Beantwoord

binnenkomend gesprek gaat automatisch naar voicemail

  • 13 June 2019
  • 7 reacties
  • 1059 keer bekeken

Sinds mijn verblijf in Spanje heb ik een probleem wanneer ik word gebeld. Alle inkomende gesprekken gaan automatisch naar Voicemail. Zet ik VM uit dan hoort de beller dat het nummer niet beschikbaar is. Dus VM weer aan. Niet storen en de vliegtuigmodus staan beiden uit. De iPhone 6s heb ik wel 10x opnieuw opgestart. Op een markt zag ik hier nog een oude Ericsson met draaischijf. Ik overweeg om die maar aan te schaffen. Misschien kan iemand mij helpen.
icon

Beste antwoord door R1701 8 July 2019, 11:53

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @R1701, Welkom op het forum. Lastig en niet bepaald wenselijk dat je slecht bereikbaar bent in het buitenland. We hebben op het forum een vergelijkbare vraag gehad, maar dan met een iPhone 7 in het binnenland.

Twee mogelijke oorzaken;

1) Misschien dat je (per ongeluk) doorschakeling (voicemail) aan hebt staan. (los van de Visual Voicemail) Je kunt alle doorschakelingen uitzetten met de snelcode: ##002# [beltoets] of via het menu van je toestel. Volg dan de deze stappen:
  1. Open ‘Instellingen’
  2. Ga naar ‘Telefoon’
  3. Ga naar ‘Doorschakelen’
  4. Schuif het schuifje achter ‘Doorschakelen’ naar links
  5. De doorschakeling is nu gestopt
2) Niet storen aan. Wanneer 'Niet storen' is ingeschakeld, zie je een maansikkel, in de statusbalk. Ga naar 'Instellingen' vervolgend naar 'Niet storen' om 'Niet storen' handmatig in te stellen of een planning in te stellen. Zie voor meer info op 'Niet storen' gebruiken op uw iPhone, iPad of iPod touch

Helpt dit niet, zou je dan je forumprofiel willen aanvullen met je 06-nummer, klantnummer, postcode en huisnummer? (deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan kijk ik of er bijzonderheden te vinden zijn rondom jouw 06-nummer.
Heb alles uitgevoerd wat u mij heeft geadviseerd. Probleem is er nog steeds en het forumprofiel is ingevuld.
Reputatie 7
Badge +19
@R1701, Dat is jammer 😞 Ik tast zelf ook nog in het duister. Aangezien je in Spanje bent geweest, heb je toevallig vliegtuig stand aan gehad? Zo ja, wil je controleren of deze functie weer uit staat? Als ook dit niet helpt, zou je nog contact op kunnen nemen met Apple Support. Hopelijk hebben zij de oplossing op dit probleem. Als zij dit ook niet kunnen reproduceren, dan zou je je toestel nog terug kunnen zetten naar fabrieksinstellingen. Hoe je dit doet, leggen we uit op deze pagina. Belangrijk om te weten dat alle opgeslagen data en persoonlijke instellingen worden van de Apple iPhone 6s verwijderd, wanneer je de fabrieksinstellingen terugzet.
Hartelijk dank voor uw reactie. Ik laat u weten wanneer het probleem is opgelost.
Beste Marina_
Zoals beloofd laat ik weten of het probleem is opgelost.
Het probleem is inderdaad opgelost.
Voor mijn vakantie heb ik mijn vaste telefoon doorgeschakeld naar mijn mobiel.
De doorschakeling *21*nummer# is prima uitgevoerd alleen ging mijn mobiel op dat moment automatisch naar de voicemail.
Nadat ik #21# (doorschakeling opheffen) heb uitgevoerd kon ik op mijn mobiel weer gewoon binnenkomende gesprekken accepteren.
Vreemd!
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @R1701, Fijn dat je er achter bent gekomen waar het probleem nu zat. Wel gek, want wanneer je jouw vaste toestel doorschakelt naar je mobiele telefoon hoort je mobiele telefoon ook over te gaan. Mocht je jouw vaste toestel weer willen doorschakelen naar je telefoon, zou je dit dan willen doen via MijnKPN? Hopelijk gaat het dan wel goed.
Dat ga ik doen en als u niets hoort dan is dit de oplossing van het probleem.

Reageer