Beantwoord

Ik werd verrast met een leeg pakketje, mobiel bleek gestolen

  • 23 November 2021
  • 35 reacties
  • 2841 keer bekeken

Reputatie 1

Afgelopen zaterdag kreeg ik het verheugende bericht van KPN dat zondag mijn nieuwe iPhone 13 Pro zou worden bezorgd. Tussen 17:17 en 19:17 zou het worden afgeleverd door PostNL. Vanaf 17:17 kan je via de PostNL app volgen waar de auto van PostNL ongeveer is en hoeveel bezorgingen er nog vóór mij zijn. Best spannend en twee uur duurt dan best lang. Om 17:15 was er nog maar één levering voor die van mij… en om 17:17 verspringt het beeld met de mededeling ‘bezorgen niet gelukt’. Morgen weer en kans. Vreemd, ik heb geen bus de straat in zien komen, waarom is het niet gelukt?

Er zit niets anders op dan wachten tot de volgende dag.

Maandag weer een kans, tussen 13:00 en 15:00. En nu werd er precies om 13:00 aangebeld. Hèhè, eindelijk. Ik stond klaar om de laatste drie cijfers van mijn ID te geven bij wijze van ondertekening zoals KPN had gemaild, ik doe de deur open, krijg het pakketje in m’n handen geduwd, bezorger kijkt me even heel vreemd aan (schuchter? met medelijden?), ik wil die cijfers opnoemen, voel onbewust dat het pakketje wel erg licht is en weg is de bezorger. Dat alles in een flis. Enigzins verbouwereerd ga ik met een vreemd voorgevoel naar de woonkamer, kijk door een kier in het doosje en zie een brief en twee luchtkussentjes… Ik voel met m’n hand maar verder zit er niets in. Wat voel je je dan enorm belazerd.

Ik heb direct KPN via 1200 gebeld. Ik was al de derde die dag. Er is (na lang zoeken naar het juiste formulier) een formulier ingevuld waarmee een bepaalde afdeling van KPN een onderzoek kan starten bij PostNL.

Ik had nog wat vragen en die heb ik via de chat gesteld, zijn keurig beantwoord. Men kon zien dat het onderzoek loopt/wordt gestart en ik zou op de hoogte worden gehouden door de Back office.
Alles kan zomaar twee tot drie weken duren waarna ik in ieder geval een nieuw toestel krijg als het originele niet wordt gevonden.

Ik wilde dit gewoon even kwijt, ik begrijp ook wel dat men er hier in het forum niets aan kan doen.

Wat mij - naast het heel vervelende gevoel bestolen te zijn - ergert is dat ik in formele zin hierover niets van KPN hoor. Ik krijg sinds de levering verschillende mails en smsjes met felicitaties, contracten, nieuwe prijzen, enz. Waarom wordt dat niet stop gezet? Waarom krijg ik geen mail waarin mijn verhaal wordt bevestigd en wordt uitgelegd wat men er aan gaat doen en wat de status is?
 

Ik heb nog even gezocht of hij al te koop stond op Marktplaats, maar dat is onbegonnen werk. Wel heb ik het aangemeld bij gestolenobjectregister.nl. Zou ik eigenlijk ook aangifte bij de politie moeten doen? Is het in formele zin van mij of van KPN gestolen?
Hoe moeilijk kan het zijn om dit te achterhalen? Bezorger van zondag haalt de telefoon er uit en laat het bezorgen over aan zijn collega van maandag. Zo Iets?
Waarom verpakt KPN zo’n duur ding in een doosje waar je met je hand in kan zonder het echt open te maken?
Tja, dit houd me nog wel even bezig...

 
 

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 6 December 2021, 11:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

Reputatie 4
Badge +1

O wat een vervelende ervaring. Bah. Wat me wel opvalt en dat was weer bij DHL dat je een bericht krijgt dat de bezorger ( in de avonduren) 2 keer aan de deur is geweest en dat liegt tie simpelweg want overdag kan ik het wat moeilijker controleren, maar in de avond zijn wij altijd thuis. Overigens is met ook overdag overkomen dat de bezorger zegt dat hij niemand thuis trof en dat wordt de verzorging verplaatst naar de volgende dag. “ Te druk”. denk ik dan maar…. 

Nu wordt het vergoed denk ik, maar als de postbedrijven dit niet tot op de bodem uitzoeken en zo een kerel ontslaan gebeurt er niks en wordt het stelen alleen maar erger. De smoes dat het bezorgd is op een nr, wat helemaal niet bestaat vind ik ook al zoiets. Waar gaat dit naar toe. Sterkte hoor meneer of mevrouw. 

