Bericht niet gedownload van de server

  • 19 September 2015
  • 50 reacties
  • 62275 keer bekeken

Reputatie 1
Ik krijg sinds gister mailtjes binnen en die kan ik dan lezen, maar als ik een mail daarna nog een keer wil lezen staat er bericht niet gedownload van de server. Wat houdt dit in en hoe krijg ik ze weer gewoon in mijn scherm met alle tekst? Dit is namelijk wel lastig dat ik de mails niet meer kan lezen na een tijdje. Heb al bij mijn instellingen op de Ipad gekeken maar alles staat nog net zo als voorheen en toen ging het prima. Nooit geen last gehad. Het zal toch niet aan de update van IOS9 liggen. Ik hoop het niet. 

Wie heeft er raad of een oplossing?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

50 reacties



lucy1971 schreef op 19 sep '15 19:37 u


Ik krijg sinds gister mailtjes binnen en die kan ik dan lezen, maar als ik een mail daarna nog een keer wil lezen staat er bericht niet gedownload van de server. Wat houdt dit in en hoe krijg ik ze weer gewoon in mijn scherm met alle tekst? Dit is namelijk wel lastig dat ik de mails niet meer kan lezen na een tijdje. Heb al bij mijn instellingen op de Ipad gekeken maar alles staat nog net zo als voorheen en toen ging het prima. Nooit geen last gehad. Het zal toch niet aan de update van IOS9 liggen. Ik hoop het niet. 

Wie heeft er raad of een oplossing?

 
[/quote]
[/quote]
Ik heb exact hetzelfde probleem!

Ik hoop dat er met spoed een adequate oplossing gegeven wordt.

Ik kan gelukkig de mails wel lezen op mijn pc, maar het is wel een heel vervelend probleem op de ipad.

Reputatie 1
Beste Primera,

ik heb mijn account verwijderd van mijn ipad en er opnieuw opgezet. Moet zeggen tot nu toe kan ik alle mails nog zien als ik hem een 2e of 3e keer wil bekijken. Wat mij wel opvalt is dat als ik het berichtje verwijder dat het dan ook van mijn webmail is verwijderd.

laten we hopen dat het zo blijft dat de mails te zien blijven op de ipad.

Reputatie 7
Badge +28
Dag Lucy en Primera,

We hebben een aantal storingsmeldingen ontvangen sinds de update van iOS, maar deze is nieuw voor mij. Vreemd!

: Kun jij ook eens proberen om het account opnieuw in te stellen? Als dat werkt is het hopelijk snel opgelost.

: Ik vermoed dat het account nu via IMAP is ingesteld en voorheen met POP3. Het verschil is dat IMAP precies weergeeft wat er op de server staat. Als een mail wordt verwijderd is die ook overal weg. Het voordeel is wel dat elke mail binnenkomt op elk apparaat, bij POP3 is dat iets meer instelwerk.



Joran schreef op 22 sep '15 18:50 u


Dag Lucy en Primera,

We hebben een aantal storingsmeldingen ontvangen sinds de update van iOS, maar deze is nieuw voor mij. Vreemd!

@primera: Kun jij ook eens proberen om het account opnieuw in te stellen? Als dat werkt is het hopelijk snel opgelost.

@lucy1971: Ik vermoed dat het account nu via IMAP is ingesteld en voorheen met POP3. Het verschil is dat IMAP precies weergeeft wat er op de server staat. Als een mail wordt verwijderd is die ook overal weg. Het voordeel is wel dat elke mail binnenkomt op elk apparaat, bij POP3 is dat iets meer instelwerk.

 
[/quote]
[/quote]
Hier helaas hetzelfde probleem! Zowel op de Mac, iPad, en iPhone zijn eerder te lezen mails (met bijlagen), niet meer te lezen; alleen de melding "niet gedownload van server", terwijl ze in een eerder stadium wel door mij gelezen zijn. Op de Mac is naar ik aanneem de update naar iOS 9 niet relevant. Op zowel de iPad als de iPhone zijn de mailinstellingen niet veranderd en staan nog steeds als een POP account ingesteld. Zou ik op de apparaten de account opnieuw gaan instellen (wat naar mijn idee niet nodig is, nu ze nog gewoon als POP account ingesteld staan), dan ben ik alle eerdere berichten sowieso kwijt, omdat die dan alleen op de pc staan; nadat ik de emails op de pc heb geopend, worden ze namelijk van de server verwijderd. Ik lees daarom ook altijd eerst de planet-mails op de apple-apparaten en daarna pas op de pc.

