Beantwoord

Bestelling telefoon volgen en afspraak inplannen

  • 4 January 2020
  • 14 reacties
  • 238 keer bekeken

Ik heb op 31 december mobiele abonnement met iphone 11 pro max besteld.

 

Op de site mijnbestelling.kpn kan ik de status niet opvragen. 

 

Op 2 januari heb ik jullie helpdesk gebeld nummerbehoud is goedgekeurd.

 

Maar verder kunnen jullie mij niet vertellen wanneer ik de telefoon kan inplannen voor bezorgdatum. Is alleen afwachten voor mail of telefoon.

Ik wil niet lang wachten.

Normaal gaat het heel snel met inplannen. iedergeval dat je iets weet dat je kan inplannen. 

 

Kunt u mij verder helpen 

 

Groeten,

 

Blueheim

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 10 January 2020, 20:12

Bekijk origineel

14 reacties

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Als je de postcode moet invullen moet je gelijk na het nummer de letters doen. Bijvoorbeeld 0000AB inplaats van 0000 AB

Heb ik al geprobeerd, Werkt beide niet. 

 

Steeds hetzelfde melding. 

 

Uw persoonlijke omgeving staat nog niet online. Het kan maximaal een uur duren voordat deze klaar is voor gebruik.

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Blueheim, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Normaal kan je binnen een werkdag inderdaad in de bestelomgeving van je bestelling. Echter gaat het om nummerbehoud, en in dat geval moeten er eerst dingen akkoord zijn voordat het ingevoerd kan worden. Zoals het akkoord van je huidige provider. Zou je via jouw Forum profiel willen aangeven om welk 06-nummer het gaat en het ordernummer? Dit kan je noteren bij persoonlijke opmerkingen. Als dat gelukt is hoor ik het graag en kijk ik verder!

@Makke, mocht ik jou ook nog ergens bij kunnen helpen doe ik dat natuurlijk graag! Vul dan ook even je profiel in en geef aan wat jij hebt aangevraagd qua abonnement en toestel.

Profiel is ingevuld. 

1,5 werkdag voorbij en nog steeds niks gehoord! Dit was allemaal op 16december 2019 begonnen en nog steeds wachten op de telefoon! Vandaag is 7jan 2020 en nog steeds kan niemand me vertellen wat er mis is gegaan en tot nu toe nog steeds niet opgelost, geen antwoord dus! Waarom duurt het zooooo lang om 2 gewone abonnementen af te sluiten bij KPN??? De klant moet zolang wachten op antwoorden hoe het zit met de abonnementen?? Eerste keer, we hebben netjes betaald de telefoon en jullie koerier komt ons zeggen telefoon moet nog betaald worden?? Raar raar wat is gebeurd? En 2de keer,  jullie koerier kunnen het adres niet vinden en dan automatisch de bestelling annuleren! Hoe dan??? Nu lijkt het alsof KPN is "de koning"en niet de klant is koning!! Allemaal echt slechte slechte en nogmaals slechte service!  Ieder keer bellen en steeds opnieuw dat leuke verhaal weer vertellen aan een ander persoon! Hoelang nog als ik weten mag?? T lijkt wel alsof er maar 1man alleen bij KPN werkt terwijl als je belt ieder keer iemand anders aan de telefoon!!! 

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor het invullen van je gegevens, Blueheim. Het was even nakijken, maar ik heb iets meer duidelijkheid voor je. In het kort: de telefoon is geannuleerd.

 

In het langer: Op de 27e is in de KPN Winkel in Roermond een bestelling ingevoerd met telefoon en een order voor de nummerportering. De telefoon is op de 31e geannuleerd met als reden dat bezorging niet gelukt is. Dat is, helaas, wat er op zo'n moment gebeurd bij een nieuwe aansluiting. De rest is er nog wel en heeft een wachtstatus tot de portering wordt uitgevoerd. Echter staat er wel een ander nummer bij de portering dan jij in je profiel aangeeft (eindigt op 0868)

Vervolgens is er op de 31e een nieuwe bestelpoging gedaan voor het toestel. Echter is die order ook geannuleerd met de melding dat je alleen maar in aanmerking komt voor een Sim Only, en niet voor een toestel. Wat nogal tegengesproken wordt door het feit dat het eerder wel besteld kon worden. 