Reputatie 1

Inmiddels heb ik een mail ter bevestiging ontvangen. Dat is ten minste iets.
Het is niet anders, afwachten dus maar.

Wat ik jammer vind is dat je niet direct met KPN kan communiceren. Via de chatfunctie van de helpdesk wordt je heel erg vriendelijk te woord gestaan, maar het gaat allemaal via protocollen, even overleggen met collega, enz. Logisch misschien, maar voor mij voelt het als een hoge muur muur. Dat het zo vreemd verpakt is bijvoorbeeld, dat kan ik nergens kwijt. 

Reputatie 7
Badge +24

Lees dit topic maar even:

https://forum.kpn.com/reparatie-en-diefstal-23/lege-verpakking-bezorgd-kpn-verwijst-naar-post-nl-552693?postid=1415368#post1415368

Reputatie 1

@Nick83 Bedankt, daar word ik echt vrolijker van. We kunnen wel een clubje beginnen KPN-lotgenoten.

Reputatie 7
Badge +24

KPN zou de dozen eens wat steviger moeten maken. Echt dik karton. En daarbinnen het doosje van het toestel nog een keer goed inwikkelen met papier. Zodat de doos echt helemaal gesloopt moet worden voordat je weet welk toestel er in zit. Ik zei in het andere topic ook al: het is een waardeloos vod van een doos wat KPN gebruikt.

Reputatie 7
Badge +24

Ik zit me nu te bedenken... wat gebeurt er als je de doos gewoon terug brengt op het postkantoor en zegt dat die verkeerd bezorgt is? Desnoods laat je het de buurman doen. Of ... iemand anders. Wie dan ook.

Reputatie 1

Inderdaad @Nick83 , dat doosje is waardeloos. Onbegrijpelijk dat ze dat zo verpakken. Als ik een boek van 5 euro bestel bij bol of zo dan is het nog beter verpakt.

Interessant experiment, maar dat is voor de volgende. Ik heb het al gemeld en onderzoek is gestart, maar voor een volgende…

Het is ook vreemd dat de bezorger niet vroeg om die laatste cijfers van m’n ID, terwijl er in de bevestiging van PostNL wél een hadtekening staat.

Reputatie 1

De reactie van PostNL op de klacht die ik erover heb ingediend is helemaal om te lachen. Of om te huilen eigenlijk: De bezorger is naar aanleiding van uw melding hierop aangesproken. We gaan er vanuit dat de situatie zich nu niet meer voordoet.

Slaap lekker PostNL.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Petie81, wat rot dit zeg :-(. Fijn dat het onderzoek opgestart is, dat is momenteel inderdaad het enige dat wij kunnen doen. Wat jammer dat de reactie van PostNL zo nonchalant overkomt.. Ik ga jullie feedback omtrent het verpakken van het telefoondoosje wel intern doorgeven. Hoewel wij zo duurzaam mogelijk willen verpakken, moet dit natuurlijk niet ten koste van dit gaan! Mocht ik toch nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?

Reputatie 1

Ik ga jullie feedback omtrent het verpakken van het telefoondoosje wel intern doorgeven.

Bedankt @Marcia_ 

Dat wachten zonder tussentijdse updates en het vooruitzicht dat dat misschien wel een maand gaat duren is goed waardeloos. Ik heb na dinsdag niets meer vernomen en dat vind ik bij zo iets ernstigs eigenlijk niet kunnen.

Reputatie 7
Badge +30

Ja, dat begrijp ik helemaal! Ik heb zelf van de week een soortgelijk iets bij een andere webshop gehad. Daar ging het om iets van 15 euro. Dat heb ik nu, met het oog op de Sinterklaas viering dit weekend, ergens anders besteld. Maar dat doe je natuurlijk niet zomaar met een product dat honderden euro's kost.. Het is helaas toch even afwachten, ik kan momenteel niets anders voor je betekenen:disappointed_relieved: .

Reputatie 1

@Marcia_ Weet jij of er in de doos ook een factuur zat? Of kan je dat nagaan?

Reputatie 7
Badge +30

Die krijg je alleen digitaal, voor zover ik weet. Er zit wel een pakbon in de doos, dus welk artikel erin zit. Maar niet een echte factuur/aankoopbon.

Reputatie 1

Oké, bedankt. 
Ik zie zoveel gesealde iPhones aangeboden op Marktplaats mét factuur, vandaar mijn vraag. 

