Vraag

4G werkt niet op nieuwe iphone 8

  • 2 April 2019
  • 8 reacties
  • 4120 keer bekeken

4G werkt niet op mijn nieuwe iphone 8. Bij gesprekken hoort de ander mij niet. Eerst nieuwe simkaart, toen telefoon ingewisseld, probleem bleef. Tot vandaag KPN medewerker adviseerde het 4G uit te schakelen omdat dit vaak problemen oplevert. Dacht dat die bug er al lang uit was. Dit is versie 12.2 . Op 3G gaat bellen wel goed. Woon in gebied met 4G dekking. Is dit probleem echt niet te verhelpen?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo @AdrianaN, welkom! In principe zou 4G gewoon moeten werken. Mij is niet meteen iets van een storing o.i.d. bekend, dus ik kijk graag met je mee. Wil je je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan ga ik voor je aan de slag.
Dank je Marcia, gedaan
Reputatie 7
Badge +30
Bedankt! Het ziet er allemaal goed uit administratief gezien. Dus ik ga bij onze technische dienst navragen of zij iets geks zien. Daarvoor heb ik wel wat meer informatie nodig: ervaar je dit probleem met 4G overal of bijvoorbeeld alleen maar thuis? En als het maar op één locatie is, waar is dat dan? En is dat binnens- of buitenshuis? Ook ben ik benieuwd of je, als je 4G aangevinkt hebt, ook problemen ervaart met mobiel internet.
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt niet meer gereageerd, zie ik. Heb je al op een andere manier contact met ons gehad? Als ik nog iets voor je kan doen, hoor ik het graag.
Hallo Marcia, dank voor het uitzoeken. Ik heb alleen telefonisch het advies gekregen om 4G uit te schakelen (en dat werkte). Telefoneren in huis en buitenshuis levert problemen op met 4G. Alle goede advies welkom!
Reputatie 7
Badge +30
Maar ervaar je dit alleen thuis of ook op willekeurige andere locaties? Oftewel: als je 4G ingeschakeld hebt, ervaar je dan altijd en overal problemen? En kan je dan wel gebruik maken van mobiel internet of ook niet?
Reputatie 7
Badge +22
Dit is erg raar, ik heb de iPhone 8+, en ik ervaar geen problemen met 4G.

@AdrianaN misschien heb je hier iets aan: (LTE = 4G bij Apple)

Reputatie 7
Badge +22
@AdrianaN deze instellingen zijn voor de iPhone 8:

Ga naar instellingen, en daarna naar mobiel netwerk:



Ga daarna naar Opties mobiele data:



Ga daarna naar Schakel 4G in:


En dan Gesprekken en data aanvinken:



Als het dan goed is, moet 4G weer werken, en bel je ook weer via 4G (LTE)