Beantwoord

Geen 4G icm Iphone 5

• 4 juli 2016
  • 4 reacties
  • 903 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Al enige tijd heb ik naast Alles-in-1 ook mobiele abo van KPN, mede omdat ik dan 4G dekking zou hebben.
In een gesprek met een medewerkster van KPN (ik denk verkoop Mobiel o.i.d.) wordt gevraagd of ik ook een ander toestel wens, ik geef aan nog tevreden te zijn met mijn Iphone 5, haar antwoord was nog, dat dat inderdaad een prima toestel is waar ik wellicht nog jaren mee vooruit kon....dus overgestapt.
Echter kom ik er via via achter dat de Iphone 5 NIET door KPN wordt ondersteund, of andersom het is maar hoe je het bekijkt, hoe dan ook de verkoop dame van KPN had mij dit niet gemeld...:?
T-Mobile, Tele2, allemaal hebben ze hier een prima 4G dekking.....KPN ook, alleen met het juiste toestel en dat had men duidelijk moeten vermelden. Ook op het verkoopkanaal of het 4G dekkingsoverzicht van KPN staat dit niet aangegeven,
Niet blij!
Kan KPN dit misschien duidelijker communiceren?
icon

Beste antwoord door roelfsema 4 juli 2016, 14:48

De iPhone wordt wel ondersteunt door KPN echter werkt 4G niet, dit omdat de iPhone andere 4G banden ondersteunt.

Je kan gewoon op 3G verder, al hoe wel ik het met jouw eens ben dit had gemeld mogen worden. Overigens kan het zo zijn dat in bepaalde gebieden (weet niet welke) wel mogelijk is om via KPN op 4G te kunnen, dit betreft drukke gebieden waar de frequentie (1800MHz) wel is opengezet. Maar dit zal je bijna niet merken.

https://www.allaboutphones.nl/kpn-kwaliteit-4g-netwerk-wordt-elke-dag-beter/
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Eigenlijk werkt het zo met elk toestel. Het modem in de telefoon moet bepaalde frequenties ondersteunen. Dit werkt op 2 en 3g net zo.
De OnePlus One en iPhone 5 zijn een goed voorbeeld van telefoons die niet alle 4g frequenties ondersteunenwaardoor die op het KPN Netwerk op sommige plekking dekking hebben. Maar die kunnen niet van het landelijk dekkend 4g800 netwerk gebruik maken.

Alhoewel ik het er mee eens ben dat het aangegeven had kunnen, ben ik ook van mening dat het niet te moeilijk gemaakt moet worden
Reputatie 3
Badge +4
De iPhone wordt wel ondersteunt door KPN echter werkt 4G niet, dit omdat de iPhone andere 4G banden ondersteunt.

Je kan gewoon op 3G verder, al hoe wel ik het met jouw eens ben dit had gemeld mogen worden. Overigens kan het zo zijn dat in bepaalde gebieden (weet niet welke) wel mogelijk is om via KPN op 4G te kunnen, dit betreft drukke gebieden waar de frequentie (1800MHz) wel is opengezet. Maar dit zal je bijna niet merken.

https://www.allaboutphones.nl/kpn-kwaliteit-4g-netwerk-wordt-elke-dag-beter/
Reputatie 2
Badge
Dank heren voor jullie reactie...
Iets heeft bepaald dat het antwoord is gegeven.....en klaar.

Natuurlijk had ik me beter moeten informeren voordat ik een abonnement afsluit, ik had dan geweten dat 4G niet mogelijk is, althans grotendeels.
Lesje weer geleerd.....vertrouwen is goed, controle is beter!
Reputatie 2
Badge +2
Vreemd om het te lezen dat KPN 4G niet ondersteund op iPhone 5
Ik heb namelijk wel 4G (KPN netwerk) in de grote steden.

Over 4G gesproken laat ze eerst eens 3G in orde krijgen want bij mijn ouders in de buurt heb ik niet eens bereik met KPN 😃

Reageer