Sticky Vraag

De iPhone XS, de iPhone XS Max en de iPhone XR. Alles over de nieuwe toestellen, het bestellen en de levering!

Reputatie 7
Badge +15
September is de maand waarin Apple haar nieuwe toestellen presenteert. Dat is dit jaar niet anders. Sterker nog: deze keer zijn er maar liefst drie nieuwe toestellen geïntroduceerd. Hier lees je alles over de nieuwste paradepaardjes van Apple. Wat zijn de belangrijkste veranderingen? Hoe en wanneer kun je bestellen én waar je rekening mee moet houden bij de levering.

Welke nieuwe iPhones komen erbij?

Als eerste is er de iPhone XS, die grotendeels is gebaseerd op de iPhone X, maar een aantal verbeteringen heeft. Qua design is ‘ie nauwelijks te onderscheiden van zijn voorganger, maar achter de schermen is er wel iets veranderd. Dankzij de nieuwe A-12 chip levert het toestel nog betere prestaties én verbruikt het minder stroom. Ook de camera en Face-ID zijn verbeterd. Maar het mooiste is toch wel het 5.8 inch beeldscherm. Dat betekent een groter beeldscherm dan de iPhone 8, maar in een kleiner formaat telefoon. De iPhone XS en de is verkrijgbaar in de standaardkleuren spacegrijs en zilver en de nieuwe goudkleur. Het heeft een prachtige, randloze afwerking van glas en aluminium.

Als tweede is er de iPhone XS Max. Waar Apple eerder de toevoeging ‘Plus’ gebruikte voor de grotere varianten, heeft dit toestel de toevoeging ‘Max’ gekregen. Dat is niet zonder reden. Het 6.5 inch OLED-beeldscherm is het grootste display ooit op een iPhone. Net als de iPhone XS heeft het toestel een dubbele 12-megapixelcamera. Hiermee kun je optisch inzoomen zónder kwaliteitsverlies. Zo maak je extra mooie close-ups met verbluffende scherptediepte-effecten. Ook kun je draadloos opladen. De iPhone XS en de iPhone XS Max zijn beide uitgerust met iOS12, het nieuwste besturingssysteem van Apple, dat het toestel nog sneller en persoonlijker maakt. Ook dit toestel is verkrijgbaar in de kleuren spacegrijs, zilver en goud.

Het derde toestel is de iPhone XR. Qua prijs gaat dit toestel het goedkoopste van de drie worden. In plaats van het OLED-beeldscherm is de iPhone XR uitgerust met een 6.1 inch LCD-beeldscherm, het toestel heeft een enkele camera en geen 3D-touch. Het toestel heeft echter wel dezelfde A-12 chip, die het tot een razendsnel en betrouwbaar toestel maakt. De iPhone XR wordt leverbaar in verschillende kleuren: wit, zwart, geel, blauw, koraal en rood.

Voor alle drie de toestellen geldt dat je kunt kiezen uit drie verschillende opslagcapaciteiten. Voor de iPhone XS en de iPhone XS Max: 64GB, 256GB en 512GB. Voor de iPhone XR: 64GB, 128GB en 256GB

Wanneer kan ik mijn nieuwe iPhone bestellen?

De nieuwe iPhones zijn op 12 september geïntroduceerd. Vanaf 14 september om 09.01 precies start de voorverkoop voor de iPhone XS en de iPhone XS Max, via de online-kanalen en de telefonische ingang. Vanaf 09.30 kun je ook in de winkels terecht. De iPhone XR is vanaf 19 oktober te bestellen.

Hoe bestel ik mijn nieuwe iPhone?

Dat gaat zoals je gewend bent. Je kunt je nieuwe iPhone online bestellen. Als je kunt verlengen, kun je dit doen via MijnKPN. Natuurlijk zijn we ook bereikbaar via de chat en telefonisch via 1200 of 0800 - 0105. Hou een geldig id-bewijs bij de hand.

Wanneer wordt mijn nieuwe iPhone bezorgd?

