Beantwoord

Bellen via WiFi werkt niet

  • 14 May 2020
  • 14 reacties
  • 1175 keer bekeken

Badge

Ik stuur hier even weer de reactie. Zoals ik privé al had gemeld werd het onderzocht. Ik heb de reactie inmiddels binnen, het is opgelost. :)

@Bart_Z Zou je de oplossing willen delen? Ik zit met vergelijkbare problemen, weliswaar bij jullie dochter simyo, maar als jullie een voor mij werkende oplossing hebben stap ik over naar jullie.

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 22 May 2020, 15:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Luigi66, je hebt symio voor mobiel en wie is jouw provider voor internet Thuis? Want daarvan stond bij de andere klant zijn IP adres niet juist in ons systeem waardoor het niet werkte. Nu wil ik best proberen of ik het door kan geven, maar weet niet of dat lukt omdat je klant bij Symio bent. 

Badge

@Bart_Z Dan ga je me denk ik niet kunnen helpen. Ik ervaar het bij meerdere netwerken. Zal toch ergens anders liggen, in ieder geval bedankt voor je aanbod.

Badge

@Bart_Z Werkt bellen over WiFi bij jullie wel goed? Ik heb van Simyo bericht gekregen dat ik zo snel mogelijk mag overstappen naar een andere provider. Hoor het graag.

Hallo @Luigi66 , VoWifi/Volte werkt bij KPN perfect, mits je een geschikt toestel hebt dat door KPN wordt ondersteund, zie hieronder:

https://www.kpn.com/beleef/mobiel/supersnel-bellen-over-het-4g-netwerk-van-kpn.htm

Badge

Hallo @Luigi66 , VoWifi/Volte werkt bij KPN perfect, mits je een geschikt toestel hebt dat door KPN wordt ondersteund, zie hieronder:

https://www.kpn.com/beleef/mobiel/supersnel-bellen-over-het-4g-netwerk-van-kpn.htm

Dank voor je reactie @JanD.

Dat zeiden ze bij Simyo en T-Mobile ook:unamused:. Ik ben echter niet van plan om elke keer te gaan porteren en activatiekosten te betalen. Ik wil het nu vooraf eerst zeker weten. Mijn toestel is wel geschikt, nu nog de juiste provider.

Hallo @Luigi66 , dat jouw toestel volgens KPN wèl geschikt is wil niet zeggen dat het bij andere providers ook geschikt is, dat moet je dan gewoon even goed uitzoeken voordat je eventueel overstapt.

Er zijn nogal wat (virtuele) mobiele providers, dus je bent nog wel even bezig.

Succes.

 

 

Badge

Valt wel mee hoor @JanD. Van de virtuele providers is Simyo de enige. Alleen kun je het niet proberen omdat dit alleen bij abonnementen wordt ingeschakeld en niet bij prepaid.

Bij T-Mobile ben ik bijna een jaar aan het lijntje gehouden, bij Simyo heb ik een maandelijks opzegbaar abonnement, maar mag ik per direct weg. Blijven er nog 3 over, waarvan 2 met maandelijks opzegbaar abo en 1 niet. Kost me dan zeker weer 2 maand bij de eerste 2 en een jaar bij de derde, plus 3 * Euro 25 inschrijfkosten en gedoe met aangaan abonnementen…..

Reputatie 7
Badge +20

Bij meerdere mobiele providers dus? Van welke provider heb je internet thuis? Heb je daar al eens navraag gedaan?

Badge

Bij meerdere mobiele providers dus? Van welke provider heb je internet thuis? Heb je daar al eens navraag gedaan?

Ik ervaar het bij meerdere internetproviders. Bij andere mobiele providers gaat het wel goed op de verschillende internet toegangen

Reputatie 7
Badge +20

Bellen via WiFi werkt goed als mobiele provider en maker van het toestel een goede samenwerking hebben met elkaar. Dan zou het niet uit moeten maken van wie de WiFi. Als je bijvoorbeeld KPN als provider hebt en jouw telefoon is geschikt, maar het gaat thuis niet goed, dan is dat vaak wel op te lossen. Op de website lees je alles over Bellen over WiFi. Daar vind je ook een lijst met geschikte toestellen bij ons. 

Badge

Misschien nog even ter verduidelijking:

Mijn toestel is geschikt bij alle mobiele providers, ik heb een iPhone Xs. 
 

Thuis heb ik Caiway glas, omdat (helaas) KPN geen glas levert over CIF. Familie heeft T-Mobile thuis via VDSL en op het werk hebben we Ziggo/Vodafone. 
 

Keuze te over dus vwb internet toegang. Ik ben bij T-Mobile weg gegaan omdat ik vooral op het werk slecht bereik heb en zij geen VoWiFi kunnen aanbieden. Zit nu bij Simyo waar VoWiFi het soms doet, echter meestal niet. Ik kwam op dit forum omdat hier iemand geschreven had dat hij/zij ook problemen ervoer en ze werden opgelost door een moderator. 
 

Misschien dat het dus een optie is om naar KPN over te stappen en ik mij daarom hier heb vervoegd. Zoals in eerdere post al aangegeven heb ik geen zin om elke keer te wisselen en wil ik graag meer garanties vooraf en ben me nu aan het oriënteren. 

Reputatie 7
Badge +20

Als je het zo brengt verwacht ik wel dat het bij ons goed gaat werken. Je kan het natuurlijk altijd testen met een maandelijks opzegbaar abonnement. Ik heb zeker mogelijkheden om tot een oplossing te komen. Mocht ik kunnen helpen, hoor ik dat graag. 

Badge

Als je het zo brengt verwacht ik wel dat het bij ons goed gaat werken. Je kan het natuurlijk altijd testen met een maandelijks opzegbaar abonnement. Ik heb zeker mogelijkheden om tot een oplossing te komen. Mocht ik kunnen helpen, hoor ik dat graag. 

En nu zit ik bij KPN en het werkt niet!!

 

Kun jij mij helpen @Bart_Z ? Bij de servicedesk had ik vanmiddag een onbeschoft persoon die de verbinding verbrak...

Badge

Maar even een nieuwe topic. De oude stond op beantwoord. Helaas is het antwoord niet bevredigend. Bellen via WiFi werkt niet bij KPN op mijn iPhone Xs. Heeft er iemand tips dit werkend te krijgen of moet ik toch maar naar een andere provider?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic ivm overzicht