Beantwoord

Batterij ipad snel leeg / achtergrond activiteit agenda bijna 90%

  • 15 October 2019
  • 14 reacties
  • 4180 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Beste KPN-ers,

 

Ik heb sinds kort het probleem dat mijn ipad en iphone snel leeg lopen (zonder dat ik ze gebruik is het verlies in % ook groot). Ik vraag me af of dat te maken heeft met de update naar ios13. Ik heb het verversen op de achtergrond al tijden (voor ios13 al) helemaal uit staan. Kijk ik echter naar het batterijverbruik dan zie ik dat de achtergrond-activiteit van de agenda app enorm is (bijna 90%). Iemand enig idee hoe dit kan en weet iemand een oplossing?
 

Bedankt!

Groeten, een KPN-gebruiker

 

icon

Beste antwoord door huistijger 16 October 2019, 05:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi@KPNgebruiker 

Er zijn inderdaad stiekem batterijslurpers op de iPhone
Dat zijn Bluetooth en NL Alert

Zet deze beide uit als je ze niet gebruikt.

De batterij kun je wel herstellen (callibreren) als deze snel leeg is.
Sluit de IPhone of de iPad aan op de originele lader en geef deze een harde reset.
Helaas vertel je niet welke iPhone en iPad je hebt want dat is verschillend per model.
Klik hier  om te lezen hoe je dat doet per model.
Staat jouw model er niet bij, dan neem je het model wat vingerafdruk of gezichtsherkenning heeft.

Na de reset gaat de iPhone en iPad weer opladen, als hij staat op 100% vol laat hem dan nog eens 1 a 1,5 uur aan de lader staan.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @KPNgebruiker, Apple kent inderdaad aardig wat batterijslurpers. Ik herken dat zelf ook wel op mijn iPhone 6S. Ik had dat ook al voor de update naar iOS 13. Ik gebruik vaak de energiebesparingsstand. Alleen dat heeft wel wat nadelen, zo word je mail bijvoorbeeld niet meteen binnengehaald. Maar het heeft ook voordelen, zo verbruik je minder internet omdat de apps op de achtergrond niet ververst worden. 

Enfin, Huistijger heeft hier ook al op ingehaakt. Helpt zijn tip?

Reputatie 4
Badge +2

Dank voor de reacties! De oplossing van @huistijger heeft wat betreft de iPhone helaas geen succes gehad. Vanochtend binnen 30 minuten van 100 naar 70% zonder noemenswaardig gebruik. Ik heb inmiddels de energiebespaarstand ingeschakeld, zoals @Bart_Z ook oppert. M.i. is dat echter geen structurele oplossing. Ik hoop op een nieuwe update. En ik heb ook al gehoord dat je ook terug kunt naar ios 12. Dat is op termijn mogelijk ook nog een oplossing.

 

Groeten, een KPN- gebruiker.

Reputatie 7
Badge +20

Nee dat begrijp ik. Ik vermoed echter dat je een wat ouder model iPhone hebt, kan dat kloppen? Net als ik. Ik verwacht dat deze gewoon wat moeite heeft met de steeds zwaardere firmware door al die updates. Daardoor moet de telefoon hard werken en dat kost batterij. Ik ervaar dat ook, vandaar de energiebespaarstand. Dus wellicht toch terugzetten naar een vorige firmwareversie. Andere reden kan zijn dat de batterij naar verloop van tijd gewoon minder is geworden. Andere ideeën heb ik zo niet. Misschien dat Apple hier zelf nog iets over kan zeggen. 

 

Reputatie 4
Badge +2

@Bart_Z ik heb een Iphone SE (anderhalf jaar oud) en een Ipad Air 2. Het is wel (veel) erger geworden na de ios13 update. Het is niet anders.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @KPNgebruiker 
Deze zijn al bijna antiek.
De SE kan dan nog maar anderhalf jaar oud zijn, maar de productie is al vele jaren geleden gestopt.  Ook de iPad air is al bejaard, daarom lijkt me IOS13 ook wat te hoog gegrepen voor deze modellen.
Ik hoop dat je eerst een backup gemaakt hebt voordat je ging upgraden dan kun je gemakkelijk weer terug naar IOS12.
 

Reputatie 7
Badge +28

Nou lekker dan, wij hebben hier thuis ook nog twee SE’s in gebruik. 
 

Maar goed, ik las ergens dat er komend voorjaar een opvolger aankomt. 
 

Tot die tijd gewoon maar lekker doorgaan. Al merk ik inderdaad ook wel dat het batterij -percentage sneller zakt dan een tijdje terug.  

Dat geldt niet alleen voor IOS beste mensen.

Softwareupgrades zijn vaak heavy. 

Reputatie 7
Badge +21

@Noordzee 

Heb je de batterij al eens gekalibreerd zoals ik hierboven schreef?
Meestal doet dat wonderen.

Reputatie 7
Badge +28

Ja, en het blijft maar doorgaan. Mijn iPhone SE is nu bezig met de update naar 13.1.3 (Als ik het goed onthouden heb.) 

 

Reputatie 7
Badge +28

@Noordzee

Heb je de batterij al eens gekalibreerd zoals ik hierboven schreef?
Meestal doet dat wonderen.

 

Nee, dat nog niet. Later vandaag (er is nu een update gaande) zal ik dat eens proberen. 

 

Reputatie 7
Badge +28

@huistijger 

 

Als je dit doet, ben je dan ook al je wachtwoorden en wifi-wachtwoorden kwijt? 

Want dan laat ik het lekker zo. 

Reputatie 7
Badge +21

@huistijger

 

Als je dit doet, ben je dan ook al je wachtwoorden en wifi-wachtwoorden kwijt? 

Want dan laat ik het lekker zo. 

Nee hoor, je bent totaal niets kwijt

 

Reputatie 7
Badge +28

OK, zojuist uitgevoerd. Ik ben benieuwd…..