Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

Aanbiederinstellingen IPhone v28.3

• Topper
  • 20 reacties
Op mijn iPhone krijg ik een melding voor update aanbiederinstellingen naar versie 28.3
Huidige versie is 28.0
Wat is het verschil? Kan nergens info vinden.
icon

Beste antwoord door Rutger 7 mei 2017, 20:54

Zijn inderdaad de instellingen voor VoLTE. Onder Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data zie je dat deze gewijzigd zijn. Je kunt VoLTE inschakelen door bij 4G te kiezen voor Gesprekken en data. Zie ook support pagina https://support.apple.com/nl-nl/HT203124

Het is mij echter nog niet gelukt om een VoLTE call op te zetten tussen twee iPhones met aanbiederinstellingen 28.3. Zodra je belt schakelt de iPhone terug van 4G naar 3G. Neem aan dat KPN ook nog iets moet activeren.

Bekijk origineel

47 Reacties

Reputatie 1
VoLTE
Reputatie 1
Badge
nvt
Reputatie 2
Zijn inderdaad de instellingen voor VoLTE. Onder Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data zie je dat deze gewijzigd zijn. Je kunt VoLTE inschakelen door bij 4G te kiezen voor Gesprekken en data. Zie ook support pagina https://support.apple.com/nl-nl/HT203124

Het is mij echter nog niet gelukt om een VoLTE call op te zetten tussen twee iPhones met aanbiederinstellingen 28.3. Zodra je belt schakelt de iPhone terug van 4G naar 3G. Neem aan dat KPN ook nog iets moet activeren.
Reputatie 6
Badge +22
Klopt helemaal! Ik heb nog geen datum waarop er gebruik van VoLTE gemaakt kan worden op de iphone, maar het gaat niet lang meer duren 🙂
Reputatie 2
Dus het heeft (nog) geen zin om het via de klantenservice te laten activeren?
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Rutger, Joran is al vrij, maar had je vraag al wel intern uitgezet. De update is uitgerold, 28.3 is de goede versie inderdaad.

VolTE kun je gebruiken met de iPhone 6, 6+, 6S, 6S+, 7, 7+, SE. Staat VoLTE in je instellingen ook aan? In de instellingen staat VoLTE standaard uit. Dit kun je handmatig aan etten via: Instellingen – Mobiel netwerk – Opties mobiele data – Schakel 4G in -> Vink de optie “Gesprekken en data” aan. Mocht dit in beide toestellen nog niet aanstaan, wil je de optie aanzetten. De telefoon activeert hiermee de VoLTE provisioning, die in de nacht erop in de systemen wordt verwerkt. Er gaat 24 uur overheen, maar daarna zou je via 4G moeten kunnen bellen. Het kan zijn dat je je iPhone even opnieuw moet opstarten voordat het goed werkt. Laat je me weten of je er met bovenstaande uitkomt?
Reputatie 3
Ik staat het al een jaar op 4g maar het lukt idd niet om 4g te bellen.
Ook telefoon opnieuw opstarten levert geen verbetering op. Nog beel erger....de hele mobiele data is niet meer beschikbaar.
Reputatie 3
Het duurt even maar dan staat het internet toch aan.........maar inderdaad...het lukt niet om middels 4g verbinding te maken. Hij schakelt gewoon over naar 3g
Reputatie 6
Badge +16
Hi Dennis, gek dat je hele data het niet meer doet. Is dat sinds vanavond dat het niet meer werkt? Ik heb direct even gekeken voor je en zie geen blokkade op het internet, vanmiddag zie ik nog wel actieve datasessies op je telefoonnummer. Wil je VoLTE in je instellingen eens uitzetten, weer aanzetten en je toestel herstarten?
Reputatie 1
Mooi! Ik heb hem ook direct op 4G voor gesprekken en data gezet. Je kunt de update 'forceren' door naar instellingen -> algemeen -> info te gaan.
Nu nog even een nachtje slapen en dan uitproberen zoals hierboven beschreven staat!

Cindy_ schreef:

Hoi Rutger, Joran is al vrij, maar had je vraag al wel intern uitgezet. De update is uitgerold, 28.3 is de goede versie inderdaad.

VolTE kun je gebruiken met de iPhone 6, 6+, 6S, 6S+, 7, 7+, SE. Staat VoLTE in je instellingen ook aan? In de instellingen staat VoLTE standaard uit. Dit kun je handmatig aan etten via: Instellingen – Mobiel netwerk – Opties mobiele data – Schakel 4G in -> Vink de optie “Gesprekken en data” aan. Mocht dit in beide toestellen nog niet aanstaan, wil je de optie aanzetten. De telefoon activeert hiermee de VoLTE provisioning, die in de nacht erop in de systemen wordt verwerkt. Er gaat 24 uur overheen, maar daarna zou je via 4G moeten kunnen bellen. Het kan zijn dat je je iPhone even opnieuw moet opstarten voordat het goed werkt. Laat je me weten of je er met bovenstaande uitkomt?

