen sturen zodat gekeken kan worden of dit hersteld kan worden, óf je zou langs kunnen gaan bij een KPN winkel. Door de corona maatregelen zijn maar een beperkt aantal winkels open en je kunt een winkel alleen bezoeken op afspraak!