Beantwoord

Bestelstatus iPhone niet meer inzichtelijk, wacht al bijna 2 maanden

  • 10 November 2021
  • 29 reacties
  • 269 keer bekeken

Badge

Het gaat steeds gekker worden. Krijg zelfs geen mails meer over dat ik nog even geduld moet hebben. Zit pas 7,5 week te wachten. Ook bij bestel status kan ik niet meer kijken. Bellen heeft geen zin, daar ze aan de telefoon allemaal een ander verhaal hebben. Teven ook problemen met digitenne (kan bepaalde zenders niet of heel slecht ontvangen. Ze zouden een nieuw kastje sturen, maar niks meer gehoord of gezien) en volgens de WiFi Check heb ik een betalingsachterstand (is ook niet waar, betaal alles netjes op tijd en via automatische incasso). Gaat dus lekker bij KPN. Nooit problemen gehad, altijd heel positief geweest als mensen erom vroegen. Wacht nu nog hooguit 2 weken af en dan gaat KPN er echt uit. Wat een waardeloos bedrijf is het aan het worden. Heb 3 mobiele abonnementen, internet en vast bellen en ook nog een digitenne abonnement. 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 18 November 2021, 11:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Ojee @AngelaVogel, wat frustrerend dit zeg :slight_frown:

Ik heb je even een eigen topic gegeven, omdat ik jouw situatie toch graag even onder de loep wil nemen. Als je de bestelstatus niet meer kunt bekijken, weet je natuurlijk helemaal niet meer waar je aan toe bent dus daar moeten we iets mee!

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast je persoons- en adresgegevens ook het mobiele nummer waar het om gaat noteren, dit kan in het opmerkingenveld onderaan :slight_smile:

Badge

Ik heb nu alles denk ik ingevuld.
 

dan ben ik het met het volgende ook niet eens. In de bevestigingsmail die ik heb ontvangen, zit een aankoopbewijs bij (ofzo). Daarin staat in kleine letters onderaan dat de garantie van het toestel ingaan op de datum van bestellen. Dat is 17 september geweest. Heb het toestel nog niet, en als ik sommige medewerkers mag geloven kan dat ook nog weken duren. Naar mijn idee klopt dat niet. Volgens de wet kan een garantie termijn pas ingaan vanaf het moment dat een artikel pas in handen hebt. Ik ga natuurlijk ook geen weken meer wachten. 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt @AngelaVogel,

Ik ben er samen met een collega van een achterliggende afdeling dieper ingedoken en ben bang dat ik slecht nieuws voor je heb :frowning2:

Er is op de 17e een bestelling geplaatst die weer is geannuleerd, en daarna is er een 2e bestelling geplaatst. Op de één of andere manier, is de annulering van de eerste bestelling, óók terecht gekomen in een bepaald deel van de 2e bestelling. Daardoor is de 2e bestelling ‘stuk’ geraakt en dit valt ook niet meer te herstellen. We hebben ons dus genoodzaakt gezien om deze stukgeraakte bestelling helemaal te annuleren.

Mijn collega van de achterliggende afdeling biedt namens KPN zijn oprechte excuus aan dat jouw bestelling niet eerder bij hun op de radar is verschenen, normaal gesproken gaan er ergens wel alarmbellen af als een order op deze manier blijft hangen, maar dat is hier gek genoeg niet gebeurd.

Wat zou je nu willen doen? Je kunt een nieuwe bestelling plaatsen bij ons waarbij je weer achteraan in de wachtrij terecht komt, maar als je dat niet ziet zitten begrijp ik dat heel goed, na al dit lange wachten om niks :sweat: Als je dit wel wil, kan ik de eerste 2 maanden van je abonnementskosten vergoeden, om het leed te verzachten. Nogmaals excuus voor de ontstane situatie en ik hoor graag hoe je er in staat!

Badge

Ik heb er even over gedaan en wat voor mezelf op een rijtje gezet. Ten eerste baal ik hier ontzettend van. Heb op 22 oktober en 4 november gebeld. Ik moest geduld hebben. Op 4 november heb ik een vrouwelijke collega aan de telefoon gehad, die snapte er helemaal niks van dat ik mijn telefoon nog niet. Ze zei wel dat er iets vreemd was aan mijn bestelling, maar dat het wel goed was. Dus niet achteraf!!  

Het is ook raar, dat ik onderaan de stapel ga. De fout ligt niet bij mij, maar bij KPN. 
 