We leveren de toestellen op basis van ‘het eerst besteld, het eerst geleverd’. Als je tijdens de voorverkoop bestelt, krijg je als eerste je toestel in huis. De XS en XS Max zullen op zijn vroegst vanaf eind september worden uitgeleverd. Op de iPhone XS wordt schaarste verwacht; hou er rekening mee dat de eerste exemplaren van dit toestel mogelijk niet eerder dan oktober uitgeleverd. De iPhone XR wordt pas vanaf eind oktober in Nederland geleverd. Wij zijn hierbij afhankelijk van de leveringen vanuit Apple.

Met welke abonnementen kan ik mijn iPhone aanschaffen?

Alle beschikbare abonnementen in combinatie met de nieuwe iPhones vind je op de bestelpagina.

Hieronder lees je wanneer je informatie kunt verwachten over jouw nieuwe iPhone. De status van je bestelling zie je in de statustool. Houd die goed in de gaten.

Nieuw abonnement: zodra er voorraad aanwezig is ontvang je een e-mail met het verzoek een afspraak te maken voor de levering. Hierna krijg je de bevestiging per e-mail of per sms. Als er vertraging is als gevolg van schaarste word je geïnformeerd over de voortgang. Denk er goed om dat je de pakbon/leverbon bewaart. Dit is ook je garantiebewijs.

Verlenging: zodra je verlengt ontvang je een e-mail met informatie over de levering van jouw toestel. Deze e-mail ontvang je zodra deze informatie beschikbaar is. Je krijgt ook een track en trace code. Zo kun je jouw iPhone onderweg volgen. Heb je nog geen e-mail ontvangen? Dan kun je deze afwachten. Ook hierbij geldt, denk erom dat je de pakbon/leverbon bewaart. Dit is ook je garantiebewijs.

Moet ik betalen zodra mijn nieuwe iPhone wordt geleverd?

Dat ligt aan de situatie. Als je een nieuwe klant bent ontvang je het toestel via OPD (bezorgdienst). Je betaalt via een pinbetaling bij de bezorger de bijbetaalprijs van het toestel. De aansluitkosten van €25,- en de thuiskopieheffing van €5,69 worden verrekend via de maandfactuur.
Als je verlengt hoef je niets te betalen bij ontvangst van het toestel (PostNL). In dit geval wordt het bedrag automatisch verrekend op de 1e factuur. Ook hoef je geen €0,01 te pinnen, omdat je bankgegevens al bij KPN bekend zijn.

Wat zijn de prijzen van de toestellen en hoe betaal ik mijn nieuwe iPhone?

De prijzen van de nieuwe iPhones zijn als volgt.
- De iPhone XS heeft drie verschillende geheugencapaciteiten. Voor de 64GB-versie betaal je €1056,- De 256GB gaat €1224,- kosten en voor de 512GB-versie betaal je €1440,-
- De iPhone XS Max heeft de volgende prijzen: De 64GB-versie gaat €1152,- kosten. De 256GB kost €1320,- en de 512GB-versie kost €1512,-
- De iPhone XR wordt het ‘instapmodel’ en zal waarschijnlijk iets vriendelijker geprijsd zijn. Voor dit toestel start de voorverkoop op 19 oktober. Zodra die prijzen bekend zijn zal ik ze hier vermelden.
Voor alle toestellen geldt dus dat de aanschafprijs boven de €250,- ligt. Als je je toestel gespreid betaalt –wat de meeste mensen zullen doen- ga je volgens de Wet op het Financieel Toezicht een lening aan. Dat betekent dat je een Inkomens- en lastentoets zult moeten doen bij de aanschaf en dat we een BKR-check zullen uitvoeren. Hier lees je daar alles over.

Kan ik iemand machtigen om mijn nieuwe iPhone aan te nemen?

Nee, indien je een toestel met toestelkrediet hebt afgesloten, is het niet mogelijk om iemand anders te machtigen voor ontvangst.