Met het ontvangen van e-tickets is dit nu een behoorlijk probleem; gisteravond kwam ik er nog op tijd achter om op een (omslachtige) wijze, alsnog een eerder ontvangen (en nu dus helaas verdwenen) e-ticket op mijn telefoon te krijgen!!! Gelukkig beschik ik nog over een icloud emailadres.

Op de Mac heb ik trouwens al geruime tijd problemen met de Planet account; op de een of andere manier is het daar niet meer mogelijk om mails vanaf mijn planet-emailadres te verzenden; alle instellingen heb ik al tientallen malen doorgelopen en gecontroleerd; de account verwijderd en en opnieuw ingesteld, maar hij blijft daar weigeren berichten te verzenden; ik krijg steeds de melding dat de Planet-account offline is. De acount daar als IMAP instellen lukt helaas ook niet.

Ook ik heb last van dit probleem sinds IOS9: eerder gedownloaden en gelezen mailtjes zijn nu niet meer te lezen.

Mijn zonnetmail werkt alleen op pop3 en niet op imap. Opnieuw installeren heeft dus geen zin.

Bovendien is alles al gedownload op mijn computer en daarmee verdwenen op de server van zonnet. Oude berichten ben ik dan kwijt als ik opnieuw ga installeren.

Monique, bedankt voor je tip over concertkaarten. Dat is ook waar ik de mailtjes voor bewaarde op mijn iphone. De mailtjes zijn er nog maar de tickets zijn verdwenen.

Ook hier hetzelfde probleem. Opeens zijn berichten qua inhoud niet meer leesbaar sinds het installeren van iOS 9. De melding: "Dit bericht is niet gedownload van de server." verschijnt. Het lijkt alleen te gaan om berichten met een bijlage. Berichten zonder bijlage zijn gewoon te openen.
Bij mij gaat her om alle mail met en zonder bijlage.

ik ben er inmiddels achter dat het probleem niet speelt bij mail die na het installeren van IOS9, binnen komt.

ik ben dus alleen mijn oude mailtjes kwijt die al voor de update op mijn telefoon stonden.

je wordt trouwens wel van her kastje naar de muur gestuurd. Ik heb zonnetmail (=tele2), een mobiel abonnement bij kpn voor mijn iphone. ze vinden dat de ander het probleem moet oplossen.

Bij mij speelt dit probleem met mail en bijlage zowel van voor als na het installeren van iOS 9.
Bij mij speelt het probleem zowel bij e-mails van voor de installatie van IOS 9 als bij de mails die ik daarna gekregen heb.

Het vreemde is dat het het niet bij alle mails is en ook niet of er bijlagen bij zijn of niet.

Inmiddels heb ik ook al IOS 9.01 geïnstalleerd, maar ook nu blijft het probleem bestaan.

Heel hinderlijk!

Reputatie 1


Kees1949 schreef op 25 sep '15 om 15:15u


Bij mij speelt het probleem zowel bij e-mails van voor de installatie van IOS 9 als bij de mails die ik daarna gekregen heb.

Het vreemde is dat het het niet bij alle mails is en ook niet of er bijlagen bij zijn of niet.

Inmiddels heb ik ook al IOS 9.01 geïnstalleerd, maar ook nu blijft het probleem bestaan.

Heel hinderlijk!

 
[/quote]
[/quote]
Kees1949,

Moet je weer opnieuw de mailaccount installeren bij de nieuwe update van IOS 9.01?

Ik heb die updaten nog niet gedaan, maar hoop toch niet dat dat weer hoeft. 

Sinds ik mijn mailaccount opnieuw heb geïnstalleerd moet ik zeggen dat ik weer gewoon mailtjes kan lezen, dus ik hoop niet dat ik bij elke update mijn mailaccount opnieuw erin moet zetten.

lucy1971,

Misschien het beste om nog maar even niet de nieuwe update IOS 9.01 te installeren.

Over een of meer dagen zal ik nog over mijn bevindingen iets laten weten.

E-mails die ik eergisteren kreeg waren heel de dag te lezen, maar de tekst van de berichten was gisteren ineens weg!

Wel kon ik nog de afzenders zien, maar de tekst was: 'Bericht niet gedownload van de server'.

Gisteravond heb ik de nieuwe update IOS 9.01 gedaan. Ik wacht morgen af of er dan opnieuw weer mails verdwenen zijn.

Reputatie 1


Kees1949 schreef op 25 sep '15 om 19:06u


lucy1971,

Misschien het beste om nog maar even niet de nieuwe update IOS 9.01 te installeren.

Over een of meer dagen zal ik nog over mijn bevindingen iets laten weten.

