Beantwoord

Aansluitkosten bij verlenging?

  • 24 May 2020
  • 3 reacties
  • 113 keer bekeken

Ik heb een nieuwe iPhone se 2020 besteld en daarbij een abonnement met nummerbehoud. Met dit nummer heb ik al een abonnement bij KPN echter zonder MB"s. Waarom wordt er 25 euro aansluitkosten berekend, terwijl ik eigenlijk mijn abonnement ophoog en daarmee verleng.

icon

Beste antwoord door PeterG 24 May 2020, 19:39

Bekijk origineel

3 reacties

Euh, je hebt het verkeerd gedaan.

Je kunt geen NIEUW abonnement met nummerbehoud nemen als het nummer al bij diezelfde provider in gebruik is. Dat is alleen als je van een andere provider naar KPN wilt.

Een nieuw abonnement met eigen nummer, en dus met toestellening, kun je bij DEZELFDE provider alleen nemen als VERLENGING. Dat kan niet eerder dan 120 dagen voor de einddatum van je lopende abo. Het toestel kun je dan gelijk gaan gebruiken en het nieuwe abo gaat pas lopen aansluitend op het aflopen van je bestaande abo.

Je had de verlengshop moeten gebruiken. Het lijkt mij dat je dat niet hebt gedaan omdat je het over nummerbehoud hebt. kpn.com/verlengen.

Ik denk dat je deze aanvraag moet annuleren, anders heb je straks twee abonnementen en twee nummers. kpn.com/annuleren.

Dank voor de toelichting. Ik ga het aanpassen.

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Snarf54 welkom op het Forum!

Eigenlijk precies wat Peter zegt, een 06-nummer dat al bij KPN zit kan niet als nieuw abonnement aangevraagd worden met nummerbehoud. Dat is dan automatisch een verlenging. Heb je hier inmiddels met ons contact over gehad en is het recht gezet? 

Ik hoor graag of ik nog ergens bij kan helpen of iets kan verhelderen!

Reageer