In de afgelopen tien jaar heeft Apple een aantal indrukwekkende toestellen gelanceerd. Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen met deze nieuwe modellen. Plaats je ervaringen hieronder!

37 reacties

Reputatie 4
Badge +6
Ik vind Apple persoonlijk maar niks, vind het maar overpriced toestellen, ookal is de goedkoopste nieuwste iPhone alsnog duur, krijg je een LCD scherm, en 3GB ram. Een Wiko telefoon van 70 euro heeft evenveel ram als deze toestellen, op de max na etc. De A12 chip is wel een hele verbetering, jammer dat ze de TouchID er volledig uit hebben gehaald. De voorkant ziet er overigens wel lekker strak uit, op die grote notch na dan. Ik blijf lekker bij mijn Huawei P20 Pro 😏
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb al iPhones sinds de 3G in 2008. Ik hoef niets anders... ook niet na een testperiode van een aantal maanden Android.
mooi stuk, lekker overzichtelijk, maar ik zie hier nergens iets over die kredietregeling / gespreid betalen / inkomenstoets en gezien de prijs van de toestellen is dat misschien wel handig te weten voordat je gaat bestellen
https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/gespreid-betalen.htm
Reputatie 7
Badge +17
Toestellen om van te watertanden.
Maar ik heb verleden jaar de iPhoneX gekocht, maar die moet nog maar een jaartje meegaan.
Ben wel blij dat ik deze gekocht heb zonder abonnement, ben dus altijd vrij om een ander toestel te kopen.
Deze huistijger veranderd nogal eens van mening n.l. 😎
Reputatie 7
Badge +14
iPhones geven mij altijd een dubbel gevoel, aan de ene kant zijn het gewoon telefoons met een geweldige gebruikservaring, aan de andere kant is er altijd wel "wat" ermee, vooral de nogal hoge prijs voor wat je er voor krijgt.

Persoonlijk vindt ik dat je voor een dergelijke prijs simpelweg een complete ervaring mag hebben, dit betekend dat er op z'n minst een fast charger, oordopjes en uiteraard (gezien een audio jack ontbreekt) een dongel om hiervoor te compenseren, alleen mist dit allemaal.

Daarnaast krijg je voor veel minder geld een kwalitatief gelijkwaardig toestel (Galaxy S9) die wel een compleet pakket mee levert het grote verschil is dat de S9 bordenvol extras zit.

Persoonlijk zou ik de nieuwe generatie iPhones vrijwel nooit aanraden, simpelweg niet de gebrek aan kwaliteit (het blijven gewoon toptelefoons!) maar door de beter geprijsde alternatieven die op dit moment beschikbaar zijn in het premium segment van de markt.

Apple blijft echter wel voor haar liefhebbers een exclusief voordeel hebben, dat is namelijk het Apple-Ecosysteem, Aan de andere kant heb ik het liever niet want het is ook weer een gouden kooi. Het bied natuurlijk wel veel meerwaarde voor mensen die all-in gaan op Apple.
Reputatie 4
Badge +3
@SjorsK Vergeet niet dat de S9 bij releae ook duurder was maar dat Samsung veel minder waarde vast is.
Reputatie 7
Badge +14
Dat klopt helemaal Roos. Elk toestel heeft over het algemeen tijdens de release een hogere prijs. Mijn advies is puur en alleen gebaseerd op prijs/kwaliteit verhouding binnen het premium segment 🙂
Reputatie 5
Badge +5
Cool, history time!

2008 - iPhone 3G
2009 - iPhone 3GS
2011 - iPhone 4S
2013 - iPhone 5S
2015 - iPhone 6S

2018 - iPhone XS ? (Dan ontvang ik graag die kortingscode voor een gratis toestel bij verlenging op 20 okt) 😊

Gewoon al 10 jaar en vijf toestellen aan het rondslenteren met een Appel in mijn broekzak, waar blijft de tijd,...
Reputatie 7
Badge +17
SjorsK schreef:

i
Persoonlijk vindt ik dat je voor een dergelijke prijs simpelweg een complete ervaring mag hebben, dit betekend dat er op z'n minst een fast charger, oordopjes en uiteraard (gezien een audio jack ontbreekt) een dongel om hiervoor te compenseren, alleen mist dit allemaal.

