Beantwoord

Cameraproblemen iPhoneX

  • 26 March 2020
  • 7 reacties
  • 96 keer bekeken

Mijn dochter heeft een iPhoneX die ik aangekocht heb in oktober 2018. De telefoon vertoont al enige tijd kuren. Met name de camera produceert beelden met veel beeldruis. Gewoon slechte kwaliteit foto’s. Dit geldt voor beide camera’s zowel de selfie en de gewone camera. Van alles geprobeerd met resetten etc. Niets helpt. Daarnaast valt de telefoon vaak uit. Dat laatste zou een accu-probleem kunnen zijn. Mijn vraag is, valt dit nog binnen de garantie? Ik vind het van de zotte dat een telefoon van ruim EUR 920,- al na een jaar deze gebreken gaat vertonen. De KPN winkel is helaas dicht ivm de Corona problematiek. 

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 29 March 2020, 14:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Vervelend zeg.

  • Heb je wel eens de lenzen schoon gemaakt van de camera. Ik heb óók gehad dat de foto's er niet goed uitzagen en toen bleek dat de lens vol met stof zat.
  • De telefoonhoes gecontroleerd of deze voor de lens zit.
  • Instellingen gecontroleerd van de camera. Heb je HDR geselecteerd.

 

Hi, bedankt voor je reactie. Dat hadden we allemaal al gedaan. En blijkt dus niets te helpen / verschil te maken. Het lijkt meer op een softwareprobleem dan dat de camera / hardware stuk zou zijn. Zeker omdat het 2 camera’s zijn… 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Marc1966 
Je hebt 2 jaar garantie op je iPhone.
Wacht even tot webcare dit topic overneemt die kan je adviseren waar je de telefoon naar toe moet sturen, dat kan wel ff duren want het is druk momenteel.

Hou er ook rekening mee dat je de telefoon wel een tijdje kwijt bent.
Vul vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel Klik hier wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan hebben ze gelijk de gegevens bij de hand.

Dus, vanwege privacy niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Marc1966, welkom! Supervervelend dit. Je kunt nog wel terecht bij één van de 16 winkels die open zijn. Als dit te ver weg is, of je liever niet het huis wilt verlaten, dan kan je normaliter je reparatie online aanmelden. Ik zeg normaliter, omdat het formulier waar je dat mee doet, op dit moment niet (bij iedereen?) werkt. Ik heb dit intern doorgegeven, probeer in ieder geval even of het lukt.

 

Als je het toestel via KPN hebt gekocht, zorgen wij gewoon voor het tweede jaar garantie. Mocht het nu niet lukken met de reparatie, moeten we het over een paar weken nog eens weer proberen. Mocht ik bericht krijgen dat de website weer werkt, dan geef ik dit aan je door!

Reputatie 7
Badge +30

@Marc1966 inmiddels kan je de reparatie ook weer op de website aanmelden!

Dankjewel Marcia, heb je enig idee hoe lang zo’n reparatie gaat duren?  Kan ik in die periode een vervangend toestel huren? 

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb geen idee. Normaliter een week of 2/3, maar het kan nu, met het oog op het Corona virus, ook langer duren. Wij bieden geen vervangende toestellen. Misschien heb je zelf nog een oud toestel in een la, die ze in de tussentijd kan gebruiken?