Beantwoord

Geen trilling en geluid bij sms en imessage

  • 2 August 2020
  • 15 reacties
  • 1218 keer bekeken

Sinds enige tijd wordt er geen geluid meer afgespeeld bij een inkomend sms/ imessage bericht En ook geen trilling...ondanks dat alle geluidsinstelligen goed staan.

er heeft ooit een toppic gestaan op dit forum maar de uitleg was voor emails

dus vandaar de vraag

icon

Beste antwoord door Germainenl 3 September 2020, 05:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Goedemorgen @Germainenl

Heb je het toestel al een keer harde reset gegeven? Hier vind je de uitleg voor jouw type toestel. Welke iPhone heb je? 

Heb je bij instellingen - horen en voelen - bij alle geluiden een geluid ingesteld?

Ook onder berichtgeving staan de geluiden aan en een geluid ingesteld?

Schakel iMessage uit en weer aan en herstart de iPhone. 

 

Hoi, gedaan wat je adviseerde, een reset gedaan iphone 7 en gekeken maar er staat overal geluid geselecteerd én trilling.

helaas niks, berichten komen binnen maar hoor of voel geen waarschuwing. En dat alles na de update…


 

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Germainenl, vervelend!

De rest van de geluiden werken wel?

Je hebt dus wel geluid wanneer je gebeld wordt en ook geluid bij een whatsapp bericht etc. ?

 

Yep, het is alleen de sms/imessage 

ik zag hier al een poste over van een jaar geleden maar de uitleg en blijkbaar oplossing werd voor email gegeven… heb Ook dit gedaan Maar heeft niet geholpen

thanks trouwens dat je mee denkt

Reputatie 7
Badge +10

Yep, het is alleen de sms/imessage 

ik zag hier al een poste over van een jaar geleden maar de uitleg en blijkbaar oplossing werd voor email gegeven… heb Ook dit gedaan Maar heeft niet geholpen

thanks trouwens dat je mee denkt


Heel vreemd!

Ik ben geneigd om te zeggen doe een volledige herstel. Maak dan wel den back-up.


iPhone herstellen zonder computer

  1. Zorg dat je eerst een backup via iCloud hebt gemaakt.
  2. Open daarna de Instellingen-app op je iPhone en tik op Algemeen.
  3. Blader helemaal omlaag en tik op Stel opnieuw in.
  4. Kies de optie Wis alle inhoud en instellingen.

Heb je een computer met iTunes dan kan dit ook via de computer.  
 

Maar misschien komt er van iemand anders voorbij met een werkende tip voor je de iPhone volledig gaat herstellen. 

Reputatie 7
Badge +10

@Germainenl Ik heb even voor je zitten zoeken, hopelijk helpt dit je verder. 
 

Linkje forum

Dank voor je inzet, alles al gedaan ook het geen wat je schrijft over de post van email geluid. Had ook al opnieuw alles er op gezet na het op fabrieksinstelling gezet te hebben en de backup er weer op… hij pakt dan ook de update die ervoor gezorgd heeft dat het geluid En trilling  (alleen maar) bij SMS/Imessage het niet doet.

 

ik wacht wel op de nieuwe update die moet er toch komen, lijkt me sterk dat ik de enige ben…

dank je Anneke-Anna

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Germainenl, hè wat rot….ik kan voor nu ook niets meer bedenken. Je schrijft over na de update, ik heb ergens inderdaad gelezen dat het daar aan zou kunnen liggen.
Neem aan dat je verder geen extra apps hebt die geluiden kunnen overnemen? 

Je hebt iOS 13.6 op de iPhone neem ik aan?
Hoe dan ook hoop ik dat er snel een fix voor jouw telefoon komt. 

Benieuwd: is het inmiddels opgelost? Een dergelijk probleem heb ik namelijk ook op mijn 6s.:relaxed:

Nope maar ben er ook niet 24/7 mee bezig

zodra het is gefixt en ik weet hoe...zet ik het hier wel neer...

Hoi @Germainenl .  Welkom op het forum en jammer dat je er, ondanks alle hulp van @Anneke-Anna  niet uit bent gekomen.

Helaas heb ik er zelf ook weinig kaas van gegeten. Er schiet mij zo ook niks meer te binnen. Je hebt al wel contact gehad met apple? 

 

Yep maar mijn iphone 7 heeft geen garantie meer dus helpen ze me alleen tegen betaling

 

ik ga m, als ik even een dagje de tijd heb leeg halen fabrieksinstellingen en opnieuw weer installeren...  Wie weet helpt het

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.

Gevonden
 

zomaar zelf gevonden, erg blij!

je gaat naar je sms app… klikt op de sms die je al hebt met degene….klikt op de naam...info…..en dan zie je dit staan ….klikt VERBERG MELDINGEN aan en dan is die niet meer groen en hoor je als je alles hebt afgesloten de melding van die persoon weer binnenkomen!

dit kan niet via instellingen, althans die heb ik niet kunnen vinden, ik doe dit per contact van de sms...

 

Super @Germainenl . Ik zal het al beste antwoord markeren zodat anderen er direct wat aan hebben :-)