Bericht niet gedownload van de server

  • 19 September 2015
  • 50 reacties
  • 62293 keer bekeken

Reputatie 1
Ik krijg sinds gister mailtjes binnen en die kan ik dan lezen, maar als ik een mail daarna nog een keer wil lezen staat er bericht niet gedownload van de server. Wat houdt dit in en hoe krijg ik ze weer gewoon in mijn scherm met alle tekst? Dit is namelijk wel lastig dat ik de mails niet meer kan lezen na een tijdje. Heb al bij mijn instellingen op de Ipad gekeken maar alles staat nog net zo als voorheen en toen ging het prima. Nooit geen last gehad. Het zal toch niet aan de update van IOS9 liggen. Ik hoop het niet. 

Wie heeft er raad of een oplossing?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

50 reacties



rfflangen schreef op 28 sep '15 om 15:49u




lucy1971 schreef op 28 sep '15 om 04:47u




Kees1949 schreef op 27 sep '15 om 21:20u




lucy1971 schreef op 26 sep '15 om 10:32u




Kees1949 schreef op 25 sep '15 om 19:06u


lucy1971,

Misschien het beste om nog maar even niet de nieuwe update IOS 9.01 te installeren.

Over een of meer dagen zal ik nog over mijn bevindingen iets laten weten.

E-mails die ik eergisteren kreeg waren heel de dag te lezen, maar de tekst van de berichten was gisteren ineens weg!

Wel kon ik nog de afzenders zien, maar de tekst was: 'Bericht niet gedownload van de server'.

Gisteravond heb ik de nieuwe update IOS 9.01 gedaan. Ik wacht morgen af of er dan opnieuw weer mails verdwenen zijn.

 
[/quote]
[/quote]
Kees1949,

Ik hoor graag wat je bevindingen zijn. Ik ga hem in ieder geval nog niet installeren. Het is wel irritant dat er nu steeds wordt gezegd bericht niet gedownload van de server, al heb ik er tot nu toe geen last meer van gehad. 

 
[/quote]
[/quote]
lucy1971,

Evenals bij KatjaS73 bestaat, ook na installatie van IOS 9.01, nog steeds het probleem dat sommige e-mails verdwijnen.

Groot probleem!

 
[/quote]
[/quote]
Kees1949,

dus die nieuwe update zorgt nog voor veel problemen met de mail. Dan installeer ik de update maar helemaal niet. Daar moet Apple toch maar een goede oplossing voor vinden en KPN erbij, want lijkt me niet de bedoeling dat elke x na een update dat alle mailtjes weg zijn.

 
[/quote]
[/quote]
Ik heb ook hetzelfde probleem!

 
[/quote]
[/quote]
Beste lucy1971, rfflangen en KatjaS73,

Via de hulpsite van KPN heb ik mijn e-mailaccount opnieuw ingesteld en 'imap' gebruikt.

Eerst heb ik mijn bestaande account verwijderd. Daardoor zijn nu helaas wel alle bewaarde e-mails op mijn iPad verwijderd!

Maar omdat ik ze ook op mijn PC met Windows heb bewaaard, heb ik ze toch nog.

Ik heb de indruk dat op mijn iPad het nu allemaal in orde zou moeten zijn, maar dat moet de praktijk verder natuurlijk nog uitwijzen.

Op mijn iPad heb ik IOS 9.01.

De link naar de hulpsite van de KPN voor het instellen op een iPad of iPhone van een e-mailaccount is:

https://www.kpn.com/prive/mobiel/service/installeren-gebruiken/toestelhulp.htm#/apple .

  

Reputatie 1
Beste Kees1949,

Ik had bij de eerste update van IOS9 al IMAP ingesteld op de Ipad. Voorheen had ik POP.

Want schijnt met IMAP zo te zijn dat ze op de server en Ipad verschijnen. Bij verwijderen gaat die ook van de server af. 

Dus ik zou met een gerust hart de update IOS 9.01 kunnen doen? Kan ik misschien beter eerst de laptop opstarten en de mails binnenhalen voordat ik de update op de Ipad ga doen denk ik. 

Ervaar je nu geen last meer met de mails na de update zoals niet gedownload van de server? 



lucy1971 schreef op 30 sep '15 om 15:41u


Beste Kees1949,

Ik had bij de eerste update van IOS9 al IMAP ingesteld op de Ipad. Voorheen had ik POP.

Want schijnt met IMAP zo te zijn dat ze op de server en Ipad verschijnen. Bij verwijderen gaat die ook van de server af. 