E-mails die ik eergisteren kreeg waren heel de dag te lezen, maar de tekst van de berichten was gisteren ineens weg!

Wel kon ik nog de afzenders zien, maar de tekst was: 'Bericht niet gedownload van de server'.

Gisteravond heb ik de nieuwe update IOS 9.01 gedaan. Ik wacht morgen af of er dan opnieuw weer mails verdwenen zijn.

 
[/quote]
[/quote]
Kees1949,

Ik hoor graag wat je bevindingen zijn. Ik ga hem in ieder geval nog niet installeren. Het is wel irritant dat er nu steeds wordt gezegd bericht niet gedownload van de server, al heb ik er tot nu toe geen last meer van gehad. 

Ik heb sinds iOS 9 hetzelfde probleem. Twee keer contact gehad met Apple Support, eerst dachten ze dat t een eenmalig iets was, dat er bij de installatie iets mis was gegaan. Bij latere mails ging t echter weer mis. Nadat de mails van de server zijn verdwenen, kan ik ze op m'n iPad en iPhone niet meer lezen. En dat terwijl t een pop-account is en dit dus geen probleem mag zijn (en nooit is geweest). Na tweede contact met Apple update 9.0.1 geïnstalleerd en ook mailaccount opnieuw geïnstalleerd. Kom nu net tot de ontdekking dat t probleem nog niet is opgelost. Als iemand een oplossing weet hoor ik het graag! Kijkt KPN zelf ook mee op dit forum???



lucy1971 schreef op 26 sep '15 om 10:32u




Kees1949 schreef op 25 sep '15 om 19:06u


lucy1971,

Misschien het beste om nog maar even niet de nieuwe update IOS 9.01 te installeren.

Over een of meer dagen zal ik nog over mijn bevindingen iets laten weten.

E-mails die ik eergisteren kreeg waren heel de dag te lezen, maar de tekst van de berichten was gisteren ineens weg!

Wel kon ik nog de afzenders zien, maar de tekst was: 'Bericht niet gedownload van de server'.

Gisteravond heb ik de nieuwe update IOS 9.01 gedaan. Ik wacht morgen af of er dan opnieuw weer mails verdwenen zijn.

 
[/quote]
[/quote]
Kees1949,

Ik hoor graag wat je bevindingen zijn. Ik ga hem in ieder geval nog niet installeren. Het is wel irritant dat er nu steeds wordt gezegd bericht niet gedownload van de server, al heb ik er tot nu toe geen last meer van gehad. 

 
[/quote]
[/quote]
lucy1971,

Evenals bij KatjaS73 bestaat, ook na installatie van IOS 9.01, nog steeds het probleem dat sommige e-mails verdwijnen.

Groot probleem!

Reputatie 1


Kees1949 schreef op 27 sep '15 om 21:20u




lucy1971 schreef op 26 sep '15 om 10:32u




Kees1949 schreef op 25 sep '15 om 19:06u


lucy1971,

Misschien het beste om nog maar even niet de nieuwe update IOS 9.01 te installeren.

Over een of meer dagen zal ik nog over mijn bevindingen iets laten weten.

E-mails die ik eergisteren kreeg waren heel de dag te lezen, maar de tekst van de berichten was gisteren ineens weg!

Wel kon ik nog de afzenders zien, maar de tekst was: 'Bericht niet gedownload van de server'.

Gisteravond heb ik de nieuwe update IOS 9.01 gedaan. Ik wacht morgen af of er dan opnieuw weer mails verdwenen zijn.

 
[/quote]
[/quote]
Kees1949,

Ik hoor graag wat je bevindingen zijn. Ik ga hem in ieder geval nog niet installeren. Het is wel irritant dat er nu steeds wordt gezegd bericht niet gedownload van de server, al heb ik er tot nu toe geen last meer van gehad. 

 
[/quote]
[/quote]
lucy1971,

Evenals bij KatjaS73 bestaat, ook na installatie van IOS 9.01, nog steeds het probleem dat sommige e-mails verdwijnen.

Groot probleem!

 
[/quote]
[/quote]
Kees1949,

dus die nieuwe update zorgt nog voor veel problemen met de mail. Dan installeer ik de update maar helemaal niet. Daar moet Apple toch maar een goede oplossing voor vinden en KPN erbij, want lijkt me niet de bedoeling dat elke x na een update dat alle mailtjes weg zijn.

