Beantwoord

Abonnement vraagje

  • 16 October 2019
  • 5 reacties
  • 217 keer bekeken

Badge

Hallo KPN medewerker.

Ik heb nu ongeveer een half jaartje een nieuwe telefoon, met een abonnement van 2 jaar verlening. Ik wil zelf een nieuwe telefoon, omdat ik deze telefoon te groot vindt (iphone 8+) en bepaalde dingen niet meer werken. Zelf heeft mijn zusje ook een nieuwe telefoon nodig, dus wil ik haar mijn telefoon geven omdat zij dit wel nog goede telefoon vindt, en geen problemen heeft met wat er wel en niet werkt. Mijn abonnement is dus niet verlopen, maar kan ik met deze huidige abonnement naar een ander toestel en het van deze telefoon afhaal? Ik hoop snel antwoord te krijgen :) 

 

met vriendelijke groet; Sharon

icon

Beste antwoord door Susan_ 21 October 2019, 11:42

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi Sharon, 

 

Geen probleem. 

Je kunt jouw simkaartje uit jouw iPhone halen en dit kaartje in een andere telefoon doen. Jouw zusje kan dan met de iPhone bellen, mits zij daar dan haar eigen sim-kaartje in doet. 

De kosten van jouw abonnement lopen natuurlijk gewoon door. Het maakt daarvoor niet uit of je zelf (met jouw Sim-kaartje) belt met de iPhone of een nieuw toestel. 

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @Sharon Stuit, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Op het moment dat je nog een lopend contract hebt mét toestelkrediet kan je dit niet wijzigen. Pas als je het toestel hebt afbetaald (wat kan met het resterende bedrag) wordt het omgezet naar Sim Only en vanaf Sim Only kan je het na een tijdje omzetten naar een ander abonnement met nieuw toestel. Je kan namelijk niet twee lopende kredieten naast elkaar hebben.. Dit vergt dus wel wat inspanning en tijd..

Een andere optie is dat je het zo laat doorlopen, en los een ander toestel aanschaft. Je kan dan in overleg met je zusje kijken hoe het huidige toestel afbetaald gaat worden, en zij kan hem gewoon in gebruik nemen. Er zit geen slot op dat alleen jouw nummer / simkaart hem kan gebruiken ;)

Mocht je nu al het toestelkrediet hebben afbetaald, dan kan je het laten omzetten naar Sim Only via onze klantenservice (0800-0402).

Heb je nog meer vragen? Dan hoor ik het graag!

Reputatie 7
Badge +21

@Sharon Stuit, ik heb geen reactie meer gehad. Kan je aangeven of je jouw antwoord hebt gevonden hierin ? :)

Badge

Hallo. 
zelf heb ik niet helemaal begrepen wat er stond, maar snap wat je eraan kan doen. Ik ga hier verder met mijn ouders overleggen, maar toch bedankt voor je hulp

Reputatie 7
Badge +21

Oke, graag gedaan! Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel :wink:

Reageer