Vraag

Datasnelheid en installeren apps Iphone

  • 6 July 2020
  • 13 reacties
  • 269 keer bekeken

Een week geleden met mobiel ( iPhone 6S plus) overgegaan naar KPN.

En nu? ZEER traag internet en de apps (Kpn ITV - Kpn Thuis en Mijn.Kpn) Zijn op de telefoon NIET te installeren.

Herhaalde malen de apps weggegooid en opnieuw laten installeren. Geen resultaat. Tijdens het installeren blijft de hele zaak gewoon “hangen”.

Wat een ellende.

Toch iets heel anders dan de beloftes op jullie website.

Hoe gaan we dit oplossen KPN ?


13 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Gedonder! Het internet op je toestel is dus traag sinds de overstap naar KPN? Voor de overstap werkte alles soepel? Is dit dan alleen via het mobiele netwerk, of ook via de wifi thuis? Heb je het toestel al eens opnieuw opgestart sinds dit speelt en heb je gecontroleerd of je toestel genoeg geheugen vrij heeft om de apps te installeren? Ik ben benieuwd! 

Hallo, Daar ik internet en tv en telefoon via glasvezel heb van Kpn ben ik overgestapt van T-mobile naar Kpn. Ook vanwege het snelle mobiele internet. Bij T-mobile had ik de laatste internetsnelheid..

Met de wifi heb ik geen problemen. Daar werkt alles vlekkeloos. Maar mobiel is een en al ellende.

Het toestel heeft nog 77GB geheugen vrij. Dus hier kan het niet aan liggen.

Met snelheid ben ik er niet op vooruit gegaan, Ook het installeren van de app’s geeft een en al ellende. Ook vandaag telefonisch contact gehad met Kpn, maar ook zij hadden geen oplossing. Ik krijg het gevoel dat het 24 zware maanden vol ellende worden bij Kpn.

Jammer dat Kpn zijn beloftes niet kan waarmaken.

Reputatie 7
Badge +17

Als ik je bericht goed begrijp gebeurt dit dus wanneer je apps downloadt of internet gebruikt via het mobiele netwerk. Als je op het mobiele netwerk zit, gaat het dan alleen niet goed als je apps downloadt? Mocht dit zo zijn, wil je dan in de instellingen van je toestel controleren of het datalimiet voor de Appstore goed ingesteld staat? Mocht dit ook via de wifi spelen, heb je het toestel dan al eens opnieuw opgestart sinds dit speelt? Lukt het downloaden van andere apps (dus niet die van KPN) dan wel? 

Hoe merk je verder dat het internet traag is via het mobiele netwerk? Laden internetpagina's traag bijvoorbeeld? Zo ja, is dit dan overal zo of alleen op je huisadres en, zo ja, is dit dan alleen binnenshuis of ook buitenshuis? Veel vragen, maar zo krijg ik een duidelijk beeld van wat er precies bij je speelt en is de oplossing hopelijk snel gevonden. 

Hallo,  Apps downloaden en internetten via mobiel internet duurt zeer lang. Herhaalde malen komt ook de melding: kan geen verbinding maken met internet. (mobiel internet) Wanneer de apps van kpn dan eindelijk op de telefoon staan en geopend worden begint pas goed de ellende. Na allerlei gegevens te hebben ingevuld (inlognaam / wachtwoord enz ) komt de laatste fase: het opstarten. En hier gaat het mis. De app blijft maar zoeken en zoeken, maar vindt niets. Herhaalde malen de app verwijderd en weer opnieuw gedownload, maar het resultaat is hetzelfde. Ook de telefoon herhaalde malen opnieuw opgestart en via “ mijn.kpn” op de laptop ontkoppeld en weer gekoppeld.

Helaas . Resultaat nihil.

Wat snelheid betreft. Waar ik ook ben , binnen - buiten - boven of in de kelder. Wifi ingeschakeld of uitgeschakeld. Het maakt niets uit. het resultaat is hetzelfde.  Jammer , ik had me zo verheugd op een goed werkend en snel mobiel internet. Helaas , het mag niet zo zijn.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Gedonder 
Heb je wel het nieuwste iOS (13.5.1) er op staan?
En heb je al eens een geforceerde opstart geprobeerd?
Voor de iPhone 6S doe je dit door de Volume - toets samen met de uit-toets(zijkant) indrukken en ingedrukt houden tot het appeltje verschijnt.