Reputatie 1


KatjaS73 schreef op 27 sep '15 om 20:45u


Ik heb sinds iOS 9 hetzelfde probleem. Twee keer contact gehad met Apple Support, eerst dachten ze dat t een eenmalig iets was, dat er bij de installatie iets mis was gegaan. Bij latere mails ging t echter weer mis. Nadat de mails van de server zijn verdwenen, kan ik ze op m'n iPad en iPhone niet meer lezen. En dat terwijl t een pop-account is en dit dus geen probleem mag zijn (en nooit is geweest). Na tweede contact met Apple update 9.0.1 geïnstalleerd en ook mailaccount opnieuw geïnstalleerd. Kom nu net tot de ontdekking dat t probleem nog niet is opgelost. Als iemand een oplossing weet hoor ik het graag! Kijkt KPN zelf ook mee op dit forum???

 
[/quote]
[/quote]
KatjaS73,

Hoop dat er gauw een oplossing komt voor dit probleem, want het is wel irritant dat mailtjes ineens weg zijn. Ik ga de update nog maar even niet doen. Ik heb mijn account nu ingesteld als IMAP, maar dan zal hetzelfde probleem wel blijven als ze met POP ook weer allemaal weg zijn. Nooit eerder last van gehad, maar toen ik de update IOS9 deed ineens wel. Account anders ingesteld en moet zeggen tot nu toe gaat het goed. Hoop dat dit zo blijft.

Reputatie 1
Badge
Ik heb ook hetzelfde probleem ' Dit bericht is niet gedownload van de server'! Ook na het updaten van IOS9! Ik Apple mini. Heeft u voor mij 'n oplossing voor? Kan zeker niet meer terug naar IOS8? Graag hierop uw antwoord! Met vriendelijke groet, Richard Langen

Reputatie 1
Badge


lucy1971 schreef op 28 sep '15 om 04:51u




KatjaS73 schreef op 27 sep '15 om 20:45u


Ik heb sinds iOS 9 hetzelfde probleem. Twee keer contact gehad met Apple Support, eerst dachten ze dat t een eenmalig iets was, dat er bij de installatie iets mis was gegaan. Bij latere mails ging t echter weer mis. Nadat de mails van de server zijn verdwenen, kan ik ze op m'n iPad en iPhone niet meer lezen. En dat terwijl t een pop-account is en dit dus geen probleem mag zijn (en nooit is geweest). Na tweede contact met Apple update 9.0.1 geïnstalleerd en ook mailaccount opnieuw geïnstalleerd. Kom nu net tot de ontdekking dat t probleem nog niet is opgelost. Als iemand een oplossing weet hoor ik het graag! Kijkt KPN zelf ook mee op dit forum???

 
[/quote]
[/quote]
KatjaS73,

Hoop dat er gauw een oplossing komt voor dit probleem, want het is wel irritant dat mailtjes ineens weg zijn. Ik ga de update nog maar even niet doen. Ik heb mijn account nu ingesteld als IMAP, maar dan zal hetzelfde probleem wel blijven als ze met POP ook weer allemaal weg zijn. Nooit eerder last van gehad, maar toen ik de update IOS9 deed ineens wel. Account anders ingesteld en moet zeggen tot nu toe gaat het goed. Hoop dat dit zo blijft.

 
[/quote]
[/quote]
Ik heb hetzelfde probleem! 

Reputatie 1
Badge


lucy1971 schreef op 28 sep '15 om 04:47u




Kees1949 schreef op 27 sep '15 om 21:20u




lucy1971 schreef op 26 sep '15 om 10:32u




Kees1949 schreef op 25 sep '15 om 19:06u


lucy1971,

Misschien het beste om nog maar even niet de nieuwe update IOS 9.01 te installeren.

Over een of meer dagen zal ik nog over mijn bevindingen iets laten weten.

E-mails die ik eergisteren kreeg waren heel de dag te lezen, maar de tekst van de berichten was gisteren ineens weg!

Wel kon ik nog de afzenders zien, maar de tekst was: 'Bericht niet gedownload van de server'.

Gisteravond heb ik de nieuwe update IOS 9.01 gedaan. Ik wacht morgen af of er dan opnieuw weer mails verdwenen zijn.

 
[/quote]
[/quote]
Kees1949,

Ik hoor graag wat je bevindingen zijn. Ik ga hem in ieder geval nog niet installeren. Het is wel irritant dat er nu steeds wordt gezegd bericht niet gedownload van de server, al heb ik er tot nu toe geen last meer van gehad. 

 
[/quote]
[/quote]
lucy1971,

Evenals bij KatjaS73 bestaat, ook na installatie van IOS 9.01, nog steeds het probleem dat sommige e-mails verdwijnen.

Groot probleem!