Hoe zit het nu met de Google nest hub die ik bij mijn bestelling zou krijgen? De actie is voorbij en de actie die nu loopt interesseert me niet. Ik wil de Google nest hub erbij!

 

Wat is de bedoeling van 2 maanden abonnementskosten? De totale factuurbedragen?

 

Ik verleng elk jaar een abonnement, maar heb dit echt nog nooit meegemaakt. Dat ik zo lang aan het lijntje ben gehouden. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb er even over gedaan en wat voor mezelf op een rijtje gezet. Ten eerste baal ik hier ontzettend van. Heb op 22 oktober en 4 november gebeld. Ik moest geduld hebben. Op 4 november heb ik een vrouwelijke collega aan de telefoon gehad, die snapte er helemaal niks van dat ik mijn telefoon nog niet. Ze zei wel dat er iets vreemd was aan mijn bestelling, maar dat het wel goed was. Dus niet achteraf!!  

Ik verleng elk jaar een abonnement, maar heb dit echt nog nooit meegemaakt. Dat ik zo lang aan het lijntje ben gehouden. 

Het is echt heel jammer dat 1 van deze collega's geen actie heeft ondernomen, maar het is uiteraard niet hun bedoeling geweest om je aan het lijntje te houden. Wat het voor ons erg lastig maakt, is dat we oprecht niet weten wanneer iemands toestel binnen zou moeten komen. We kunnen dus niet nagaan of het ‘klopt’ dat je al zo lang wacht. Er zijn dit jaar varianten waarbij de levering vanuit Apple echt uitzonderlijk lang duurt, en we kunnen iedereen dan ook alleen maar vragen om te blijven wachten. Dat er iets mis gaat met een bestelling is erg bijzonder, dus dat is niet direct waar iedereen aan denkt als iemand aangeeft al lang op zijn of haar toestel te wachten.

Het is ook raar, dat ik onderaan de stapel ga. De fout ligt niet bij mij, maar bij KPN. 

Klopt helemaal dat dit onze fout is, maar ondanks dat bestaat er simpelweg geen mogelijkheid om het bestelsysteem te manipuleren en iemand voorrang te geven, sorry :slight_frown: De levertermijn voor de door jou gekozen variant ligt momenteel rond de 2 weken.

Hoe zit het nu met de Google nest hub die ik bij mijn bestelling zou krijgen? De actie is voorbij en de actie die nu loopt interesseert me niet. Ik wil de Google nest hub erbij!

Wat is de bedoeling van 2 maanden abonnementskosten? De totale factuurbedragen?

De Google Nest hub actie is inderdaad afgelopen inmiddels, en als je een nieuwe bestelling hebt geplaatst en de gegevens daarvan gebruikt om het deelnameformulier in te vullen, zal je aanvraag direct worden afgewezen. Dat is niet terecht uiteraard aangezien je er juist heel vroeg bij was met deze actie. ik neem even contact op met de partij die de actie voor ons beheert, om na te vragen hoe we dit op kunnen lossen!

Badge

Ok. Bedankt voor deze reactie, alhoewel ik het met 1 zin niet eens ben. “We kunnen dus niet nagaan of het ‘klopt’ dat je al zo lang wacht.” Dat kan wel nagegaan worden. Er is een bevestiging gestuurd op 17 september en vandaag is deze bestelling geannuleerd. Iedereen die ik aan de telefoon heb gehad, heeft kunnen zien dat ik vanaf 24 september dus al wacht. 24 september is de 1e dag dat ze geleverd zouden worden.  
IK ga hem vandaag wederom bestellen. Ik hoop dat ik de Google nest hub alsnog kan krijgen en dat ik daar dus een positief bericht over krijg. Ik ga er dan nu ook vanuit dat ik die 2 maanden geen abonnementskosten hoef te betalen. Ik hoop ook dat het nu wel goed gaat. Nu moet ik nog mijn probleem oplossen met de digitenne (ze zouden een nieuwe zenden, maar niks meer vernomen). 

Reputatie 7
Badge +20

Ok. Bedankt voor deze reactie, alhoewel ik het met 1 zin niet eens ben. “We kunnen dus niet nagaan of het ‘klopt’ dat je al zo lang wacht.” Dat kan wel nagegaan worden. 