Dus ik zou met een gerust hart de update IOS 9.01 kunnen doen? Kan ik misschien beter eerst de laptop opstarten en de mails binnenhalen voordat ik de update op de Ipad ga doen denk ik. 

Ervaar je nu geen last meer met de mails na de update zoals niet gedownload van de server? 

 
[/quote]
[/quote]
Ja, het is verstandig om de mails binnen te halen op de laptop omdat ik vanmiddag pas de nieuwe e-mailaccounts heb ingesteld en de praktijk nog moet uitwijzen of het nu allemaal wel goed gaat.

Jos1961 schreef op 25 sep '15 om 15:05u

Bij mij speelt dit probleem met mail en bijlage zowel van voor als na het installeren van iOS 9. 
Bij mij ook.....de problemen begonnen na de update naar ios9 met zowel mails die al op mijn iphone stonden als met nieuwe mails van na  de update naar ios 9.  

De mails zijn één maal te lezen en daarna is de inhoud weg... Hoewel, typisch genoeg, niet alle mails er last van hebben...

Ik hoop dat er snel een oplossing komt!

Reputatie 3
Hier ook hetzelfde probleem. Met mijn andere émail accounts van bv hotmail heb ik geen probleem op mijn IPad. Dus ik verwacht snel een oplossing van KPN. Geen uitleg waarom dit fenomeen zich voordoet, maar graag een oplossing. Dit is erg vervelend of liever onwerkbaar. Het is al erg genoeg dat ik op vakanties via de webmail moet communiceren!

Reputatie 7
Badge +28
: Dit is een bug in iOS 9 bij e-mailaccounts die met POP3 zijn ingesteld, KPN kan hierin geen oplossing bieden.

Joran schreef op 6 okt '15 om 11:22u

: Dit is een bug in iOS 9 bij e-mailaccounts die met POP3 zijn ingesteld, KPN kan hierin geen oplossing bieden.

 
Joran... dan moet apple met een update komen die de bug oplost?????

Reputatie 3
kerkduif schreef op 6 okt '15 om 11:32u

Joran schreef op 6 okt '15 om 11:22u

: Dit is een bug in iOS 9 bij e-mailaccounts die met POP3 zijn ingesteld, KPN kan hierin geen oplossing bieden.

 Joran... dan moet apple met een update komen die de bug oplost?????

 
Prima, maar hoe moet Apple dan in beweging komen om een update uit te brengen? Lijkt me dat hiervoor vanuit KPN "op niveau" een verzoek aan Apple gedaan wordt. Kan iemand van KPN bevestigen dat hier vanuit KPN een aktie naar Apple ondernomen wordt?

Reputatie 7
Badge +28
: Inderdaad. Zie ook dit topic (Engels) op het Apple-forum. Het is belangrijk dat deze meldingen ook bij Apple terecht komen, zodat duidelijk wordt dat dit een groot probleem betreft. Meld het vooral door feedback te geven!

Net contact gehad met Apple support. POP wordt vanaf iOS9 niet meer ondersteund. Alleen IMAP account aanmaken mogelijk. Bestaande POP functioneert nog wel maar werkt niet meer correct. Berichten NIET op de server worden NIET meer weergegeven op de (b.v.) iPhone. Berichten die belangrijk zijn moet je dus niet wissen op de server en als je ze wilt lezen MOET er een werkende verbinding (WiFi, G4 etc.) actief zijn.

stephan20 schreef op 15 okt '15 om 13:46u
Net contact gehad met Apple support. POP wordt vanaf iOS9 niet meer ondersteund. Alleen IMAP account aanmaken mogelijk. Bestaande POP functioneert nog wel maar werkt niet meer correct. Berichten NIET op de server worden NIET meer weergegeven op de (b.v.) iPhone. Berichten die belangrijk zijn moet je dus niet wissen op de server en als je ze wilt lezen MOET er een werkende verbinding (WiFi, G4 etc.) actief zijn.

 
Waar baseer je dat op want dat lijkt me heel sterk. Ik kan ook niets vinden wat er op wijst dat POP niet meer ondersteund wordt in ios9. 

HansVerhoog schreef op 25 okt '15 om 15:29u
stephan20 schreef op 15 okt '15 om 13:46uNet contact gehad met Apple support. POP wordt vanaf iOS9 niet meer ondersteund. Alleen IMAP account aanmaken mogelijk. Bestaande POP functioneert nog wel maar werkt niet meer correct. Berichten NIET op de server worden NIET meer weergegeven op de (b.v.) iPhone. Berichten die belangrijk zijn moet je dus niet wissen op de server en als je ze wilt lezen MOET er een werkende verbinding (WiFi, G4 etc.) actief zijn.