 
[/quote]
[/quote]
Kees1949,

dus die nieuwe update zorgt nog voor veel problemen met de mail. Dan installeer ik de update maar helemaal niet. Daar moet Apple toch maar een goede oplossing voor vinden en KPN erbij, want lijkt me niet de bedoeling dat elke x na een update dat alle mailtjes weg zijn.

 
[/quote]
[/quote]
Ik heb ook hetzelfde probleem!

Reputatie 7
Badge +28

KatjaS73 schreef op http://forum.kpn.com/t5/Apple-iPhone-iPad/Bericht-niet-gedownload-van-de-server/m-p/361713#M1310" href="http://forum.kpn.com/t5/Apple-iPhone-iPad/Bericht-niet-gedownload-van-de-server/m-p/361713#M1310


Kijkt KPN zelf ook mee op dit forum???

 
[/quote]
[/quote]

Jazeker, maar ik kan helaas geen oplossing bieden voor dit probleem. Wel is inmiddels duidelijk dat deze storing zich alleen voordoet bij accounts die via POP3 ingesteld zijn. Op het Apple forum staat een discussie (engels) met het advies om feedback in te dienen bij Apple, zodat de omvang van dit probleem ook bij hun duidelijk wordt.

Reputatie 1


Joran schreef op 28 sep '15 om 16:55u



KatjaS73 schreef op 27 sep '15 om 20:45u


Kijkt KPN zelf ook mee op dit forum???

 
[/quote]
[/quote]

Jazeker, maar ik kan helaas geen oplossing bieden voor dit probleem. Wel is inmiddels duidelijk dat deze storing zich alleen voordoet bij accounts die via POP3 ingesteld zijn. Op het Apple forum staat een discussie (engels) met het advies om feedback in te dienen bij Apple, zodat de omvang van dit probleem ook bij hun duidelijk wordt.

 
[/quote]
[/quote]
Beste Joran,

ik heb mijn instellingen nu ingesteld met IMAP, kan ik dan wel gewoon die update doen, zonder dat ik alle mailtjes weer kwijt ben? Had eerst ook POP, maar sinds de update naar IOS9 was ik de mailtjes kwijt, niet gedownload van de server. Vandaar dat ik wat huiverig ben om deze andere update uit te gaan voeren.

Reputatie 7
Badge +28
Dag Lucy,

Ik baseer deze informatie op de reacties die in het topic staan die ik linkte, het is erg lastig voor mij om te garanderen dat alles blijft werken. Met IMAP blijven berichten wel op de server staan, dus ik verwacht geen problemen bij een update. De berichten die je nu in de webmail ziet staan horen veilig te zijn als je van IMAP gebruik maakt. Als je voorheen gebruik maakte van POP3 weet ik niet wat er met de reeds gedownloadde berichten gaat gebeuren. De veiligste optie is om af te wachten tot Apple deze problemen heeft opgelost in een nieuwe versie.

Reputatie 1


Joran schreef op 28 sep '15 om 17:32u


Dag Lucy,

Ik baseer deze informatie op de reacties die in het topic staan die ik linkte, het is erg lastig voor mij om te garanderen dat alles blijft werken. Met IMAP blijven berichten wel op de server staan, dus ik verwacht geen problemen bij een update. De berichten die je nu in de webmail ziet staan horen veilig te zijn als je van IMAP gebruik maakt. Als je voorheen gebruik maakte van POP3 weet ik niet wat er met de reeds gedownloadde berichten gaat gebeuren. De veiligste optie is om af te wachten tot Apple deze problemen heeft opgelost in een nieuwe versie.

 
[/quote]
[/quote]
Joran,

alle mailtjes die ik nu binnenhaal komen via dat IMAP, want al de oude zijn weg. Maar ik ga het inderdaad maar afwachten. Dank voor de reactie.

Hier ook hetzelfde probleem. Is er nu al een eenduidige oplossing vanuit KPN?

In plaats van account opnieuw instellen en hopen dat dat werkt?

op het Apple forum staat o.a.

1. this issue only appears to be affecting people with email accounts setup for pop/smtp.
2. Following upgrade to iOS 9 / iOS 9.01 and possibly the 9.1 beta as well, email content is removed from the iOS device resulting in a sudden decrease in the storage required for the mail app.
3. Emails that may have been present on the device for many months and accessed multiple times in both the inbox and sent items will replaced with a header information (similar to a IMAP case prior to download) but the body will be replaced with the statement: This message has not been downloaded from the server.
4. Deleting the account and setting it up again from scratch does not solve the issue and will result in the loss of all the email placeholders - further increasing your loss of knowledge.
5. Switching the account to IMAP if you go for a delete and re-setup will also result in the loss of all the email placeholders but will 'probably' solve the problem (within the limitations of IMAP) for future emails.