Beantwoord

Apple store aankopen op KPN factuur op een niet KPN mobiel ?

• 23 maart 2018
  • 7 reacties
  • 233 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +5
Ik kreeg een vandaag zomaar een pop up op mijn iphone om Apple store aankopen te betalen via mijn mobiel. Echter het kwam op een mobiel met een Vodafone sim, Kan dat ook al ?

Vraag is kan dat op een niet KPN mobiel ? Het ging trouwens helemaal mis de pop up
was ook ineens weer verdwenen. Niet meer terug gevonden.

Dus hoe activeer je dat dan weer als je het zou willen en ook zou kunnen ?

Admin: topic naar juiste categorie verplaatst
icon

Beste antwoord door Bart_ 27 maart 2018, 11:37

Dat klopt inderdaad, Wim. Als je een KPN-abonnement hebt kun je er voor kiezen om de aanschafkosten van apps via je KPN-factuur af te rekenen. Elke provider biedt je deze mogelijkheid. Als je bijvoorbeeld klant bij Vodafone bent zie je in de instellingen van je appstore de mogelijkheid om de kosten via je Vodafone-factuur te laten verrekenen. Zoals Robin al aangeeft, er zit een verificatie achter. Wellicht is zijn suggestie over de hotspot de oorzaak?
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Ha Wim! Dat is gek. Je stelt dit soort zaken in via je app store. Daar kun je de betaalwijze selecteren voor de aanschaf van de diverse apps. Eén van de manieren waarop je kunt betalen is de facturatie via je rekening te laten verlopen, maar het kan ook met je creditcard of via Pay Pal. Een andere wijze is mij niet bekend. Wat voor een pop up was het? Hoe werd je betaling aangeboden? Is het één van de bovenstaande methodes of toch iets anders?
Reputatie 5
Badge +5
De melding kwam op mijn toegangs scherm, van de apple store,

Er stond:
vanaf nu kan je je aankopen in de apple store ook betalen via de KPN factuur.

Toen ik erop tikte vroeg het gelijk om in te loggen op mijn apple id., om het te regelen,
wat ik verdacht vond, en dus niet gedaan heb, want het was een iphone
met een Vodafone sim, waarna het enige moeite koste
om uit de melding te komen.

Als KPN dit niet verstuurd heeft , kan het altijd nog een soort phising zijn, maar zie
niets terug in Imessage of WhatsApp.
Reputatie 7
Badge +18
Ik durf het je zo ook niet te zeggen, Wim. De mogelijkheid om apps te betalen via de factuur van je provider is een volstrekt legitieme optie, die je gewoon kunt selecteren in je app store. Wat uiteraard wel bijzonder is, is dat je de melding van KPN krijgt op een telefoon met een Vodafone-simkaart.
Reputatie 5
Badge +5
Volgens jullie eigen website:

https://www.kpn.com/beleef/innovatie-techniek/betaal-je-app-store-apps-via-je-kpn-factuur.htm

Daar staat:

Betalen via je factuur
Wanneer je een KPN mobiel abonnement of KPN prepaid hebt en gebruik maakt van de App Store, Apple Music, iBooks, iTunes of iCloud kun je deze dienst gebruiken.

Zo te lezen is de voorwaarde dus dat het een KPN mobiel moet zijn, of lees ik dat niet goed..,
wellicht dat je het intern eens kan navragen. Want ik vraag me af hoe dat dan werkt als je
geen mobiel van KPN hebt en het gaat gebruiken, komt het dan wel op de KPN factuur ??
Reputatie 7
Badge +30
Dit werkt alleen als je een KPN SIM gebruikt. Voor de verificatie wordt namelijk iets met SMS en/of HTTP(S)-headers gedaan via mobiel internet en dat werkt alleen met de KPN SIM

Maakte je toevallig gebruik van een hotspot van een (iphone)-gebruiker met een KPN SIM?

Robin
Reputatie 7
Badge +18
Dat klopt inderdaad, Wim. Als je een KPN-abonnement hebt kun je er voor kiezen om de aanschafkosten van apps via je KPN-factuur af te rekenen. Elke provider biedt je deze mogelijkheid. Als je bijvoorbeeld klant bij Vodafone bent zie je in de instellingen van je appstore de mogelijkheid om de kosten via je Vodafone-factuur te laten verrekenen. Zoals Robin al aangeeft, er zit een verificatie achter. Wellicht is zijn suggestie over de hotspot de oorzaak?
Reputatie 5
Badge +5
Nee het is zeker geen hotspot die hebben wij nooit aanstaan,
we hebben zoveel data op de mobiels, komen daar nooit over heen,
daarom hebben we vrijwel altijd 4 G aanstaan, en deze melding kwam via 4G binnen.

Maar als er geen verklaring voor is, dan houden we het maar op een incident.
Mocht het weer eens voorkomen dan zal ik het verschijnsel beter bestuderen.

Reageer