Beantwoord

“Andere” opslag vult opslag helemaal op

  • 10 May 2020
  • 4 reacties
  • 193 keer bekeken

Hallo,

ik heb nu sinds een half jaartje mijn IPhone 11. 
ben er heel blij mee maar ik heb 1 probleempje, mijn 64GB opslag zit helemaal vol. 

Nu heb ik vaak te horen gekregen: Verwijder foto’s en video’s, verwijder je Safari geschiedenis, verwijder whatsapp berichten…. niks helpt. Ik ben gaan uitzoeken wat er nou het meeste opslag in neemt. 
En het komt er dus op neer dat onder de categorie “Andere” echt HEEL veel opslag inneemt! 

ik ben op internet gaat zoeken en elke site zegt hetzelfde: foto’s, video’s, berichten… echt helemaal niks helpt. Ik weet echt niet wat ik moet eigenlijk. 
het is vooral heel irritant. Ik had graag een screenshot van de opslag willen maken maar dat kan dus ook niet meer!!!! Ik denk dat t balkje wel voor 70% vol staat met “Andere” 
 

ik hoop dat iemand me kan helpen! ❤️

icon

Beste antwoord door Noordzee 11 May 2020, 19:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Lamyae_adf ,

Als je nu al 64 GB vol hebt gemaakt, dan heb je dat snel voor elkaar gekregen. 

 

Wat goed helpt bij schonen zijn de foto's en video's in What's app gesprekken. Met name in die groep-apps wordt vaak veel onzin gepost aan foto's en video's. Als je daar nu eens flink wat van gaat verwijderen, dan heb je al snel weer behoorlijk wat vrije ruimte. 

Leeg verder in "Foto's" ook de rubriek Recent Verwijderd. Daar pak je dan meteen al een grote winst mee.  

Heb je app Facebook? Verwijder die eens en installeer die daarna opnieuw . Dat scheelt ook aardig wat. 

Verder zou je in "Iphone-opslag"de rubriek Ruim apps op eens kunnen laten uitvoeren. 

 

 

Heb je nu voorlopig zo wat tips om uit te voeren? 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi Lamyae, welkom op het forum. 

In de categorie ‘Overig’ of ‘Anders’ valt alles wat niet als apps, foto’s, berichten en dergelijke wordt herkend. Instellingen, cache en allerlei andere bestanden vallen binnen deze categorie. Dit kan ook data zijn die een app opslaat. Heb je bijvoorbeeld veel Spotify lijstjen op Offline gezet en dus lokaal opgeslagen? Of veel mappen in een navigatieapp opgeslagen? Daar je moet een beetje aan denken. Wel lastig als je telefoon nu nergens meer op reageert. 

Ik denk dat een reset dan nodig is als dat echt niet meer lukt. 

Reputatie 7
Badge +28

 

Wat goed helpt bij schonen zijn de foto's en video's in What's app gesprekken. Met name in die groep-apps wordt vaak veel onzin gepost aan foto's en video's. Als je daar nu eens flink wat van gaat verwijderen, dan heb je al snel weer behoorlijk wat vrije ruimte. 

Leeg verder in "Foto's" ook de rubriek Recent Verwijderd. Daar pak je dan meteen al een grote winst mee.  

Heb je app Facebook? Verwijder die eens en installeer die daarna opnieuw . Dat scheelt ook aardig wat. 

Verder zou je in "Iphone-opslag"de rubriek Ruim apps op eens kunnen laten uitvoeren. 

 

 

@Lamyae_adf 

Heb je al wat van deze tips kunnen uitvoeren? 
Vooral dat verwijderen van foto’s en video’s uit Whats-app is een irritant klusje, maar het werkt wel. 

Reputatie 7
Badge +24

@Lamyae_adf, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.