Beantwoord

Defect toestel gekregen bij verlenging

  • 10 January 2020
  • 3 reacties
  • 405 keer bekeken

Twee abonnementen verlengt met nieuwe toestellen (iPhone 11 pro Max 2x). Binnen 5 dagen na ontvangst kenbaar gemaakt dat 1 toestel niet functioneert qua geluid overal als de andere. KPN geeft twee opties; 1. Terugsturen en laten beoordelen of 2. KPN winkel bezoeken (niet in de buurt van mijn woonplaats).

Ik ben verbaasd en verontwaardigd hierover! Deze producten zijn via de telefoon gekocht. Volgens de wet koop op afstand mag de koper geen last ervaren bij een ondeugdelijk product. Wanneer ik het toestel terugstuur, heb ik tijdelijk geen toestel en het bezoeken van een KPN winkel jaagt KPN mij op kosten omdat deze niet in mijn woonplaats gefaciliteerd is. 

Mijn voorstel, gelet ook op de datum van ontvangst  (5 januari j.l.) en de melding (10 januari j.l) dat het toestel niet hetzelfde presteert als het andere gelijke toestel (iPhone 11 pro Max 64 gb, midnight green) waardoor het ondeugdelijk is, omgeruild kan worden, wordt van de baan geschoven tijdens het contact met de klantenservice over de mindere prestatie van het toestel. Voor het toestel dat niet hetzelfde qua geluid presteert, zal bij de eerste factuur een forse bijbetaling worden gedaan, zoals in de bevestiging terug te lezen is à €840,-. Het lijkt mij niet meer dan redelijk om een nieuw toestel toegestuurd te krijgen en de ondeugdelijke mee terug te geven.
Het gaat om het toestel behorend bij telefoonnummer 06xxxxxxxx (iPhone 11 pro Max 256 gb, zwart)

Ik ben al heel lang abonnee bij KPN met 4x mobiel abonnementen en vast thuis. Ik mag hopen dat KPN mij ook op deze manier waardeert.

Alvast bedankt voor de service. 

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 13 January 2020, 13:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @EdKr 
Als ik het goed heb zit je nog in de 14 dagen bedenktijd.
D.w.z. dat je de bestelling kunt annuleren en eventueel een nieuwe bestelling kunt plaatsen.
Bel hiervoor met 0800 0402

@huistijger, heel erg bedankt voor uw advies! 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @EdKr ,welkom! Wat vervelend dat je een defect toestel hebt ontvangen! Het is in dit geval inderdaad belangrijk dat je binnen 14 werkdagen opnieuw contact opneemt met ons. Je kunt het toestel inderdaad in de winkel omruilen óf via 0800-0402 een retourzending aan laten maken. Wij nemen het toestel dan in ontvangst en sturen daarna een nieuwe toe. Ik zie in ons systeem een melding dat je de klacht van de klachtenafdeling af wilt wachten. Ik adviseer met klem om dat niet te doen. Buiten de 14 werkdagen nemen we het toestel ter reparatie in en dat vertraagt de boel alleen maar. De keuze is aan jou, maar ik zou dit zelf niet doen. Ik snap dat je niet blij bent met dit antwoord, maar ik kan er helaas niets anders van maken.