Vraag

extra kosten internetgebruik

  • 18 November 2019
  • 3 reacties
  • 95 keer bekeken

Geachte mevrouw/mijnheer,

 

Aangezien KPN niet via de mail bereikbaar is, moet ik mijn probleem via het Forum aankaarten.

Naar aanleiding van het telefoongesprek van woensdagmiddag 13 november jl. van mijn vrouw met een van uw medewerkers van de Klantenservice op telefoonnummer 0800-0402, deel ik u het volgende mede.

Voordat wij op vakantie naar Curaçao gingen, vroegen wij de KPN informatie hoe te handelen met onze beide telefoons om extra kosten te vermijden c.q. te voorkomen. Geadviseerd werd om “Data roaming” en “WiFi-assistentie” uit te schakelen. Dit hebben wij op beide telefoons gedaan. Op Curaçao aangekomen hebben wij alleen in WiFi-vrije ruimten het internet gebruikt, zowel op ons verblijf als elders.

Nu doet zich het vreemde feit voor dat er kosten voor internetgebruik berekend worden op het toestel van mijn vrouw ( … ) en wel 7 Mb voor de maand oktober ad  €17,70 en 18 Mb voor de maand november ad € 45,01. Gezien het vorenstaande heel vreemd. Het wordt nog vreemder: op mijn toestel ( ... ) worden geen kosten  voor het internetgebruik berekend, terwijl ik in dezelfde situatie en op dezelfde locaties het internet gebruik. Wij hebben dezelfde telefoon, een iPhone-6.

Dit feit doet zich bij meerdere providers voor blijkt uit het feit als je op Google zoekt naar: “Roaming uit en toch hoge kosten”. Er zijn providers die deze onverwachte kosten vergoeden.

Wij hebben de KPN-winkel in het Stadshart van Zoetermeer om uitleg gevraagd, De medewerker aldaar vond dit ook een vreemde zaak en verwees ons naar de Klantenservice op 0800-0402. Ons probleem uitgelegd en verzocht om een vergoeding. Men gaf niet thuis en wilde ook niet schriftelijk reageren.

Zoals eerder gemeld lees ik op internet dat dit om een onverklaarbare reden voorkomt en ook dat providers de gemaakte onverwachte kosten vergoeden.

Ik wil u verzoeken hier toch de nodige aandacht aan te besteden en uit te zoeken hoe dit mogelijk is. Daarnaast verzoek ik u ook deze kosten te vergoeden, omdat deze ontstaan zijn buiten onze schuld.

Ik hoor graag van u.

 

Met vriendelijke groet,

Hans Metten

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Het zou niet zo moeten zijn, maar de iPhone wil soms verbinding maken, terwijl Roaming uit staat. 
Advies vanuit onze kant: mobiele data UIT - Roaming UIT - Locatie voorzieningen UIT. 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Hans Metten Welkom op het forum. Het klopt inderdaad dat dit op meerdere sites te vinden is. Het is een probleem waarvan niet volledig duidelijk is waar het ontstaat. Het zou bijvoorbeeld kunnen zitten in oude data sessies die nog open staan. Hier vind je een uitgebreid artikel waarin het uitgebreider uitgelegd wordt. Ik zou er in dit geval graag wat dieper op in gaan, dus ik zal je een privé bericht sturen. 

Reputatie 7
Badge +15

@Hans Metten We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!