Beantwoord

Doorschakelen lukt niet meer

• 9 april 2018
  • 15 reacties
  • 12838 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 0 reacties
Ook na alle eerdere tips te hebben gelezen, kan ik niet meer doorschakelen. Dit is sinds vanmorgen nadat vannacht een update heeft plaatsgevonden.
icon

Beste antwoord door Assinkmobiel 7 mei 2019, 13:22

Allen, bij mij is het twee keer gelukt doordat ik het wifi bellen heb uitgezet.

Belangrijk dat:
Mobiel netwerk staat op Data
Bellen via Wifi Uit

Aanzetten: Ik gebruik nu *21*het nummer waar het naar toe moet
Uitzetten: #21

Zo werkt het bij mij met een iphone 8

Het doorschakelen op de telefoon lukt niet.

Gr
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Goedemiddag!

Welkom op het KPN forum. Ik help je via hier graag om de doorschakelingen weer actief te krijgen. Wil je dan een directe doorschakeling instellen, zodat het telefoontje meteen doorgezet wordt naar een ander nummer? Op welke manier probeer jij de doorschakeling in te stellen? Wil je me precies vertellen wat je doet?

Ik heb je ook een privébericht gestuurd. Wil je hierop antwoorden? Dan kan ik je abonnement erbij pakken en je goed verder helpen.

Ik hoor graag van je!
Reputatie 7
Badge +14
Hoi MMG, ik heb van Burhan begrepen dat het doorschakelen weer werkt! Nice 👌🏻 :)

De snelcodes voor doorschakelen van je mobiel zijn:
Doorschakelen bij in gesprek/buiten bereik/uit (bij ingeschakelde voicemail* is dit standaard naar voicemail)
✽✽67nummer# [zendtoets]
Uitschakelen: ##67# [zendtoets]

Doorschakelen na 20 sec. (bij ingeschakelde voicemail* is dit standaard naar voicemail)
✽✽61nummer# [zendtoets]
Uitschakelen ##61# [zendtoets]

Direct doorschakelen
✽✽21nummer# [zendtoets]
Uitzetten ##21# [zendtoets]

Op onze site: Mobiele telefoon doorschakelen vind je de instructie voor iOS en Android toestellen om via de Instellingen van het toestel de doorschakeling te activeren.

Mocht je nog vragen hebben? Laat het weten, we helpen je graag :)
Doorschakelen werkt hier ook niet met een iPhone 7. Heel vervelend en opeens ontstaan. Het kan toch niet zo zijn dat de functie opeens niet meer gaat werken vanuit de iPhone.
Andere provider heeft er geen last van dus KPN....*21 is geen oplossing maar een lapmiddel.

Graag een oplossing.

Groeten Rogier
Zojuist nog even geprobeerd met het "lapmiddel" *21 maar dat lukt ook niet. Wordt een foutmelding gegeven dat dit niet mogelijk is.
Reputatie 7
Badge +14
Hah @Rogier Muller, welkom op het KPN forum 🙂 Goed dat je hier om hulp vraagt. Super irritant dat doorschakelen niet meer lukt vanaf je iPhone 7. Ik snap alleen niet wat je precies bedoelt met 'lapmiddel', bovenstaande snelcodes zijn ongeacht je besturingssysteem bruikbaar voor de doorschakeling van gesprekken.

Op onze site: Mobiele telefoon doorschakelen vind je de instructie voor iOS en Android toestellen om via de instellingen van het toestel de doorschakeling te activeren. Bedoel je dat dat niet meer lukt, en ook niet via de codes?
Beste Nadia,

Zowel Apple als Samsung hebben de functie om in het toestel doorschakelen in te stellen.
Dit werkt dus bij Apple niet meer en naar ik zo lees ben ik niet de enige.......
Dit alles na een update van Apple.
Nu werkt dezelfde Apple wel op het netwerk van Vodafone dus zit het probleem bij jullie. Ook dit heb ik al eerder teruggelezen.

Het *21 verhaal is een functie van jullie en werkt nu wel. Geen idee hoe maar het werkt.
maar dan nog zou de functie in het toestel ook moeten werken.

Kortom.... Jullie IT afdeling heeft wat te doen....

Groeten,

Rogier
Reputatie 7
Badge +14
Heb jij meerdere berichten gelezen @Rogier Muller? Ik heb, na de meest recente iOS update, nog geen signalen gezien op het KPN forum. Als dat wel zo is, laat het weten. Misschien heb je gelijk en moeten we hier wat mee. Ik zie het graag tegemoet.

Dat klopt, voor iOS en Android kun je de doorschakeling ook via de instellingen van je toestel aanzetten. Zoals ik al aangaf, de codes zijn ongeacht het besturingssyteem van je toestel te gebruiken. Dus geen lapmiddel maar een alternatieve manier om je nummer door te schakelen.
Beste Nadia,

Ik heb de nw update IOS 12.1.4 en helaas werkt het doorschakelen via de instellingen in Apple nog steeds niet.

Wel via *21 zoals eerder aangegeven
Reputatie 7
Badge +14
Ey @Rogier Muller, ik heb het een aantal keren getest, hier lukt Doorschakelen via de Instellingen van iOS versie 12.1.4 prima! Zoals je aan mijn batterij kunt zien heb ik het een aantal keren getest, met verschillende nummers 😉

Als je via de instellingen van je toestel doorschakelt wees er dan zeker van dat je **21* eerst uitzet door: ##21# [zendtoets] te gebruiken

Help....de functie doorschakelen op mijn iPhone 7 werkt inderdaad niet meer. Erg vervelend 😏
Mensen bovenstaande werkt perfect op alle iPhone s alleen het probleem met iPhone is!!!

de 4G alleen aanzetten op data en niet op gesprekken dan lukt alles zoals hierboven is beschreven.

Succes.
Reputatie 7
Badge +14
Scherp van je @Jisnan. Maar wel heel bijzonder. Bij mij lukt het wel om data en bellen over 4G aan te hebben en daarnaast doorschakelen via de instellingen van mijn toestel (iPhone 6s). En als je je toestel opnieuw opstart? Ik hoor het graag 🙂
Scherp van je @Jisnan. Maar wel heel bijzonder. Bij mij lukt het wel om data en bellen over 4G aan te hebben en daarnaast doorschakelen via de instellingen van mijn toestel (iPhone 6s). En als je je toestel opnieuw opstart? Ik hoor het graag :)

hahaha klopt daar gaan we t/m de iphone 6 lukte het wel daarna niet meer helaas.
Allen, bij mij is het twee keer gelukt doordat ik het wifi bellen heb uitgezet.

Belangrijk dat:
Mobiel netwerk staat op Data
Bellen via Wifi Uit

Aanzetten: Ik gebruik nu *21*het nummer waar het naar toe moet
Uitzetten: #21

Zo werkt het bij mij met een iphone 8

Het doorschakelen op de telefoon lukt niet.

Gr
Reputatie 7
Badge +14
Bedankt voor het delen @Assinkmobiel, er zullen vast meer hier profijt van hebben 🙂

Reageer