Hoe ik dat bedoel, is dat we niet weten op welke plek in de wachtrij je staat, om het zo maar te omschrijven. We kunnen per variant zien hoeveel backorders er zijn, oftewel hoeveel klanten er een toestel hebben besteld maar nog niet ontvangen. Stel dat dat er 100 zijn, en we zien dat er de volgende dag weer voorraad wordt geleverd vanuit Apple, dan weten we niet a. hoeveel we er gaan ontvangen (dat kunnen er 50 zijn maar ook 5 of 10 of 100) en b. of jij bij de langs wachtende 50 (of 10) hoort. Als je ons dus belt met ‘goh, er zou weer een nieuwe levering geweest moeten zijn, maar ik heb nog steeds geen bericht dat ik mijn toestel ga ontvangen’, kunnen we er alleen maar van uitgaan dat er dus blijkbaar niet voldoende is geleverd om jou en de wachtenden na jou van een exemplaar te voorzien. Heel erg onhandig, omdat we klanten weinig zekerheid kunnen bieden :slight_frown:

Ik zie de nieuwe bestelling staan, is goed gegaan gelukkig. Begin volgende week verwacht ik een reactie over de Google nest hub, je hoort van me zodra ik daar meer over weet!

Wat betreft de Digitenne, zou je me daar meer over kunnen vertellen? Ik hier geen notities over terug in onze systemen dus ik weet niet precies wat de bedoeling was/wat er mis is gegaan! Je hebt nu 1 ontvanger aan je abonnement gekoppeld, zou die vervangen worden? Of wilde je er een 2e bij hebben?

 

 

Badge

Dank je wel weer voor deze reactie. Nu afwachten weer. Ik heb nog even geduld. Wat de digitale betreft. Ik heb net weer gebeld. Eerst werd de verbinding meteen verbroken, daarna een aardige mevrouw aan de telefoon die moest even wat navragen. Na ruim een kwartier in de wacht werd de verbinding wederom verbroken. Kreeg toen een hele aardige man aan de telefoon. Die heeft geregeld dat er zondag al een nieuw kastje geleverd gaat worden (daar ga ik maar even vanuit). Heb ik ook mijn probleem van de WiFi manager aan uitgelegd en daar zou hij ook werk van maken. Ik hoop dat nu alles geregeld is.  Nu nog hopen dat het lukt met de Google nest hub. Dank je wel voor de de afgelopen contacten. Zulke personeels leden mogen ze trots op zijn bij de KPN, die kunnen het verschil maken. 

Reputatie 7
Badge +20

Ah wat fijn dat het toch allemaal weer een beetje de positieve kant op lijkt te gaan @AngelaVogel  :blush:

Is het allemaal gelukt met de Digitenne?

Badge

Jawel hoor. Alleen zouden ze hem later komen brengen, dus heb de omruil verzet. Is nu verzet naar dinsdag. Helaas is het wel zo dat we nu alleen nog bed 1,2 en 3 kunnen kijken. De rest is allemaal zwart beeld. 

Badge

Ik heb toch weer even een vraag. Ik krijg net een mail over een factuur. Hierin staat de telefoon die ik besteld heb, maar nog niet binnen is. Mijn huidige abonnement loopt 30 november af. Het is nog niet zeker dat ik mijn nieuwe telefoon dan al heb. Stel dat dit niet het geval is, moet die dan wel al betaald worden?

Reputatie 7
Badge +20

Jawel hoor. Alleen zouden ze hem later komen brengen, dus heb de omruil verzet. Is nu verzet naar dinsdag. Helaas is het wel zo dat we nu alleen nog bed 1,2 en 3 kunnen kijken. De rest is allemaal zwart beeld. 

Ah ok, dan verklaart dat mijn verwarring dat ik wel een omruiling zag staan voor vandaag, maar niet de bevestiging dat die ook daadwerkelijk uitgevoerd was! Die nieuwe zal nu al aangemeld zijn, het logistieke systeem dat dit regelt houdt er geen rekening mee dat zo'n omruil op de dag zelf nog gewijzigd wordt :grimacing: Die nieuwe zal wél direct alle zenders hebben!

Ik heb toch weer even een vraag. Ik krijg net een mail over een factuur. Hierin staat de telefoon die ik besteld heb, maar nog niet binnen is. Mijn huidige abonnement loopt 30 november af. Het is nog niet zeker dat ik mijn nieuwe telefoon dan al heb. Stel dat dit niet het geval is, moet die dan wel al betaald worden?

