Vraag

Blauwe vinkjes bij Whatsapp

  • 17 May 2019
  • 5 reacties
  • 1025 keer bekeken

Ik stuurde een app naar een bekende en kreeg meteen twee blauwe vinkjes te zien. Geadresseerde zegt geen app te hebben ontvangen. Hoe kan dat?

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Enigma47, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Wat een rare situatie die je omschrijft. Normaal gesproken zouden er inderdaad alleen blauwe vinkjes komen te staan op het moment dat het bericht gelezen is. Was dit eenmalig, of als je het nu nogmaals test, gebeurt dan hetzelfde? Want gebeurt het vaker bij meerdere contactpersonen, dan zou ik eerder denken dat het bij Whatsapp ligt. Het enige wat wij leveren hiervoor, is je internetverbinding.. Dus indien je geen problemen hebt met andere apps of websites waarbij internet vereist is, dan ben ik bang dat wij het probleem niet voor je kunnen oplossen.

Kan je laten weten of het eenmalig was en bij 1 contactpersoon of dat het een groter probleem is?
Het was eenmalig en bij een persoon. Ik denk dat deze het berichtje per ongeluk heeft verwijderd. Zou dat kunnen?
Hallo @Enigma47 , kijk ook eens binnen de help functie van Whatsapp naar een antwoord c.q. oplossing.
Het zien van de blauwe vinkjes de leesbewijzen hangt helemaal af van hoe de ontvanger zijn of haar privacy heeft ingesteld.

Bij mij staat dit standaard uit of ik een berichtje ontvang en lees is voor de verzender niet zichtbaar.

Het berichtje kan verwijderd zijn maar dat gaat niet echt per ongeluk.
Je hebt niet 2 contact personen met dezelfde naam?
Reputatie 7
Badge +21
Dat het eenmalig was, is wel goed om te horen! Dan was het gewoon een incident lijkt me. Mocht het nogmaals voorkomen dan kunnen we er uiteraard even naar kijken! De instellingen nalopen (beide) is altijd handig om even te doen.

Reageer