Haperende verbinding iTV app

  • 13 March 2019
  • 7 reacties
  • 917 keer bekeken

Dag,
Ik heb een Alles in 1 standaard abonnement en een iPad Air 1 32 GB uit 2013, softwareversie 12.1.4 Met grote regelmaat hapert de verbinding via de app. Het beeld staat dan stil, soms is er nog wel geluid. Soms gaat het na een tijdje weer verder en soms moet ik alles stoppen en de iPad herstarten. Kunt u mij zeggen hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen?
Mvg
Peter

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +25
Hi Peter, goed dat je het meldt. Er is recentelijk (kleine week) versie 6.3.1 voor iOS uitgebracht. Heb je die update inmiddels binnen? Ervaar je nu nog steeds? De oorzaak van haperingen hebben vaak te maken met een te beperkte snelheid op dat apparaat (afgezien van een eventuele storing). Zou je eens een speedtest op die iPad kunnen doen op het moment dat je die problemen ervaart? En zou je in de instellingen eens de kwaliteit een standje lager kunnen zetten? Ik ben benieuwd of je dan verschil/verbetering ervaart.

We hebben de laatste weken trouwens wel storingen gehad aan onze kant waardoor je haperingen kon ervaren, maar dat speelt nu niet meer.
Hallo Paul,

Ik heb na het laten checken van de 7-jaar oude iPad een nieuwe iPad Pro gekocht. Hoewel in een lagere frequentie valt het beeld van de iTV app nog af en toe stil. Ik heb de laatste update van de app. Een speedtest laat op de plek waar ik kijk wisselende snelheden zien, variërende van 5 Mb tot 30 Mb. Nu heb ik gekeken naar een Experia wifi versterker, maar aangezien ik een Experiabox V8 heb lost dit m.i. weinig op omdat ik dan 2 versterkers moet aanschaffen en die op de bovenverdieping niet bekabeld kan aansluiten. Dan heb ik daar dus verlies aan wifi signaal. Is het ook mogelijk, dat KPN mijn Experiabox omruilt voor de laatste versie, dacht de V10a? Ga ik dat eerst proberen en dan eventueel nog een Experia wifi versterker toevoegen.
Reputatie 7
Badge +25
Bedankt voor de uitgebreide reactie, wordt gewaardeerd! De variërende snelheid zou inderdaad de oorzaak kunnen zijn. Wat je aangeeft klopt grotendeels. Bij een V8 heb je 2 Experia WiFi's (EW) nodig om het WiFi-netwerk uit te breiden, aangezien de WiFi van de V8 wordt uitgeschakeld. Dan plaats je 1 EW bij de V8 zelf, en 1 op de plek waar het bereik slecht is. Ze moeten inderdaad wel bekabeld aangesloten worden.

Het omruilen van de V8 behoort tot de mogelijkheden maar 1 EW aansluiten komt eigenlijk op hetzelfde neer (die vervangt immers het WiFi gedeelte van die V8). De vraag is alleen of dat de oplossing is. Met een V10A of 1 EW wordt het bereik niet per definitie groter. Het 5 Ghz netwerk reikt minder ver dan de 2.4 namelijk (maar heeft wel meer snelheid).

Mijn advies: gebruik de WiFi-tuner. Daar zal dan waarschijnlijk de conclusie uitkomen dat de WiFi niet goed genoeg is, en dat je (gratis) 2 EW's opgestuurd krijgt. Dan kan je in de eerste instantie 1 aansluiten zoals eerder genoemd, en daarna eventueel ook nog die tweede (bijvoorbeeld in het trapgat mocht je de kabel niet boven krijgen maar dat kan jij veel beter inschatten).

Indien het niet wil lukken met de WiFi-tuner, vul dan je gegevens aan in je profiel, en geef mij hier een seintje!
Hallo Paul,
Dank voor je reactie. Ik heb geprobeerd test via de Wifi-tuner te doen. Benedenverdieping op dat moment 35Mb, tussenverdieping 1Mb en bovenste verdieping loopt de tuner vast: Pocketfout. Had 1 resultaat van 6Mb, maar hij wil steeds door. Ik heb ook niets aan 2 EW's, want ik kan gewoon niet bekabeld naar boven. Als omruilen een optie is, dan graag eerst dat proberen.
Peter
Reputatie 7
Badge +25
Oké, doen we dat. Je hebt een privébericht met de details.
Hallo Paul,

Bedankt voor je advies en oplossing. Ik heb het privé bericht gelezen.

Groet
Peter
Reputatie 7
Badge +25
Graag gedaan. Ik hoor graag of dit verbetering biedt! 🙂