De prijs kan ik niets van zeggen die is aan de hoge kant, maar bij enkele nieuwe modellen zit wel een snellader bij en Apple heeft sinds de Lightning‑aansluiting er altijd een adapter standaard bij met een audio uitgang,
Maar ach, de een houdt van de moeder de ander van de dochter. 😎

Reputatie 7
Badge +14
Tot deze generatie zat de dongel er zeker bij in alleen heb ik op meerdere plekken gelezen dat dit helaas verleden tijd is:
Een van mijn bronnen: https://www.icreatemagazine.nl/nieuws/koptelefoonadapter-iphone-2018/

Eerlijk gezegd vindt ik dit voor de prijs toch echt een must (Of gewoon een audio jack). Op z'n zachtst gezegd ben ik hier geen voorstander van 😉

Bij welke nieuwere modellen zit er een fast charger inbegrepen als ik het vragen mag? De Max en XS ondersteunen als het goed is wel Fast Charging maar het lijkt er op dat Apple heeft bezuinigd door het mee leveren van een reguliere lader in plaats van een Fast Charger.

You’ll also need a 15W+ USB-C power adapter compatible with the Power Delivery specification. Apple’s 30W USB-C brick is a $49 value. Summing up, you’re still looking at the same $68 for additional Apple-branded equipment that you’ll need to fast-charge your iPhone Xs or Xs Max.

Bron: http://www.idownloadblog.com/2018/09/13/iphone-xs-faster-wireless-charging/
Reputatie 7
Badge +17
Ik denk dat jij bedoeld met fast charger een draadloos oplaadbaar station?
Die zit er niet standaard bij, moet je extra kopen.
Maar er zijn modellen met een extra grote voeding (29 watt) waarmee je snel kunt laden.
Dit zijn de modellen XS en XS Max
https://www.appletips.nl/verschillen-iphone-xs-iphone-xr/
Reputatie 7
Badge +17
En met snel laden wordt bedoeld tot 50% snel laden daarna gewoon laden, dit schijnt beter voor het behoud van de accu te zijn.
Reputatie 7
Badge +14
Ik bedoel echt een fast charger, hiervoor heb je een powerbrick nodig (Heel stiekem wil ik gewoon geen gelijk hebben 😛 )

Heb je toevallig een bron waar staat dat een fastcharger er standaard in zit, dat artikel zegt inderdaad dat het ondersteund wordt maar je moet de juiste randapparatuur wel hebben

• Snelladen (vereist USB-C-lichtnetadapter van 29 W (MacBook) en USB-C naar Lightning-kabel)

Reputatie 7
Badge +17
Goede vraag, dat zoeken we op 🐱
(heb het ergens gelezen, maar ja..... mijn geheugen is als een uh uh ding met gaatjes 🐈 )
Reputatie 7
Badge +12
Ik zou sowieso geen fastcharger gebruiken. Sneller laden zorgt er alleen maar voor dat de batterij warmer wordt en daardoor sneller degradeert. Bovendien laad ik mijn telefoon altijd snachts op, dus als ie in maximaal 7 uurtjes vol is ben ik tevreden.

Verder vind ik de nieuwe toestellen ook vrij duur. Zeker door de minimale verbeteringen tov de iPhone X. Ik blijf mijn iPhone 7 nog maar een jaartje gebruiken.
Reputatie 4
Badge +3
@SjorsK dat waren geruchten en hoe serieus zijn die ?
Reputatie 7
Badge +17
SjorsK schreef:

(Heel stiekem wil ik gewoon geen gelijk hebben 😛 )

