Beantwoord

Geen service in combinatie met IOS13

  • 20 September 2019
  • 53 reacties
  • 8336 keer bekeken

Vandaag heb ik het besturingssysteem van mijn iPhone 8 succesvol geüpdatet naar IOS 13. De update is goed verlopen en alles lijkt op het eerste oog goed te werken...

Echter blijkt nu dat het toestel 'geen service' aangeeft en ik ben niet bereikbaar. Na een herstart van het toestel kreeg ik weer gewoon KPN NL en was ik weer bereikbaar. Echter, enige tijd later stond er weer Geen service en was ik niet bereikbaar. In plaats van een herstart heb ik geprobeerd mijzelf te bellen en helaas niet bereikbaar, maar als ik nu zelf vanaf mijn toestel wil bellen dan veranderd Geen service naar KPN NL en kan ik gewoon bellen en ben ik daarna ook weer bereikbaar.

Ik blijf vervolgens weer enige tijd bereikbaar totdat na enige tijd weer Geen service verschijnt. Ik ben niet bereikbaar maar zodra ik zelf een uitgaand telefoongesprek start verander wederom Geen service in KPN NL en kan ik weer bellen en ben weer tijdelijk bereikbaar.

Ik ben er van overtuigd dat dit in de nieuwe versie van IOS (versie 13) zit. Ik heb de instellingen in mijn telefoon nagelopen maar kan helaas niks vinden dat mogelijk hiermee te maken heeft. Ik heb, tegen beter weten in, bijvoorbeeld getest om Wifi uit te zetten, Roaming uit te zetten, Bellen via Wifi uit te zetten maar allemaal zonder effect.

Is dit bij jullie bekend KPN? Kan ik nog een instelling nakijken waar het wellicht aan zou kunnen liggen?

Wellicht is een instelling om batterij te besparen die verkeerde gevolgen heeft.
Bij deze misschien ook het advies aan de iPhone gebruikers om even te wachten met de update.
icon

Beste antwoord door Michiel.kuiper 27 September 2019, 16:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

53 reacties

Reputatie 7
Misschien biedt deze pagina uitkomst.
@wjb dank je wel voor je reactie. Ik ga de aangedragen mogelijke oplossing proberen en laat het hier wel weer even weten. Kan echter wel even duren om het telkens toch wel ongeveer 30-60 minuten duurt voordat KNP NL veranderd in Geen service.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Michiel, welkom hier.

Ik heb ook met belangstelling dat artikel gelezen. Laat je even weten of het gelukt is? Ik ben het probleem nog niet massaal tegengekomen hier namelijk.
Reputatie 7
Badge +24
Michiel, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.
@Alex_P Excuus voor mijn late reactie. Ik heb uiteindelijk verschillenden 'dingen' geprobeerd zoals onder andere in het eerder genoemde artikel is terug te vinden. Het aan en uitzetten van de vliegtuigmodus had ieder geval niet het gewenste effect. Uiteindelijk denk ik dat het volgende heeft gewerkt bij mij; ik citeer van deze website:

  1. Press and hold the Side button and either Volume buttons for a few seconds.
  2. Release both buttons when the power off slider appears.
  3. Drag the slider to power off your device.
  4. After a few seconds, press and hold the Side button and then release it when the Apple logo appears.


Ik weet dit niet 100% zeker omdat ik ontzettend veel heb zitten rommelen om het weer aan goed werkend te krijgen, maar ik ga er vanuit dat dit de oplossing was. Uiteindelijk draai ik nu ondertussen bijna een week weer stabiel.

@wjb bedankt voor de link!
Reputatie 7
Badge +24
Dat is fijn om te horen, dat het in ieder geval gelukt is. Dankjewel voor de terugkoppeling hier.
Fijn dat ik deze probleem beschrijving hier tegenkeam want ook ik heb sinds ios13 hier problemen mee. Ik dacht ligt aan ios maar werd zo irritant dat ik hier ging kijken voor een oplossing. Ik ga dit proberen 👍🏽
Wij hadden met diverse medewerkers binnen onze organisatie zelfde probleem;
De mobiele netwerk settings in iOS 13 zijn verandert in 3 nieuwe keuzes:
4G, VoLTE aan
4G, VoLTE uit.
3G

Wij hebben nu medewerkers advies gegeven om over te schakelen naar 3G.

