Beantwoord

Dezelfde mail op 2 telefoons

  • 19 May 2020
  • 2 reacties
  • 629 keer bekeken

Mijn man en ik zijn overgestapt naar KPN. We hebben allebei de mail geinstalleerd op de telefoon, als IMAP, dit was wordt geadviseerd als je het gaat instellen. Daarnaast ook nog op de vaste computer thuis.

Maar nu is het zo als mijn man een mail gelezen heeft, hij bij mij ook op gelezen komt. En als hij het verwijderd, krijg ik het ook niet meer te zien. Zo gaan we dus dingen missen...

Hoe kunnen we dit nu het beste instellen?

Alvast dank voor jullie hulp!

icon

Beste antwoord door Anonymous 19 May 2020, 16:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Hallo @Sazzel , dat is de logica van IMAP.

Het beste kun je samen afspreken wie wat wanneer waar verwijdert of verplaatst,

Ook gebruiken jullie blijkbaar eenzelfde e-mail account met eventuele aliassen.

Je zou ook voor een ieder een apart account aan kunnen maken en ieder zijn eigen account op de telefoon en de 2 accounts samen op de thuis pc.

Succes.

Reputatie 7

Welkom bij ons op het forum @Sazzel. Wat je beschrijft is inderdaad precies hoe IMAP werkt, de handelingen die je doet met de mail wordt met alle apparaten die de mail op die manier lezen gesynchroniseerd. Je zou het op kunnen lossen zoals Jan noemt. De apart mail accounts lijken me dan het gunstigste, dan heb je beide controle over jouw eigen account. Als er iets is wat voor de ander ook relevant is kan je het dan doorsturen naar de ander, zodat die de informatie ook heeft.Â