Hmm, de meest recente factuur die ik zie staan is van 18 oktober, die van november lijkt nog niet gepubliceerd te zijn. Kan het zijn dat je 2 mails hebt ontvangen met een kopie van brief of factuur? In dat geval mag je die negeren, ik heb jouw bestelbevestigingen naar mijn werkmailadres gemaild, zodat ik ze als bewijs kan doorsturen naar de Google Nest Hub mensen. Het was niet de bedoeling dat jij ze ook nog een keer zou krijgen!

Badge

Jawel hoor. Alleen zouden ze hem later komen brengen, dus heb de omruil verzet. Is nu verzet naar dinsdag. Helaas is het wel zo dat we nu alleen nog bed 1,2 en 3 kunnen kijken. De rest is allemaal zwart beeld. 

Ah ok, dan verklaart dat mijn verwarring dat ik wel een omruiling zag staan voor vandaag, maar niet de bevestiging dat die ook daadwerkelijk uitgevoerd was! Die nieuwe zal nu al aangemeld zijn, het logistieke systeem dat dit regelt houdt er geen rekening mee dat zo'n omruil op de dag zelf nog gewijzigd wordt :grimacing: Die nieuwe zal wél direct alle zenders hebben!

  • Ik zou hem idd vandaag krijgen, maar kreeg een bericht dat ze tot 19.00 uur konden bezorgen. Ik ben daar op het moment niet, moet er speciaal heen en had om 18.15 elders een afspraak. Zou het dus waarschijnlijk niet kunnen redden. Vandaar dat ik hem verplaatst heb. 

Ik heb toch weer even een vraag. Ik krijg net een mail over een factuur. Hierin staat de telefoon die ik besteld heb, maar nog niet binnen is. Mijn huidige abonnement loopt 30 november af. Het is nog niet zeker dat ik mijn nieuwe telefoon dan al heb. Stel dat dit niet het geval is, moet die dan wel al betaald worden?

Hmm, de meest recente factuur die ik zie staan is van 18 oktober, die van november lijkt nog niet gepubliceerd te zijn. Kan het zijn dat je 2 mails hebt ontvangen met een kopie van brief of factuur? In dat geval mag je die negeren, ik heb jouw bestelbevestigingen naar mijn werkmailadres gemaild, zodat ik ze als bewijs kan doorsturen naar de Google Nest Hub mensen. Het was niet de bedoeling dat jij ze ook nog een keer zou krijgen!

  • Ik heb idd 2 mails gehad met brief en facturen. Dan weet ik weer voldoende. Ik wacht weer rustig verder af

 

Reputatie 7
Badge +20

Is het vandaag wel helemaal goed gegaan met de omruil @AngelaVogel? Hoop het wel :smiley::fingers_crossed_tone2:

Nog geen reactie ontvangen over de Google Nest hub, ik mail daar even opnieuw achteraan!

Badge

De omruil is helemaal goed gegaan. Heb hem meteen weer aangesloten en helaas bleef hij nog steeds hangen. Heb een update gedaan afgelopen nacht, alleen heb nog niet kunnen kijken of alles nu opgelost is. Ga er morgen eens voor zitten. Heb vandaag wel mail gehad, dat ik er nog niet bij zit met de nieuwe telefoon (was ook nog niet te verwachten). Nu duimen dat ik hem volgende week toch eindelijk in mijn bezit krijg. Dank je wel nogmaals voor alles wat jij de afgelopen weken voor mij gedaan hebt. En dat je er nog steeds mee bezig bent. Dat waardeer ik zeer. Bij de KPN mogen ze trots op je zijn en heel zuinig. Nog een prettige avond en ik hoop niet al teveel lastige klanten. 

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, balen dat hij het nog niet direct goed doet zeg :slight_frown: Het is ook echt wel dubbel pech bij jou telkens. Mocht het morgen nog niet goed gaan, zou je dan het CAS ID van de nieuwe ontvanger in je profiel willen zetten? Dan kijken we of het een verschil maakt als ik die ontvanger vanaf onze kant even een zetje geef!

Dank je wel nogmaals voor alles wat jij de afgelopen weken voor mij gedaan hebt. En dat je er nog steeds mee bezig bent. Dat waardeer ik zeer. Bij de KPN mogen ze trots op je zijn en heel zuinig. Nog een prettige avond en ik hoop niet al teveel lastige klanten. 

Heel graag gedaan!

