Beantwoord

foutmelding bij verbetertool

  • 19 July 2020
  • 11 reacties
  • 1012 keer bekeken

Bij het beteren van WiFi krijg ik regelmatig een foutmelding:

Domain: NSURLErrorDomain.

Error Code:-1009

Description: The intern connection appears to be off-line.

Daarna geen internet/WiFi 

icon

Beste antwoord door Alleen Willem 30 July 2020, 09:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Badge +19

Heeft u het over de wifimanager?https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

Ja, internet en tv gaan bekabeld. Maar tablet gaat via WiFi. Mijn vrouw wil graag op de slaapkamer via tablet mail of tv kijken, een spelletje doen enzovoort. Maar hier valt WiFi steeds weg. Regelmatig krijg ik dan deze melding. 

Dus WiFi manager geprobeerd en die geeft deze melding.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Alleen Willem, wat jammer dat je er niet helemaal uit komt met de WifiManager :slight_frown: Ik heb het vermoeden dat deze melding tevoorschijn komt, omdat op dat moment de wifi ook even weg is. Er valt dan niks door te meten dus de Wifimanager kan dan niks meer.

Zou je de WifiManager nogmaals willen doorlopen, op een plek iets dichter bij het modem, zodat alle metingen wel kunnen worden verricht? Ik ben benieuwd wat de uitkomst dan gaat zijn! :slight_smile:

Hallo Maja,

 

deze melding kreeg ikdiverse malen achter elkaar

Reputatie 7
Badge +20

Als de wifi telkens wegvalt, kan dat er een gevolg van zijn inderdaad. Heb je al geprobeerd om hem op een andere locatie te doorlopen? Of eventueel via een ander apparaat? Zoals bijvoorbeeld een mobiele telefoon, in plaats van de tablet?

Ben er inmiddels achter. Ik had in de slaapkamer een repeater, en dieschijnt kapot te zijn.

Reputatie 7
Badge +20

Ah, dat zal die rare foutmelding ook verklaren!

Fijn dat je de oorzaak hebt gevonden, heb je nu de Wifimanager al doorlopen zonder dat de repeater er bij betrokken is? Zo ja, wat kwam daar uit als conclusie? We hebben ook een topic waar nog meer tips staan om problemen met WiFi op te lossen. Zou je die door willen nemen? Ik hoor graag of dat helpt. Zo niet, laat dan hier zo duidelijk mogelijk weten wat je bevindingen zijn, dan helpen we je graag verder.

Reputatie 7
Badge +20

Hoe is het nu met de wifi op de slaapkamer @Alleen Willem? Kan je daar nog verdere hulp voor gebruiken, of heb je de repeater vervangen of iets anders gedaan waardoor de wifi daar nu weer goed is? 

Hallo Maja,

Ik heb een nieuwe repeater gekocht en nu heb ik weer WiFi op de slaapkamer. Het bleek dat de oude repeater kortsluiting had gehad. 
Het probleem is nu weer opgelost. 
Bedankt voor de bijstand.

Reputatie 7
Badge +20

Helemaal top, fijn dat alles weer in orde is!