Kan het niet vinden Sjors, ben nu toe aan koffie met citroencake ☕ 🍰
En uh.... ik geloof dat je gelijk hebt.... he wat komt dat moeilijk uit mijn toetsenbord 😜 😎
Reputatie 7
Badge +15
teuntje2018 schreef:

mooi stuk, lekker overzichtelijk, maar ik zie hier nergens iets over die kredietregeling / gespreid betalen / inkomenstoets en gezien de prijs van de toestellen is dat misschien wel handig te weten voordat je gaat bestellen
https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/gespreid-betalen.htm

Dank je wel en goeie tip. Ik heb het stuk wat aangevuld, inclusief de prijzen van de toestellen.
Reputatie 1
Weet iemand of de prijzen, zoals die nu vermeld worden op de website, ook gelden als je alleen een los toestel koopt nij KPN? Ik mag nog niet verlengen...
* Question*

Hoe kan het zijn dat de nieuwe iphone’s ruim honderd € duurder zijn bij KPN dan bij de concurrent?

Bij KPN moet je ruim €200 bij betalen en bij de concurrent 100€ minder ?
Admin: topic verplaatst naar bestaand topic
Reputatie 7
Badge +9
Hey @basmq, helaas bij ons (nog) niet los te koop. Maar, je kunt je toestel pre-orderen bij Apple, ga daarvoor naar Bestel iPhone 🙂

Dag @Martin11386. Ik heb eens gekeken, maar qua totaalprijs zijn de verschillen niet erg groot. Wellicht kijk ik er naast, maar als voorbeeld: de totaalprijzen voor de XS 64GB zijn bij ons en enkele van de grootste concullega’s gelijk. Wel zie je enkele verschillen in de lening die je afsluit en het bedrag dat je daarmee maandelijks voor je toestel aflost. Maar dat zijn geen enorme verschillen. Ik heb ook naar de XS 512GB-variant gekeken en daar liggen de prijzen soms iets meer uit elkaar, maar ook dat zijn geen honderden euro’s. Kun je me iets meer toelichting geven?
Reputatie 1
@Nadia ik zal mijn vraag iets anders formuleren:

Kan ik volgende week vrijdag bij KPN de iPhone XS los kopen en is de prijs dan dezeflde als de prijs die nu op de website staat?
Hoe kan het dat ik bij KPN voor de 'oudere' iphone X net zoveel moet betalen als voor een nieuwere iphone XS, namelijk €1056,-. De concurrenten (vodafone, Tmobile etc.) zakken door de nieuwe aankondiging van de XS en XR naar een vaste prijs van rond de 900 euro voor de X, waar KPN eigenlijk niet reageert.

Wanneer komt KPN met haar prijsdaling?
Reputatie 7
Badge +9
Hey Basmq, het was mij duidelijk dat je graag het toestel los wilt kopen bij de KPN winkel 😉 Helaas moet ik je teleurstellen, dat is nog niet mogelijk. Iedereen die nu de pre-order doet leveren we als eerste het toestel uit, dit kan vooralsnog wanneer je een nieuw abonnement of verlenging bij ons afsluit. Wanneer de voorraden na deze periode stabiel zijn, denk daarbij aan oktober, misschien november kunnen we de toestellen ook los aanbieden. Daarvoor moet je dus nog even wachten. De prijzen die we op onze site presenteren corresponderen met de losse toestelprijs. Het alternatief is rechtstreeks bij Apple het toestel bestellen.
Reputatie 7
Badge +15
Revelations schreef:

Hoe kan het dat ik bij KPN voor de 'oudere' iphone X net zoveel moet betalen als voor een nieuwere iphone XS, namelijk €1056,-. De concurrenten (vodafone, Tmobile etc.) zakken door de nieuwe aankondiging van de XS en XR naar een vaste prijs van rond de 900 euro voor de X, waar KPN eigenlijk niet reageert. Wanneer komt KPN met haar prijsdaling?

Dag Revelations. Het is op dit moment nog niet duidelijk of en wanneer dat gaat gebeuren. Dat zal in de komende weken gaan blijken. Ik kan je niet anders vragen dan het even af te wachten.

Reageer