 Waar baseer je dat op want dat lijkt me heel sterk. Ik kan ook niets vinden wat er op wijst dat POP niet meer ondersteund wordt in ios9. 

 
Sinds de software update iOS 9.1 van de afgelopen week zouden de problemen betreffende POP die er met de update iOS 9 ingekomen waren, opgelost moeten zijn.

Reputatie 7
Badge +28
Dat klinkt goed Kees! Heeft iemand dit al kunnen testen? Ik zie nog geen positieve reacties op het Apple-forum.

Ik heb ook last van dit probleem. I pad en phone zijn beiden geüpdatet naar IOS 9.1, probleem bestaat helaas nog steeds.

Wat nu te doen (in Jip en Janneke taal aub 😉 )

Bijkomend probleem is dat ik zonder WiFi ook geen mails met bijlagen kan versturen

Reputatie 7
Badge +30
De meldingen die ik verder op internet zie zijn nog gemengd, sommigen melden dat het bij hen opgelost is na updaten naar 9.1, anderen ervaren het probleem nog. Ik heb helaas niet direct een oplossing. Wat je kunt proberen is om de mail in te stellen met imap. Zie hier voor de servergegevens, en hier voor hulp bij het veranderen van de instellingen op je iPad en iPhone.

Betreffende het niet kunnen verzenden over wifi, zit er misschien een instelling in de mail app waarmee je alleen via wifi bijlages kunt versturen? 

Reputatie 1
Erik_ schreef op 31 okt '15 om 21:46u
De meldingen die ik verder op internet zie zijn nog gemengd, sommigen melden dat het bij hen opgelost is na updaten naar 9.1, anderen ervaren het probleem nog. Ik heb helaas niet direct een oplossing. Wat je kunt proberen is om de mail in te stellen met imap. Zie hier voor de servergegevens, en hier voor hulp bij het veranderen van de instellingen op je iPad en iPhone.

Betreffende het niet kunnen verzenden over wifi, zit er misschien een instelling in de mail app waarmee je alleen via wifi bijlages kunt versturen? 

 
Sinds ik de IMAP instellingen heb, heb ik er geen last meer van gehad.

lucy1971 schreef op 1 nov '15 om 13:39u
Erik_ schreef op 31 okt '15 om 21:46uDe meldingen die ik verder op internet zie zijn nog gemengd, sommigen melden dat het bij hen opgelost is na updaten naar 9.1, anderen ervaren het probleem nog. Ik heb helaas niet direct een oplossing. Wat je kunt proberen is om de mail in te stellen met imap. Zie hier voor de servergegevens, en hier voor hulp bij het veranderen van de instellingen op je iPad en iPhone.

Betreffende het niet kunnen verzenden over wifi, zit er misschien een instelling in de mail app waarmee je alleen via wifi bijlages kunt versturen? 

 Sinds ik de IMAP instellingen heb, heb ik er geen last meer van gehad.

 
Voor mij geldt hetzelfde. Ook ik heb de IMAP instellingen bij mijn e-mail account ingevoerd zoals ook al  in een van de vorige bijdragen reeds uitgelegd werd. Sindsdien geen last meer gehad!

Reputatie 2
Ik heb ook hetzelfde probleem. Mijn pop mail is op mijn mobiel (iphone 6)nog leesbaar tot het moment ik de e-mail binnen haal op mijn PC en krijg dan het bericht "bericht niet gedownload van server." Kan ik begrijpen, via mijn PC haal ik het van de server af. In het verleden kon ik eerder gelezen berichten nog gewoon op mijn mobiel lezen, nu niet meer. En dat is best vervelend. Ik vermoed dat de mail vanaf mijn telefoon steeds gestreamd word vanaf de mailserver. Nieuw ontvangen mail kan ik gewoon lezen, zo vaak als ik wil, tot het moment ik op de PC thuis de mail ophaal. Er wordt kennelijk geen kopie meer op de telefoon achter gelaten. Ik zoek mij al blind naar een oplossing. En denk dat het ook kan liggen in de suggestie van jos1961, ik weet het niet meer precies vanaf wanneer, maar het zou best kunnen sinds ik iOS 9.0 heb geïnstalleerd. Iemand suggesties ? Het zou dan een Apple issue zijn en niet van KPN, maar de IMAP werkt wel ongeveer het zelfde...aleen is dan na het ophalen op mijn PC het hele bericht van mijn telefoon verdwenen. (en dat is precies zoals het bedoeld is)

lucy1971 schreef op 19 sep '15 om 19:37u
Ik krijg sinds gister mailtjes binnen en die kan ik dan lezen, maar als ik een mail daarna nog een keer wil lezen staat er bericht niet gedownload van de server. Wat houdt dit in en hoe krijg ik ze weer gewoon in mijn scherm met alle tekst? Dit is namelijk wel lastig dat ik de mails niet meer kan lezen na een tijdje. Heb al bij mijn instellingen op de Ipad gekeken maar alles staat nog net zo als voorheen en toen ging het prima. Nooit geen last gehad. Het zal toch niet aan de update van IOS9 liggen. Ik hoop het niet. 