Oftewel, heel veel duidelijker wordt het er niet op. Ik heb dan ook de vraag uitgezet wat er nou precies aan de hand is, wat je er wel en niet gaat gebeuren, en wat we kunnen doen. We komen er hier bij je op terug zodra we reactie hebben. Ik hoop vandaag nog.

 

Wat betreft die eerste bestelling die je noemt, waarbij je bij de koerier opnieuw moest betalen. Dat is een systeemfoutje geweest waarbij de eerdere betaling niet zichtbaar was in het systeem dat gaat over de uitlevering. Waardoor bij de koerier betaling vereist is. Als dit eens voorkomt dan kun je kiezen om te weigeren (zoals je gedaan hebt). Of je kunt betalen. In dat laatste geval corrigeren we de dubbele kosten natuurlijk. In het eerste geval wordt de order geannuleerd. Je krijgt dan de betaling die je al gedaan hebt terug. Is dat inmiddels gebeurd?

Beste Erik,

De betaling van de allereerste keer is al teruggestort! We zouden 2 abonnementen sluiten.

Abonnement 1: de iphone pro max (eindigt op 1986)

Abonnement 2: de sim only (eindigt op 0868)

 

Ik snap niet waarom de telefoon is geannuleerd! Als goed is zouden wij als klant alleen toch kunnen annuleren? Wij hebben de telefoon niet geannuleerd dus wie heeft de telefoon geannuleerd???

Jullie koerier bij de 2de bestelling hadden wij zijn telefoon gemist wij hebben niet opgenomen maar dan zou toch een 2de poging worden genomen om alsnog te telefoon te bezorgen??? Maar nee, dagenlang daarna horen wij niks meer over de telefoon of hij bezorgd zal worden ofniet??? 

Ik snap niet hoe de telefoon ineens nu weer is geannuleerd terwijl wij daarop zitten te wachten!!!

Beste Erik,

Beide telefoonnummers, 1 op 27dec 2019 en andere 2jan 2020 ( eindigt op 1986 en 0868) met nummerbehoud zijn allang goedgekeurd! Het enige wat alleen nog moet is gewoon die telefoon leveren en wij betalen klaar!!!! Wat moet nog gedaan worden??? Waarom nog zolang wachten op die telefoon??? Tis nu alleen maar leveren!!! Maar nee plotseling is telefoon geannuleerd!!! 

Hoi,

Gister geen reactie en vandaag wel ?????

Verschrikkelijke service van KPN! Morgen is al vrijdag!!

Hoelang nog moeten we wachten op een reactie of een antwoord??

Dit is bijna 1MAAND bezig voor het afsluiten van abonnementen bij KPN en nog steeds onduidelijk.

 

Beste Erik,Susan, Makke,

Weer 1,5werkdag verder en nog steeds geen reactie van jullie!!!!

Is dit probleem zo moeilijk op te lossen dat niemand geen oog ernaar willen kijken en oplossen???

Zooolang en zooolang is dit nog steeds gaande voor het afsluiten van 2 abonnementen???

Iedereen kan wachten maar uiteindelijk is alle geduld op en niemand helpt ons??? Geen reactie???

Echt moe nu van jullie!!! Kom op KPN!

Reputatie 7
Badge +24

Hi Blueheim, ik neem het over van Susan in verband met vrije dagen. Is het een idee dat ik je even telefonisch benader? Zou het vanavond kunnen? 

Ja vanavond kan zeker wel maar na 1900. 

Reputatie 7
Badge +24

Staat in mijn agenda, rond 8 uur/half 9 bel ik je. :) 

Reputatie 7
Badge +24

Update: Zojuist met Blueheim gebeld. Issue was dat er op beide aanvragen het nummer eindigend op 868 was doorgegeven om het over te zetten naar KPN. Aangezien hetzelfde nummer niet 2 keer kan worden overgezet naar ons is 1 van de 2 aanvragen komen te vervallen. Blueheim gaat nu het juiste nummer alsnog zelf overzetten naar abonnement via onze website. :)

@Blueheim Je weet ons hier te vinden mocht het nodig zijn. We staan voor je klaar. 

Reageer