Beantwoord

Foutmelding simkaart

  • 5 February 2019
  • 5 reacties
  • 246 keer bekeken

Beste KPN,

Momenteel verblijf ik op Curacao voor een half jaar i.v.m. stage. Gelijk toen ik hier aan kwam heb ik een plaatselijke simkaart gekocht zodat ik deze kan gebruiken. Echter bij plaatsing van de simkaart krijg ik constant de onderstaande melding te zien. Kunnen jullie mij asjeblieft helpen en dit oplossen?

icon

Beste antwoord door Marina_ 8 February 2019, 16:19

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond @Alice2323, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Op het moment dat je deze melding krijgt, is het probleem hoogstwaarschijnlijk dat je toestel een simlock heeft. Dit zit vooral nog in oudere toestellen, die een tijdje geleden zijn aangeschaft. Indien je het toestel via KPN hebt gekocht, kan je online een unlockcode aanvragen. Helaas is hier geen andere optie voor, of hem in een telefoonwinkel simlockvrij laten maken.
Beste Susan,

Dit heb ik zojuist gedaan en dan krijg ik de volgende melding: Op het geselecteerde toestel zit geen simlock.

In november heb ik mijn iPhone 7 laten vervangen bij jullie omdat hij stuk was en ik was hiervoor verzekerd. Kan het eventueel hier niks mee te maken hebben? Ik heb ook al contact opgenomen met apple en zij zeggen hierin niks voor mij te kunnen betekenen om dat alles wijst naar een lock op mijn simkaart. Ik wil dit graag opgelost hebben!

Groetjes,
Zie onderstaand reactie van apple:

Dankjewel voor het wachten. Ik heb het overlegd met de senior adviseur maar helaas kunnen wij hier niks aan veranderen. Ik dacht ik vraag het voor de zekerheid nog even na, maar wij hebben hier echt geen mogelijkheid tot.

Toen het toestel vervangen is geworden zal dit mee over gezet zijn geworden, als het een sim lock is. Maar dit is echt alleen door de provider op te lossen.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @Alice2323 , Susan is momenteel vrij, daarom neem ik het voor nu even over. Best wel rot dat je nog geen verbinding hebt kunnen maken met een nieuwe simkaart op Curacao. Het toestel is in ieder geval simlock vrij, dus een simkaart van een andere provider hoort gewoon te werken in jouw toestel. Zou je de betreffende simkaart willen testen in een ander toestel? Je mag het vast wel even testen met het toestel van iemand anders, zo weet je meteen of het aan de simkaart ligt of aan jouw toestel. Je kunt natuurlijk ook een simkaart van iemand anders in jouw toestel testen. Is er iemand in je omgeving die ook een simkaart heeft aangeschaft op Curacao? Ik ben benieuwd naar je bevindingen.
Reputatie 7
Badge +19
@Alice2323, We hebben geen bericht meer van je gehad. Mocht je later nog vragen hebben, kom dan gerust bij ons terug!

Reageer