Op iphone 5s kan ik wel degelijk kiezen voor gesprekken en data... 🤔
Reputatie 6
Badge +16
Richie80 schreef:

Mooi! Ik heb hem ook direct op 4G voor gesprekken en data gezet. Je kunt de update 'forceren' door naar instellingen -> algemeen -> info te gaan.
Nu nog even een nachtje slapen en dan uitproberen zoals hierboven beschreven staat!

Laat je weten of het bij jou werkt, Richie?
Reputatie 2
GM74 schreef:

Volgens de Apple website heb je minimaal een iPhone 6 nodig voor VoLTE.
https://support.apple.com/nl-nl/HT203078
Reputatie 1
Ik ben nu ondanks de settings van 4G gegooid, hopelijk is het een lokaal probleem!
Ik heb een iPhone 6 plus en kon updaten van 28.0 naar 28.3.
Mijn echtenote heeft een iPhone 6 en daat staat KPN nog op 27.0 i.p.v. 28.0 en geeft dus geen update melding. Hoe kan dit?
Reputatie 6
Badge +16
Rutger schreef:

GM74 schreef:

Volgens de Apple website heb je minimaal een iPhone 6 nodig voor VoLTE.
https://support.apple.com/nl-nl/HT203078

He GM74, de informatie dat je minimaal een iPhone 6 moet hebben is mij ook bekend. Je hebt de optie om VoLTE aan te zetten, maar de provisioning kan niet plaatsvinden met een 5S.
Reputatie 6
Badge +16
patrenee schreef:

Ik heb een iPhone 6 plus en kon updaten van 28.0 naar 28.3.
Mijn echtenote heeft een iPhone 6 en daat staat KPN nog op 27.0 i.p.v. 28.0 en geeft dus geen update melding. Hoe kan dit?

Hoi @patrenee, welkom op het forum. Hebben jullie beiden de iPhone's bij een KPN abonnement verkregen en heeft 1 van jullie een keer een swap gehad? Dat is het enige wat ik me kan bedenken dat het daar mogelijk aan ligt en dat de update later komt. Als dat niet het geval is, beantwoord je dan het privébericht dat je zo ontvangt? Dan zoek ik het uit.
Reputatie 6
Badge +16
Richie80 schreef:

Ik ben nu ondanks de settings van 4G gegooid, hopelijk is het een lokaal probleem!

Heb je nog steeds geen 4G? In dat geval wil ik graag je gegevens hebben om te kijken waar het misgaat. Beantwoord je het privébericht dat je zo ontvangt?
@Cindy_ Ik heb de aanbiedrinstellingen gisteren ontvangen en meteen ook "Gesprekken en Data" aangezet bij de 4G opties. Toch bel ik vandaag nog niet via 4G. Kan het zijn dat er bij mij nog iets niet goed staat?
Reputatie 1
Ook hier afgelopen weekend netjes aangezet dat er via 4G gebeld kan worden, maar bellen gebeurt nog gewoon via 2G/3G. Wie weet duurt het toch langer dan 24u... 😉
Ik heb een iPhone 7 (gekocht bij KPN icm een KPN abbo) en heb ook nog aanbiederinstellingen versie 27.0

Is dit ook handmatig te updaten?
Reputatie 6
Badge +22
Op basis van de informatie die we hebben gekregen heb ik het volgende topic aangemaakt: Razendsnel bellen via 4G (VoLTE). De vraag over handmatig de update zoeken hebben we doorgezet, kom ik op terug!
Net software update van IOS gedaan naar 10.3.1 en nu heb ik ineens wel 28.3 🆒
Reputatie 6
Badge +22
@Evert1984: Je bent me voor 😉 Mocht iemand anders er ook wat aan hebben: Door naar Instellingen – Algemeen -> Info en/of menu Software-update te gaan kun je de update forceren.
Reputatie 2
Cindy_ schreef:

De telefoon activeert hiermee de VoLTE provisioning, die in de nacht erop in de systemen wordt verwerkt. Er gaat 24 uur overheen, maar daarna zou je via 4G moeten kunnen bellen. Het kan zijn dat je je iPhone even opnieuw moet opstarten voordat het goed werkt. Laat je me weten of je er met bovenstaande uitkomt?

Inmiddels is het zo'n 48 uur nadat ik de nieuwe aanbiederinstellingen op m'n iPhone 7 Plus heb ontvangen maar bij het bellen gaat m'n iPhone direct van 3G naar 4G terug. Uit een ander topic begreep ik dat je bij elk gesprek op 4G moet blijven, maar alleen de verbeterde geluidskwaliteit ervaart als je met een andere KPN VoLTE aansluiting belt.

Heb m'n iPhone ook een paar keer herstart en geswitcht van 'Gesprekken en data' naar 'Alleen data' en weer terug, maar dat biedt geen soelaas. In een nieuwbericht op Tweakers.net lees ik dat iedereen in batches wordt overgezet en het dus even kan duren.

Reageer