Hallo,

Ik heb de nieuwste iOS versie (13.5.1) erop staan en ook het geforceerd opstarten geprobeerd.

De situatie blijft hetzelfde.

Hallo,

Vandaag extra naar de Kpn-winkel in Venlo gereden in de hoop dat ze daar mijn probleem konden oplossen. Helaas . Het mocht niet zo wezen. Ook daar kregen ze de Kpn-apps niet aan de praat. Zelfs een andere simkaart mocht niet baten. Ze hebben van alles geprobeerd, maar het resultaat bleef nihil. Toch wel raar. De apps van T-mobile doen het wel, maar de apps van Kpn doen het niet. Ook de gemeten internetsnelheid in de winkel ( 1,1Mbps ) was niet om over naar huis te schrijven.

Conclusie : het wordt tot 01 julie 2022 aanmodderen met die beloofde supersnelle internet en de niet werkende app-s. Maar daarna kan ik dan met alles ( internet+tv+mobiel) over naar T-mobile. Dat is dan toch weer positief.

Reputatie 7
Badge +25

Ik lees je berichten en dit klinkt toch wel heel vreemd in de oren. Je moet toch op een normale manier kunnen internetten zou je zeggen. Heb je toevallig al eens een keer een reservekopie gemaakt, en daarna de iPhone gereset? Niet iets wat je in de eerste instantie zou willen doen, maar het lijkt me nu wel verstandig. Indien dat niet werkt, kun je dan je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Hallo,

 

De iPhone gereset. Resultaat hetzelfde. Nu kunnen ook andere apps (WhatsApp, Facebook, ICS Cards enz) geen contact meer maken met internet. Raar, want via normaal Safari kan ik wel het internet op. En aan het forse dataverbruik te zien hebben de apps er op de achtergrond ook geen moeite mee.

Sterk ook dat bij T-mobile alles soepel verliep en sinds de overgang naar het “supersnelle Internet” van Kpn de ellende is begonnen.

Het profiel heb ik ook ingevuld.

Ik vrees dat er bij jullie heel wat gereset moet worden.

Ik hoop dat er op zeer korte termijn een goede oplossing komt.

Reputatie 7
Badge +25

Heel apart. Er komt dus wel internetverkeer binnen op de mobiel dus een netwerkinstelling zal het niet zijn. Ook zie ik geen instellingen aan deze kant die er vreemd uitzien. Heb je de mogelijkheid om nog een kruistest uit te voeren? Dat houdt in dat je jouw simkaart in een ander toestel plaatst, en dan kijkt of alles wel normaal werkt.

Badge

It's very irritating. can’t even install single app in my iPhone 6S plus. 

what will be the problem? whether i need to update it.

can update it ios 13? is it safe?

Hallo,

De simkaart van mijn iPhone in een Samsung toestel gestopt.

In de snelheid geen verschil ( met pijn en moeite rond 10 Mbps). Via internet kwam ik niet in “mijn Kpn. Ook iTv deed het niet. Na terugplaatsen van de simkaart in mijn iPhone viel mij op dat ik ineens contact kreeg met “mijn Kpn) via de app. Ik kon zelfs zien hoeveel Mbt ik verbruikt had. Helaas bleef de hele handel hangen en moest ik het toestel resetten, waarna er via de apps geen kontakt meer mogelijk was.

Toch vreemd : Bij T-mobile werkte alles feilloos en na de overstapp naar Kpn een el al ellende.

Hoe nu verder Kpn ?????

Reputatie 7
Badge +25

Hallo,

De simkaart van mijn iPhone in een Samsung toestel gestopt.

In de snelheid geen verschil ( met pijn en moeite rond 10 Mbps). Via internet kwam ik niet in “mijn Kpn. Ook iTv deed het niet. Na terugplaatsen van de simkaart in mijn iPhone viel mij op dat ik ineens contact kreeg met “mijn Kpn) via de app. Ik kon zelfs zien hoeveel Mbt ik verbruikt had. Helaas bleef de hele handel hangen en moest ik het toestel resetten, waarna er via de apps geen kontakt meer mogelijk was.

Toch vreemd : Bij T-mobile werkte alles feilloos en na de overstapp naar Kpn een el al ellende.

Hoe nu verder Kpn ?????

@Gedonder: ik heb de technische dient aangestuurd. Zij zullen gaan uitzoeken waar het fout gaat, want ik durf het niet te zeggen… Ze nemen contact met je op.

Reageer