Beantwoord

Batterij iPhone XR wordt warm

  • 13 July 2021
  • 4 reacties
  • 231 keer bekeken

Hallo,

 

ik heb sinds paar dagen nieuwe iphone xr en deze wordt tijdens facetime en lang bellen warm, en ook als je gewoon je socials checkt. Het wordt dan warm maar niet heel warm zoals met bellen en FaceTime. 
Is dit normaal? Hebben er hier meer last van?

 

groet

icon

Beste antwoord door Noordzee 13 July 2021, 19:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Mevrouw van Dijk ,

Ja, er staan op internet meer verhalen over warme iPhones XR.

 

Waarom raakt mijn iPhone XR oververhit?iphone XR oververhit

Laat je je iPhone XR voor langere tijd in direct zonlicht liggen, dan is de kans groot dat het toestel oververhit raakt. De iPhone XR is voorzien van een beveiligingsmechanisme dat speciaal ontworpen is om schade aan het toestel te voorkomen of te beperken. Dit mechanisme begint te werken als je iPhone XR de temperatuur van 35 graden celcius bereikt. De telefoon schakelt vervolgens alles uit en toont de melding dat je telefoon moet afkoelen. Het enige wat je nog met je toestel in dit geval kunt doen is de noodlijn bellen, zoals te zien is op de afbeelding.

Hoe voorkom ik een oververhitte iPhone XR?

Allereerst is het belangrijk je iPhone XR nooit in direct zonlicht te leggen. Zorg er dus altijd voor dat je iPhone XR in de schaduw ligt, is er op het moment geen schaduw, leg dan iets over je telefoon heen, denk aan bijvoorbeeld een t-shirt of magazine. Daarnaast komt de warmte niet alleen van de zon, maar creëren zware apps ook een verhoging in temperatuur. Wanneer je apps als Facebook, Instagram, YouTube in de achtergrond hebt draaien, zal je iPhone XR veel sneller oververhit raken. Ook is het slim om geen hoesje om je telefoon te doen als het gaat om oververhitting, zo kan de warmte beter weg. Let natuurlijk wel goed op dat je je iPhone XR niet laat vallen, want dat zou zonde zijn!

Nog even een kleine opsomming voor qua tips om oververhitting met je Iphone XR te voorkomen:

  • Zorg dat je iPhone XR niet in direct zonlicht ligt, leg de telefoon in de schaduw of bedek de telefoon met een t-shirt of magazine;
  • Sluit alle apps die in de achtergrond draaien af;
  • Haal je telefoonhoesje van je telefoon af zodat de warmte eruit kan.

 Zo voorkom je dat je iPhone XR oververhit raakt, mocht het toch gebeuren, dan komt hier de laatste tip:

Je merkt dat je telefoon als maar warmer wordt en bent bang dat de melding dadelijk weer in beeld komt waardoor je niets meer met je telefoon kan doen. Start je telefoon even opnieuw op door volume omhoog en de vergrendelknop in te houden. Hierna start jouw iPhone XR zich opnieuw op waardoor deze weer optimaal functioneert.

 

bron :https://www.telefoonwereld.nl/blog/iphone-xr-oververhit/

Reputatie 7
Badge +19

Van harte welkom op ons forum @Mevrouw van Dijk!

Volgens mij heeft Noordzee je vraag al beantwoord en je van een hele boel informatie voorzien, super. Als je nog vragen hebt, laat het dan gerust weten.

Ja dat klopt, echter vraag ik me af als je een gloednieuw toestel hebt waarvan de batterij net zo snel leeg gaat als mn oude iphone 7+ of dat nou wel echt een goed teken is.

Reputatie 7
Badge +28

Dat is weer wat anders. 

Als het een geheel nieuwe batterij is, dan hoort de batterij niet binnen een paar uur leeg te zijn. 

Je zou de telefoon toch minimaal zo'n 12 uur moeten kunnen gebruiken zonder op te laden.

Nu is het wel zo dat e.e.a. afhankelijk is van het gebruik.