Beantwoord

Gebrekkige service in Zweden alleern 3G

  • 28 July 2020
  • 4 reacties
  • 158 keer bekeken

Sinds ik in Zweden ben alleen nog maar Telia 3G. Vaak zelfs geen service. Kan ook geen andere provider kiezen. Zeer frustrerend. Mijn partner met Vodafone kloon altijd en overal 4g! Graag een verklaring en een oplossing!

icon

Beste antwoord door Noordzee 28 July 2020, 18:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Verklaring: Vodafone zal andere samenwerkingsverbanden in Zweden hebben dan KPN.

Oplossing: zo ver ik weet is de enige oplossing om een andere provider te zoeken.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Avontuur ,

 

Zorg dat (data)roaming aan staat in het toestel
- Controleer de APN. Dat zou 'internet' of eventueel 'portalmmm.nl' moeten zijn
- Herstart je toestel een keer
- verbind handmatig met een ander beschikbaar netwerk (i.p.v. automatisch)

 


Ook handig Toestelhulp

Reputatie 7
Badge +15

@Avontuur Welkom op het forum. Wat vervelend dat je data verbinding in Zweden niet goed is. Het zou inderdaad zo kunnen zijn dat Vodafone andere samenwerkingsverbanden in Zweden heeft dan KPN. Vodafone is ook een internationale provider, zij zullen dus wellicht zendmasten in het buitenland in eigen beheer hebben. KPN is een Nederlandse provider en heeft dus geen masten in het buitenland in eigen beheer. Je zou de opties van @Noordzee kunnen proberen, soms werkt handmatig een netwerk kiezen inderdaad beter. 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Avontuur ,

 

Zorg dat (data)roaming aan staat in het toestel
- Controleer de APN. Dat zou 'internet' of eventueel 'portalmmm.nl' moeten zijn
- Herstart je toestel een keer
- verbind handmatig met een ander beschikbaar netwerk (i.p.v. automatisch)

 


Ook handig Toestelhulp

@Avontuur 

Heb je al handmatig een ander netwerk geprobeerd?Â