Reputatie 1

Ik blijf me verbazen over de communicatieve vaardigheden van KPN. En daarmee de ongeïnteresseerde houding naar de klant.


Eerst krijg ik op 23/11 een automatisch bericht dat mijn bestelling is zoekgeraakt waarin sprake van twee situaties:

  1. geen handtekening voor ontvangst: binnen een week wordt mijn terruggevonden iPhone bezorgd, of
  1. wél handtekening gezet: ik ontvang een aangifteformulier waarna onderzoek start dat max. 30 gaat duren

Vandaag 2/12 krijg ik een automatisch bericht met de bevestiging (?) dat mijn bestelling is geannuleerd. Was dit optie 3? Verder geen woord over hoe of wat, geen excuses, geen rede waarom ik niet gewoon krijg geleverd wat ik heb besteld. En dat bericht wordt dan afgesloten met de mededeling dat een reactie op het bericht niet wordt gelezen! Éénrichtingverkeer dus. Totaal niet bedacht vanuit de klant.

Waarom geen telefoontje: “We kunnen het niet achterhalen, moeten helaas de bestelling annuleren, maar als u dat wenst dan maak ik direct een andere bestelling aan en zal ik er op toezien dat u die zo snel mogelijk geleverd krijgt”. Dan had ik het gevoel gehad serieus te zijn genomen, maar nu heb ik het gevoel van ‘bekijk het maar’. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Misschien een leuke case voor jullie volgende sessie over kwaliteit?

 

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie inderdaad dat de bestelling is geannuleerd. Er kan dus nu een nieuwe bestelling gedaan worden. Dat betekent dat je in ieder geval niet langer hoeft te wachten, gelukkig. Wél ben ik met je eens dat de manier waarop dit gaat een beetje gek is. Zou je de mail door willen sturen naar mij? Ik stuur je een privébericht hierover. Dan ga ik het intern aankaarten!

Reputatie 1

Bedankt Marcia, ik zal je de mail doorsturen.

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt! Ondanks, of misschien zelfs juist om(dat), je je toestel inmiddels ergens anders besteld hebt, geef ik dit graag als signaal door. Goed om het proces eens onder de loep te nemen.

Reputatie 2

Ik heb dezelfde ervaring:

Na het afronden van het onderzoek annuleert KPN automatisch je bestelling en dan moet je opnieuw bestellen. 

Reputatie 7
Badge +30

@jmkj @Bram_ stuurde mij jouw topic al door: ik heb die ook als voorbeeld meegenomen richting de betreffende collega's!

Reputatie 2

@Marcia_ fijn dank je wel. Het was op deze manier heel erg frustrerend, temeer omdat ik consequent anders ben geinformeerd. Als ik dit op voorhand had geweten had ik direct een nieuw toestel besteld en dat had ik inmiddels kunnen bellen. 

Vanmiddag (4/2/2022) is mijn pakketje gevonden in de tuin. Door de bezorgen van PostNL over de schutting gegooid. Geen ID check of handtekening, niet aangebeld (we waren thuis). En: telefoon verdwenen, gestolen dus door de bezorger! De doos is (gemakkelijk) aan de onderkant opengemaakt. Absurt dat een dergelijk pakketje in zo’n simpel doosje verstuurd wordt, maar nog bizarder is dat mensen je pakket leegmaken en over de schutting gooien. Ik moest door een PostNL mail erachter komen dat mijn dat mijn pakket ‘bezorgd’ was… bizar dit! 
 

Beklag gedaan bij KPN en PostNL. Nu wachten op een antwoord en oplossing. Niemand kan zeggen hoelang dit gaat duren…

Reputatie 1

Ja, belachelijk dit @FJBBRGN
Mijn bericht was die dag al de derde. Het feit dat het in zo’n slap doosje wordt verstuurd en dat dat na twee manden nog steeds niet is veranderd, maakt voor mij duidelijk dat dit georganiseerde misdaad is. Een of meerdere in de proces verantwoordelijke personen moeten hierbij betrokken zijn, kan niet anders. Zal me niets verbazen als het gewoon op bestelling gaat. 
Wie is bij machte om hier aan de bel te trekken en de boel eens flink wakker te schudden? Welke moderator durft?

Gewoon een volgende keer een telefoon in een fysieke winkel kopen en gelijk meenemen.

 

Reputatie 7
Badge +30

@FJBBRGN goed dat je je beklag hebt gedaan bij ons! Ik ga er dan ook vanuit dat we het in orde maken voor je. Mijn excuses voor het ongemak!