Beantwoord

De iPhone X geforceerd herstarten

• 4 november 2017
  • 6 reacties
  • 6139 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +18
De iPhone X geforceerd herstarten
Dit geldt ook voor de iPhone 8 en 8+
• Druk de volume omhoog knop in en laat direct los
• Druk de volume omlaag knop in en laat direct los
• Druk vervolgens de aan/uit-knop (zijknop) in tot het Apple logo verschijnt
De iPhone wordt nu geforceerd herstart. Deze procedure zal je vooral gebruiken wanneer er zich problemen met je iPhone voordoen

Nog even voor de volledigheid:
bij de iPhone 7 en 7+ gaat dit door de volume - en de uittoets tegelijk indrukken en ingedrukt houden tot het appeltje verschijnt.
Bij de andere iPhone's gaat dit door de home (ronde) toets tegelijk met de uitknop indrukken en ingedrukt te houden tot het appeltje verschijnt.

Dit geldt ook voor de iPad.
icon

Beste antwoord door wjb 29 juli 2018, 13:52

Wat ik niet snap is waarom dergelijke procedures beschreven moeten worden en zo complex moeten zijn.
Je zou een telefoon toch eigenlijk nooit geforceerd moeten hoeven herstarten. Ik kan me niet heugen dat ik dat ooit met één van mijn toestellen heb hoeven doen.
Daarbij zou dat mijns inziens toch wel iets eenvoudiger moeten kunnen door bijvoorbeeld de aan/uit knop 5 seconden ingedrukt te houden.
Dit gebeurt er als ik de aan en uit knop op mijn Huawei MediaPad M3 ruim een seconde ingedrukt houd. Let vooral op de "tip" onderaan het scherm, die overigens ook geldt voor mijn OnePlus 5T.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Wat ik niet snap is waarom dergelijke procedures beschreven moeten worden en zo complex moeten zijn.
Je zou een telefoon toch eigenlijk nooit geforceerd moeten hoeven herstarten. Ik kan me niet heugen dat ik dat ooit met één van mijn toestellen heb hoeven doen.
Daarbij zou dat mijns inziens toch wel iets eenvoudiger moeten kunnen door bijvoorbeeld de aan/uit knop 5 seconden ingedrukt te houden.
Dit gebeurt er als ik de aan en uit knop op mijn Huawei MediaPad M3 ruim een seconde ingedrukt houd. Let vooral op de "tip" onderaan het scherm, die overigens ook geldt voor mijn OnePlus 5T.

Reputatie 4
Badge +4
Maar als het toch niet vaak nodig is..
Wat is het verschil dan tussen volume+ en uit-knop indrukken, of 10sec uit-knop inhouden?
Reputatie 7
Maar als het toch niet vaak nodig is..
Wat is het verschil dan tussen volume+ en uit-knop indrukken, of 10sec uit-knop inhouden?
Dat het een stuk intuïtiever en daarmee eenvoudiger te onthouden is en omdat de rest van de mobiele telefoons (alle Androids) het ook op die manier doen.
Ook is het mijns inziens niet bevorderlijk om op verschillende typen ook verschillende procedures te hanteren. Zo refereer jij aan de procedure voor de iPhone 7, maar de procedure op de 8 en X zijn weer anders.
Reputatie 7
Badge +18
De uitknop vasthouden heeft bij de iPhone andere opties.
Reputatie 7
De uitknop vasthouden heeft bij de iPhone andere opties.De uitknop vasthouden op een Android telefoon heeft ook andere opties, vandaar ook die 5 of 10 seconden.
Het enige waarom ik dit zeg is dat ik hoop dat er ooit nog eens wat uniformiteit zal komen in dergelijke procedures waarbij mijns inziens de meest intuïtieve methode tot "standaard" verheven zou mogen worden.
Reputatie 7
Badge +18
Dat kan ik ook alleen maar toejuichen wjb !

Reageer