Beantwoord

Alleen foto’s overzetten naar nieuwe iPhone

  • 27 January 2019
  • 8 reacties
  • 3420 keer bekeken

Sinds twee maanden heb ik een nieuwe iPhone X. Ik heb een reservekopie gemaakt van mijn oude iPhone en het blijkt dat er een bug in mijn reservekopie zit waardoor mijn batterij nu heel snel leeggaat. Hier ben ik achter gekomen doordat ik al een nieuwe iPhone heb en andere dingen heb geprobeerd. Iemand van de Apple service en de KPN winkel gaven aan dat het dan waarschijnlijk aan de reservekopie ligt. Nu vraag ik me af: hoe krijg ik het voor elkaar dat ik alleen mijn foto’s overzet naar deze iPhone en hem verder opnieuw instel?
icon

Beste antwoord door Marina_ 31 January 2019, 11:48

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @IlseR, Wat een lastig probleem. Tot nu toe heb ik hier geen informatie over kunnen vinden. Heeft een medewerker van KPN dit uitgelegd of Apple? Ik zou je willen vragen om contact op te nemen met Apple Support. Wij hebben namelijk geen enkele invloed op de reservekopie en de instellingen van Apple telefoons 😞 Je zou ook een beroep kunnen doen op je garantie. Wij garanderen bij juist gebruik een goede werking van je aankoop. Functioneert je aankoop niet naar behoren, dan zullen we het toestel kosteloos repareren en/of vervangen. Voor batterijen garanderen we een goede werking gedurende 6 maanden. Meer informatie over garantie kun je lezen op deze pagina. Houd je mij in ieder geval op de hoogte van de voortgang? Ik kan je altijd helpen wanneer je nog andere vragen hebt.
Hoi @IlseR, Wat een lastig probleem. Tot nu toe heb ik hier geen informatie over kunnen vinden. Heeft een medewerker van KPN dit uitgelegd of Apple? Ik zou je willen vragen om contact op te nemen met Apple Support. Wij hebben namelijk geen enkele invloed op de reservekopie en de instellingen van Apple telefoons 😞 Je zou ook een beroep kunnen doen op je garantie. Wij garanderen bij juist gebruik een goede werking van je aankoop. Functioneert je aankoop niet naar behoren, dan zullen we het toestel kosteloos repareren en/of vervangen. Voor batterijen garanderen we een goede werking gedurende 6 maanden. Meer informatie over garantie kun je lezen op deze pagina. Houd je mij in ieder geval op de hoogte van de voortgang? Ik kan je altijd helpen wanneer je nog andere vragen hebt.

Thanks voor je antwoord! Toen ik m’n nieuwe iPhone kreeg vond ik al dat ie heeeel snel leeg ging. Na een week ben ik naar KPN gegaan en daar is het toestel dus omgewisseld. De medewerker van KPN gaf aan dat het ook in m’n reservekopie kon zitten. Met die tweede iPhone x (dit toestel) heb ik het probleem nog steeds.... telefoon is nq 10 uur weinig gebruik (eens een appje sturen of foto maken) leeg terwijl mijn vriend een iPhone 8 heeft en makkelijk 2 dagen normaal gebruik kan hebben. Zou er ook een andere oplossing voor mijn probleem zijn? Groetjes en alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @IlseR
Wil je alleen je foto's overzetten dan kan dat op deze manier:
Sluit je iPhone aan op je computer en start Fotos.app op (als deze al niet automatisch opstart.)
Klik in het linker menu iPhone aan en kies voor importeer foto's.
Je kunt ook aangeven waarheen je het wilt importeren.
Stel daarna je iPhone in als Nieuwe iPhone en zet daarna via de Fotos.app je foto's weer terug.

De iPhone X is nu eenmaal geen iPhone die zuinig met de accu omgaat.
Wat je kunt doen is zet in elk geval Bluetooth uit en zet Amber Alert uit.
Dit zijn n.l. echte stroomvreters.
Sluit je iPhone aan op de originele lader
Druk de volume omhoog knop in en laat direct los
Druk de volume omlaag knop in en laat direct los
Druk vervolgens de aan/uit-knop (zijknop) in tot het Apple logo verschijnt
De iPhone wordt nu geforceerd herstart en gaat de accu ontladen en opnieuw opladen.
Als de iPhone aangeeft dat hij 100% geladen is, laat hem dan nog 1 a 1,5 uur opladen.
Hoi @IlseR
Wil je alleen je foto's overzetten dan kan dat op deze manier:
Sluit je iPhone aan op je computer en start Fotos.app op (als deze al niet automatisch opstart.)
Klik in het linker menu iPhone aan en kies voor importeer foto's.
Je kunt ook aangeven waarheen je het wilt importeren.
Stel daarna je iPhone in als Nieuwe iPhone en zet daarna via de Fotos.app je foto's weer terug.

De iPhone X is nu eenmaal geen iPhone die zuinig met de accu omgaat.
Wat je kunt doen is zet in elk geval Bluetooth uit en zet Amber Alert uit.
Dit zijn n.l. echte stroomvreters.
Sluit je iPhone aan op de originele lader
Druk de volume omhoog knop in en laat direct los
Druk de volume omlaag knop in en laat direct los
Druk vervolgens de aan/uit-knop (zijknop) in tot het Apple logo verschijnt
De iPhone wordt nu geforceerd herstart en gaat de accu ontladen en opnieuw opladen.
Als de iPhone aangeeft dat hij 100% geladen is, laat hem dan nog 1 a 1,5 uur opladen.


Ik heb deze telefoon juist genomen omdat de batterij een stuk beter zou zijn. Het lijkt me niet dat ie minder lang meegaat dan mijn oude iPhone 7 van 2 jaar oud met nog maar 83% batterijcapaciteit. Ik ga je tip van het opladen zeker proberen en als er echt geen andere oplossing is dan ga ik proberen wat je hierboven aangaf. Nog even een vraag... bedoel je met de foto app iTunes of bedoel je iets anders?
Reputatie 7
Badge +21
Nee, Foto's.app die in je Programma's staan van je Mac.
Vooropgesteld natuurlijk dat je een Mac hebt
Heb je windows, dan weet ik het zo niet, heb al zoveel jaren geen windows meer....
Nee, Foto's.app die in je Programma's staan van je Mac.
Vooropgesteld natuurlijk dat je een Mac hebt
Heb je windows, dan weet ik het zo niet, heb al zoveel jaren geen windows meer....Nee, Foto's.app die in je Programma's staan van je Mac.
Vooropgesteld natuurlijk dat je een Mac hebt
Heb je windows, dan weet ik het zo niet, heb al zoveel jaren geen windows meer....

Helaas niet in het bezit van een Mac.... weet iemand hoe ik het dan met Windows coor elkaar krijg?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi IlseR, In deze link kun je lezen hoe je foto's importeert van je iPhone naar je PC en hoe je de foto's weer importeert naar je nieuwe iPhone. Hopelijk omzeil je de bug van de reservekopie hiermee en gaat jouw batterij hierdoor langer mee. Houd je ons op de hoogte?
Hoi IlseR, In deze link kun je lezen hoe je foto's importeert van je iPhone naar je PC en hoe je de foto's weer importeert naar je nieuwe iPhone. Hopelijk omzeil je de bug van de reservekopie hiermee en gaat jouw batterij hierdoor langer mee. Houd je ons op de hoogte?

Bedankt! Ik ga er dit weekend mee aan de slag! Ik zal volgende week een update over m’n batterij geven.

Reageer