Wie heeft er raad of een oplossing?

 
Ik had dat ook al voor de update. Rete irritant!!!

Erik_ schreef op 31 okt '15 om 21:46u
De meldingen die ik verder op internet zie zijn nog gemengd, sommigen melden dat het bij hen opgelost is na updaten naar 9.1, anderen ervaren het probleem nog. Ik heb helaas niet direct een oplossing. Wat je kunt proberen is om de mail in te stellen met imap. Zie hier voor de servergegevens, en hier voor hulp bij het veranderen van de instellingen op je iPad en iPhone.

Betreffende het niet kunnen verzenden over wifi, zit er misschien een instelling in de mail app waarmee je alleen via wifi bijlages kunt versturen? 

 
Erik, als ik dat ga doen op mijn iphone en ipad heeft dat dan ook consequenties voor mijn computer die op outlook draait?

Reputatie 1
lucy1971 schreef op 22 sep '15 om 15:33u
Beste Primera,

ik heb mijn account verwijderd van mijn ipad en er opnieuw opgezet. Moet zeggen tot nu toe kan ik alle mails nog zien als ik hem een 2e of 3e keer wil bekijken. Wat mij wel opvalt is dat als ik het berichtje verwijder dat het dan ook van mijn webmail is verwijderd.

laten we hopen dat het zo blijft dat de mails te zien blijven op de ipad.

 
Als je iets verwijderd en het verdwijnt ook van je webmail, is de kans groot dat je hem ingesteld heb met IMAP gegevens. Bij POP blijft het bewaard, bij IMAP synchroniseert hij direct alles.

Reputatie 1
vaisonne schreef op 10 dec '15 om 08:16u
Erik_ schreef op 31 okt '15 om 21:46uDe meldingen die ik verder op internet zie zijn nog gemengd, sommigen melden dat het bij hen opgelost is na updaten naar 9.1, anderen ervaren het probleem nog. Ik heb helaas niet direct een oplossing. Wat je kunt proberen is om de mail in te stellen met imap. Zie hier voor de servergegevens, en hier voor hulp bij het veranderen van de instellingen op je iPad en iPhone.

Betreffende het niet kunnen verzenden over wifi, zit er misschien een instelling in de mail app waarmee je alleen via wifi bijlages kunt versturen? 

 Erik, als ik dat ga doen op mijn iphone en ipad heeft dat dan ook consequenties voor mijn computer die op outlook draait?

 
Als je outlook ingesteld is met IMAP niet, is je outlook ingesteld met POP kan dit wel consequenties hebben, want dan synchroniseert het niet juist meer. (verhoogde kans)

Je kan dit controleren door naar je outlook te gaan, en naar je accountinstellingen te gaan. (ook waar je een nieuw e-mail adres wil toevoegen) Kijken of dit pop of imap is.

Als het pop is, en je wilt naar IMAP, moet je alles eerst exporteren naar bijv. je bureaublad zodat je niks kwijt raakt. Ook je contactpersonen!! Anders ben je ze allemaal kwijt.

Dan stel je het in met IMAP en als alles weg is, importeer je de berichten + je contactpersonen.

Voordeel van IMAP is, 1 maal ingesteld  en je verwijderd het in de toekomst weer en voegt het opnieuw toe, blijft het hetzelfde als hoe je het toen verwijderde.

Stel je het in op een ander apparaat zoals iPhone, iPad of iets anders komt het helemaal overeen.

Reputatie 1
Wat ik op een ander onderwerp vond is dat IOS9 geen POP meer ondersteund en alleen nog maar IMAP, dit kan al heel verklaarbaar zijn daar in tegen.

Na de up-date iOS 9.2 is het probleem verholpen. (stond ook in de hele kleine lettertjes van de up-date) Schijnbaar was de info van de Apple support desk Nederland niet accuraat. Ik heb wel een ander mail programma gevonden welke in de "9.01 tijd" wel de berichten heeft opgeslagen. AltaMail Go. Dit als info, mocht de ondersteuning van POP3 na een volgende up-date wel verdwijnen...