Bij mij is het nog steeds niet opgelost helaas.. sowieso veel ios13 problemen.

Goedemorgen,

hier ook hetzelfde probleem, alles al geprobeerd behalve de simkaart verwijderen maar dit lijkt me sowieso geen oplossing aangezien het dan wel, dan niet is. Met regelmaat is de verbinding/service gewoon weg. Ook de laatste update van ios (gisteren) heeft geen resultaat helaas.

Als er iemand een echte oplossing heeft dan hoop ik dat het hier gepost wordt, uiteraard zal ik dat ook doen mocht het eens lukken.

Reputatie 7
Badge +24

Ik zag die update gisteren ook voorbijkomen en hoopte dat dit jullie issues zou oplossen, zo te lezen niet. Het is dan afwachten op een volgende update vanuit Apple die hopelijk weer snel zal komen aangezien er nog een aantal issues spelen. 

Nieuwe update geïnstalleerd maar zie geen verbetering.  Vreemd blijft dat als je de melding geen verbinding ziet en je belt dat hij dan weer terugschiet op KPN netwerk. Echter bij ophangen, hangt ook de verbinding op… tja dan elke dag maar blijven herstarten… ben blij met Iphone maar minder met IOS13 in welke update dan ook ( frustrerend dat vrienden met ook een Iphone 8 géén problemen hebben en ik ze zowel werk als privé op mijn Iphones heb🤔🙁)

Drama drama,

Ook hier veel problemen met iPhone 8 geen service, wij zijn telecome aanbieder van onder andere KPN.

Al 8 klanten van ons met het zelfde probleem geen service iPhone 8 ios 13,  ook de laatste update heeft niet geholpen. De hele dag je telefoon aan/uit zetten word je ook ziek van. Onze T-Mobile of vodafone klanten hebben geen problemen. KPN Telfort klanten wel, dus KPN doe hier iets aan met spoed.

Goedenavond, ik ervaar hetzelfde probleem meerdere keren per dag. Tot op heden geen oplossing van de telefoon zaak en onze zakelijke KPN aanbieder.
 

Het lijkt erop dat als ik 3G modus aanzet het probleem niet voorkomt. dit kan dus een tijdelijke oplossing zijn voor meerdere. 

Wel vreemd dat dit probleem zo lang aanhoud. 
 

wij zijn met 8 personen bij ons op de zaak met een iPhone X en ik ben de enige die het probleem ervaart.. het is dus geen gegeven dat dit bij iedereen zo is. Ik ben benieuwd hoe snel Apple dit op lost. 

 

 

Nieuwe update geïnstalleerd maar zie geen verbetering.  Vreemd blijft dat als je de melding geen verbinding ziet en je belt dat hij dan weer terugschiet op KPN netwerk. Echter bij ophangen, hangt ook de verbinding op… tja dan elke dag maar blijven herstarten… ben blij met Iphone maar minder met IOS13 in welke update dan ook ( frustrerend dat vrienden met ook een Iphone 8 géén problemen hebben en ik ze zowel werk als privé op mijn Iphones heb🤔🙁)

Update 23/10

gisteren telefonisch contact gehad met apple support. Ze herkenden het probleem niet. We hebben alle opties weer doorlopen die ook te vinden zijn op internet. Uiteindelijk ook weer even kort eruit en erin op mijn beide telefoons (zakelijk moest ik maandag 14 keer herstarten om bereikbaar te blijven) en sindsdien nog geen enkele keer geen service gehad… Ik duim dat het goed blijf gaan maar huidige resultaat is zo bemoedigend dat ik m hier deel.. zit dan ook wel op IOS13.1.3 ( om volledig te zijn) 

Nieuwe update geïnstalleerd maar zie geen verbetering.  Vreemd blijft dat als je de melding geen verbinding ziet en je belt dat hij dan weer terugschiet op KPN netwerk. Echter bij ophangen, hangt ook de verbinding op… tja dan elke dag maar blijven herstarten… ben blij met Iphone maar minder met IOS13 in welke update dan ook ( frustrerend dat vrienden met ook een Iphone 8 géén problemen hebben en ik ze zowel werk als privé op mijn Iphones heb🤔🙁)

