Vraag

Geen WiFi verbinding

• 12 september 2016
  • 7 reacties
  • 723 keer bekeken

Bij sommige netwerken blijft mijn iPhone 6 maar om het wachtwoord vragen. Vervolgens krijg ik nooit verbinding en zegt mijn iPhone uiteindelijk dat er geen verbinding mogelijk is. Wie kan mij hiermee helpen? Heb de standaard dingen als netwerk vergeten, iPhone reset etc al gedaan.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Lastig dat je soms geen verbinding kunt krijgen Jeanne! Zelf heb ik ook een iPhone 6, en die melding krijg ik ook sporadisch. Bij mij gaat het dan vaak om netwerken met slecht bereik, of netwerken die overbelast zijn. Bijvoorbeeld WiFi punten in openbare gelegenheden. Met wat voor soort netwerken kun jij geen verbinding maken?
Reputatie 7
**Verwijderd, niet goed genoeg gelezen..**:)
Reputatie 7
Badge +15
Lastig dat je soms geen verbinding kunt krijgen Jeanne! Zelf heb ik ook een iPhone 6, en die melding krijg ik ook sporadisch. Bij mij gaat het dan vaak om netwerken met slecht bereik, of netwerken die overbelast zijn. Bijvoorbeeld WiFi punten in openbare gelegenheden. Met wat voor soort netwerken kun jij geen verbinding maken?

Een technische toevoeging:
Wifi heeft als nadeel, dat als het veel gebruikt wordt het netwerk even slecht wordt als het slechtste verbonden apparaat. Dit komt omdat een wifi-apparaat, als het apparaat verkeer wilt verzenden iedereen verzoekt om "stil" te zijn. Als dat apparaat dan gigantisch traag is, dan hebben alle snelle apparaten op hetzelfde netwerk daar last van omdat ze braaf stil zijn tot het waardeloze wifi apparaat klaar is.

Dit fenomeen komt voornamelijk voor bij dingen als wifi in de trein, of andere openbare wifi's zoals hrh zegt 🙂
Bedankt voor jullie reacties! Het gaat bij mij om vrijwel alle WiFi waar ik verbinding mee wil maken. Soms pakt ie dan het wachtwoord opeens wel maar vaak blijft hij gewoon opnieuw om het wachtwoord vragen. Ook al typ ik een totaal verkeerd wachtwoord in waarvan ik weet dat hij de melding zou moeten geven dat het wachtwoord niet klopt springt het veld weer op dat ik het wachtwoord opnieuw moet intypen. Voor mij lijkt het alsof het een software fout is. Omdat het toestel het wachtwoord niet eens controleert maar gelijk de melding weer verstuurt dat ik het wachtwoord moet intypen.
Reputatie 7
Als ik het zo lees lijkt het een interne fout, idd een softwarefout in je toestel. Wat je zou kunnen doen is een boot recovery. Dus een factory reset via de knoppen, denk aan de back-up. En anders waarschijnlijk een controle en reparatie wellicht.
Reputatie 7
Badge +15
Als een factory reset biet werk wordt het waarschijnlijk de garantie
Reputatie 7
Badge +23
Welkom op het forum @Jeanne02. Ik zie dat je al goed wordt geholpen door de anderen 🙂

Ik ben het wel met de conclusie eens eerlijk gezegd. Als dit bij elk WiFi-netwerk gebeurt dan is er waarschijnlijk iets mis met de iPhone. Dreekuh-53 geeft een goede tip, een harde reset maar vergeet de back-up niet. En anders wellicht laten repareren. Als je het toestel bij het abonnement hebt van KPN kan je het beste langs een KPN-winkel gaan.

Reageer