Reputatie 7
Badge +20

Goed nieuws @AngelaVogel, ik mag je beide bestelbevestigingen doorsturen naar de beherende partij, zodat je alsnog mee kunt doen met de Google Nest Hub actie :smiley: Ga ik nu direct voor je doen. Ik weet niet helemaal zeker of we daarbij moeten wachten tot je toestel geleverd is, zoals het proces eigenlijk in is gericht, of dat je direct al een goedgekeurde deelname zult krijgen aangezien het normale proces hier niet van toepassing is door de fouten die vanaf onze kant zijn gemaakt. Vraag ik nog even na en laat ik weten zodra ik een reactie ontvang!

Badge

Dank je Maja, wat een top nieuws. Ben je echt veel dank verschuldigd. 

Badge

Hmm, balen dat hij het nog niet direct goed doet zeg :slight_frown: Het is ook echt wel dubbel pech bij jou telkens. Mocht het morgen nog niet goed gaan, zou je dan het CAS ID van de nieuwe ontvanger in je profiel willen zetten? Dan kijken we of het een verschil maakt als ik die ontvanger vanaf onze kant even een zetje geef!

Dank je wel nogmaals voor alles wat jij de afgelopen weken voor mij gedaan hebt. En dat je er nog steeds mee bezig bent. Dat waardeer ik zeer. Bij de KPN mogen ze trots op je zijn en heel zuinig. Nog een prettige avond en ik hoop niet al teveel lastige klanten. 

Heel graag gedaan!

Maja, 

ik heb vandaag even zitten kijken, maar werd niet vrolijk. Hij blijft nog steeds hangen😟. Ik zal het CAS -ID in profiel zetten. 

Reputatie 7
Badge +20

:frowning2: Ik heb hem een zetje gegeven! Hopelijk was dat het laatste dat nodig is om alle zenders tevoorschijn te toveren.

Je aanvraag voor de Google Nest Hub gaat als uitzondering behandeld worden (volkomen terecht!) en zal waarschijnlijk volgende week al verzonden worden, of je nou je toestel al hebt of niet!

Badge

:frowning2: Ik heb hem een zetje gegeven! Hopelijk was dat het laatste dat nodig is om alle zenders tevoorschijn te toveren. 

ik ga hier vanavond even naar kijken. 

Je aanvraag voor de Google Nest Hub gaat als uitzondering behandeld worden (volkomen terecht!) en zal waarschijnlijk volgende week al verzonden worden, of je nou je toestel al hebt of niet!

Ohhh wat super zeg. Nu even regelen met de receptie, ze nemen daar normaal geen pakketten meer aan😳 of krijg ik een track en trace code, dan zorg ik dat ik er sta. 

Reputatie 7
Badge +20

ik ga hier vanavond even naar kijken. 

Heeft mijn zetje geholpen? :fingers_crossed_tone1:

Ohhh wat super zeg. Nu even regelen met de receptie, ze nemen daar normaal geen pakketten meer aan😳 of krijg ik een track en trace code, dan zorg ik dat ik er sta. 

Je krijgt een track&trace voor zover ik weet, ik zal halverwege volgende week wel weer even navragen of ze al meer weten over de verzending en of het inderdaad klopt dat je je pakketje kunt volgen :slight_smile:

Badge

Hallo Maja,
Je raad het nooit. Dit berichtje stuur ik met de nieuwe telefoon☺️😁🤪. Ik heb ook bericht gekregen over de Google nest hub. Eerst dat ze de aanvraag binnen hadden en even later weer een mail dat hij binnen 4 weken toegestuurd gaat worden. Je snapt, mijn weekend kan niet meer stuk. Heb niet echt meer gekeken naar de digitenne. Zit op het moment veel F1 te kijken 😳. Ben zo blij dat jij het opgepakt hebt, anders zat ik waarschijnlijk nog te wachten. 
groetjes Angela

Reputatie 7
Badge +20

Wat een heerlijk bericht @AngelaVogel :grinning: Iets met eind goed al goed!

Mocht het nou nog niet goed zijn met de Digitenne, dan ga ik je daar uiteraard ook verder mee helpen, ik hoor het wel :wink:

Badge

Hoi Maja,

Telefoon is helemaal top, Google nest hub is heel erg fijn en de digitenne is nog niet optimaal maar werkt. Nu heb ik het volgende probleem. Er is mij gezegd dat ik 2 maanden geen abonnement hoefde te betalen. Ik krijg net mijn factuur binnen en ja hoor, moet gewoon betalen!! Wat hier aan doen?

groetjes Angela