Update 23/10

gisteren telefonisch contact gehad met apple support. Ze herkenden het probleem niet. We hebben alle opties weer doorlopen die ook te vinden zijn op internet. Uiteindelijk ook weer SIM even kort eruit en erin op mijn beide telefoons (zakelijk moest ik maandag 14 keer herstarten om bereikbaar te blijven) en sindsdien nog geen enkele keer geen service gehad… Ik duim dat het goed blijf gaan maar huidhige resultaat is zo bemoedigend dat ik m hier deel.. zit dan ook wel op IOS13.1.3 ( om volledig te zijn) 

 

Hier idem. Iphone X. Sinds ios 13 drama, meerdere keren per dag geen service. Aan uitzetten van vliegtuigmodus helpt de verbinding weer te herstellen. 

Reputatie 7
Badge +24

Hoi iedereen, 

Ik heb helaas geen andere update hierover. Spontaan gebeurt dit bij een erg klein aantal iPhones, zoals hier te merken is. Het is afwachten tot Apple weer een update uitbrengt om het op te lossen. :(

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik heb een nieuwe simkaart gehad maar het probleem blijft maar bestaan. Ik heb even verbinding als ik de netwerk selectie van ‘automatisch’ verander in handmatig. Dan vink ik KPN aan maar na een poosje heb ik weer geen netwerk. Vreemd genoeg staat dan ook de knop ‘automatisch’ weer aan. Bijna een maand verder en niemand kan hier blijkbaar wat aan doen.😞😢

Reputatie 4
Badge +1

Misschien netwerkinstellingen herstellen in het algemeen menu …..heeft bij mij geholpen geen last meer.

Hoi iedereen, 

Ik heb helaas geen andere update hierover. Spontaan gebeurt dit bij een erg klein aantal iPhones, zoals hier te merken is. Het is afwachten tot Apple weer een update uitbrengt om het op te lossen. :(

Gaat helaas niet op, ook na de update naar iOS 13.2 is het probleem aanwezig :(

Reputatie 4
Badge +4

Vreemd ik draai iOS 13 sinds beta 1 en nooit een probleem gehad zoals hier omschreven wordt, ook de laatste update geeft bij mij (iPhone X) geen problemen qua netwerkverbinding.

Probeer eens de netwerkinstellingen te herstellen.

 

  • instellingen
  • algemeen
  • Stel opnieuw in
  • Herstel netwerkinstellingen

29-10-2019 IOS 13.2 geinstalleerd en het probleem lijkt erger te zijn geworden met ‘geen service’, alle opties al geprobeerd maar geen resultaat……..

Bij ons bedrijf meerdere toestellen die hier hinder van ondervinden, IPhone 8 en Iphone X zijn bekend.

 

Gaat KPN dit melden bij Apple voor een snelle fix?? Of iemand moet me een nieuwe oplossing kunnen geven dat mag natuurlijk ook…..

Reputatie 4
Badge +4

29-10-2019 IOS 13.2 geinstalleerd en het probleem lijkt erger te zijn geworden met ‘geen service’, alle opties al geprobeerd maar geen resultaat……..

Bij ons bedrijf meerdere toestellen die hier hinder van ondervinden, IPhone 8 en Iphone X zijn bekend.

 

Gaat KPN dit melden bij Apple voor een snelle fix?? Of iemand moet me een nieuwe oplossing kunnen geven dat mag natuurlijk ook…..

Netwerkinstellingen al geprobeert te herstellen??

29-10-2019 IOS 13.2 geinstalleerd en het probleem lijkt erger te zijn geworden met ‘geen service’, alle opties al geprobeerd maar geen resultaat……..

Bij ons bedrijf meerdere toestellen die hier hinder van ondervinden, IPhone 8 en Iphone X zijn bekend.

 

Gaat KPN dit melden bij Apple voor een snelle fix?? Of iemand moet me een nieuwe oplossing kunnen geven dat mag natuurlijk ook…..

Netwerkinstellingen al geprobeert te herstellen??


geprobeerd:

  • Simkaart vernieuwd
  • Netwerkinstellingen hersteld
  • soft reset
  • toestel uit/aan
  • flight modus aan/uit (workaround)
  • Provider NIET automatisch gezet maar statisch KPN (springt na verloop weer terug naar automatisch)

Allen helaas zonder resultaat (bij meerdere iphones)