Beantwoord

Doorschakelen lukt ineens niet meer

  • 9 November 2021
  • 10 reacties
  • 400 keer bekeken

doorschakelen telefoon werkt ineens niet meer

icon

Beste antwoord door Noordzee 9 November 2021, 16:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Jaimita ,

Bij iemand anders is het gelukt doordat het wifi bellen is uitgezet. 

Belangrijk dat:
Mobiel netwerk staat op Data
Bellen via Wifi Uit

Aanzetten: Ik gebruik nu *21*het nummer waar het naar toe moet
Uitzetten: #21

Zo werkt het bij die persoon met een iphone 8

 

Lukt de tip van hierboven niet?

De snelcodes voor doorschakelen van je mobiel zijn:
Doorschakelen bij in gesprek/buiten bereik/uit (bij ingeschakelde voicemail* is dit standaard naar voicemail)
✽✽67nummer# [zendtoets]
Uitschakelen: ##67# [zendtoets]

Doorschakelen na 20 sec. (bij ingeschakelde voicemail* is dit standaard naar voicemail)
✽✽61nummer# [zendtoets]
Uitschakelen ##61# [zendtoets]

Direct doorschakelen
✽✽21nummer# [zendtoets]
Uitzetten ##21# [zendtoets] 

Op de site: Mobiele telefoon doorschakelen vind je de instructie voor iOS en Android toestellen om via de Instellingen van het toestel de doorschakeling te activeren.

Reputatie 7

Hoi @Jaimita, is het met de tips van Noordzee gelukt om weer door te schakelen? Als het daarmee nog niet is opgelost ben ik benieuwd wat er precies niet lukt, wat gebeurt er als je een doorschakeling probeert te doen?

Ik weet niet wat er aan de hand is maar krijg steeds de meddedeling dat het door mij gekoze nummer niet juist is. Ik gebruik dit nummer al jarenlang

Reputatie 7
Badge +28

Staat de instelling (regio) in jouw telefoon wel op Nederland? 

Anders verwacht de telefoon +31 voor het nummer. 

 

Ik gebruik al jarenlang hetzelfde nummer  *21* “mobielnummer”#

Reputatie 7

Dat hoeft geen garantie te zijn dat het nog steeds op die manier zou moeten werken @Jaimita, een autoband kan na vele kilometers ook lek gaan bijvoorbeeld ondanks dat die het altijd goed gedaan heeft. Zou je de tip van Noordzee wel kunnen proberen om te kijken of het daarmee wel lukt?

Ik heb ziggo gebeld (Mijn provider) maar die kwam er ook niet uit. Volgens hem een storing. Ik wacht nog maar af. Wat de instelling betreft ,ik kan overal naartoe bellen en gebeld worden.

Reputatie 7
Badge +28

Als jouw provider Ziggo is, dan kunnen wij jou hier niet helpen. Dit is het forum voor de particuliere klanten van KPN. Ziggo gaat jouw probleem ongetwijfeld verhelpen. 

Reputatie 7

Dat is een belangrijk detail inderdaad. Als je een Ziggo nummer probeert door te schakelen kunnen wij niets, wij kunnen geen gegevens van onze concurrent inzien, zij zijn de enigen die daarbij met je mee kunnen kijken. 

Als je een (mobiel of vast) KPN nummer zou willen doorschakelen, dan kunnen wij hier wel meedenken. 

Vanmorgen geprobeerd en tot mijn verbazing lukt het ineens wel. Foutje bij ziggo? bedankt