Beantwoord

Instellen MMS op iPHone XR

  • 5 June 2019
  • 32 reacties
  • 28626 keer bekeken

Reputatie 1
Beste mensen,

Regelmatig lukt het niet
om een bericht te versturen naar Piet.

Kunt u mij vertellen,
hoe ik dat in moet stellen

Ik gebruik een iPhone XR met de laatste Update
Alles werk verder goed zover ik weet.

Van Piet weet ik dat niet.
Waarschijnlijk heeft hij een Android
Want Apple kennen op Piet z'n werk niet.

groet
Wmuller1
icon

Beste antwoord door Hoopvol 7 June 2019, 07:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

32 reacties

Reputatie 7
MMS berichten worden al sinds 1 juli 2017 niet meer ondersteund door KPN.
Ook andere providers ondersteunen al geruime tijd geen MMS berichten.
Dit heeft dan ook niets met Android of iOS te maken.

Wel is het zo dat ik op diverse sites lees dat veel toestellen lange sms berichten (meer dan 160 tekens) als mms bericht verzenden en dat is dan dus waarschijnlijk de oorzaak.
Reputatie 1
OK, maar hoe moet ik dan een SMS bericht sturen naar Piet vanaf mijn iPhone.
Piet heeft geen What's App, en ik heb wel het mobile nummer van Piet en gene e-mail adres.
Dan moet je zo iemand toch een SMS-je kunnen sturen?

We hadden dat laatst ook met iemand uit een buitenland (Finland).
Wij ontvingen een sms bericht van familie daar met een vraag. Reageren via de Berichten App waarin het sms bericht was ontvangen was niet mogelijk vanwege dezelfde melding als ik in mijn 1e post heb gezet.

Grt
wmuller1
Reputatie 7
Badge +21
Dan moet je in het bericht geen speciale tekens, geen smiley's en ook geen plaatjes zetten.
Een SMS is (heel ouderwets) puur tekst. Anders "wordt" het een MMS.
Reputatie 7
Kan je MMS messaging uit zetten op jouw iPhone?

Reputatie 1
@ Wijsgeer: Een eenvoudig tekst bericht heeft bij mij nooit speciale tekens, laat staan smily's.

@wjb: wat kan ik met dat plaatje? Ik vind alleen maar dit plaatje bij mijn iPhone XR maar het zegt me weinig.

Reputatie 7
Ik heb geen iPhone dus kan ik je daar ook niet bij helpen.
De titel van jouw topic is "Instellen MMS op iPhone XR".
Je moet er dus juist voor zorgen dat er geen MMS gebruikt wordt immers MMS wordt al lange tijd niet meer ondersteund.
Reputatie 7
Badge +11
Heb ook geen iPhone,
Hier staat ook info,zie https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/mms-berichten-versturen-472704

En,
https://support.apple.com/nl-nl/HT207006
Reputatie 7
Badge +11
Ik vond nog dit bij toestel hulp zie,https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm#!/device/apple/iphone-xr-met-ios-12-model-a1984/topic/sms/handmatig-instellen
Reputatie 1
Ik heb geen iPhone dus kan ik je daar ook niet bij helpen.
De titel van jouw topic is "Instellen MMS op iPhone XR".
Je moet er dus juist voor zorgen dat er geen MMS gebruikt wordt immers MMS wordt al lange tijd niet meer ondersteund.



Het gaat er juist om om op de Apple-iPhone XR, mms WEL in te schakelen omdat ik berichten anders NIET verzenden kan.

Reputatie 7
Nee, MMS moet je juist niet inschakelen want je kunt sinds 1 juli 2017 via het KPN netwerk helemaal geen MMS berichten meer versturen. Dat wordt immers niet meer ondersteund.
T-Mobile is op 8 januari 2019 met de ondersteuning van MMS gestopt.
Reputatie 7
Badge +11

Over iMessage en sms/mms

Als u iMessage niet gebruikt, kunt u sms/mms gebruiken. Dit zijn tekstberichten en foto's die u naar andere mobiele telefoons of iOS-apparaten stuurt. Sms-/mms-berichten zijn niet gecodeerd en worden weergegeven in groene tekstballonnen op uw apparaat.


https://support.apple.com/nl-nl/HT207006
Reputatie 7
SMS berichten kunnen nog gebruikt worden maar MMS berichten kunnen niet meer gebruikt worden.
Reputatie 7
Badge +11

verschil sms en iMessage op iPhone


https://www.seniorweb.nl/tip/tip-verschil-sms-imessage-op-iphone
Reputatie 7
Badge +11
@wmuller1

Na alle verwarring 😂 lukt het je al om een sms te sturen?
Reputatie 1
Zeg dat wel, geen touw aan vast te knopen.
Geen stap verder, wel veel tijd kwijt.
Dit soort tools en Apple zijn er toch om ons te helpen, niet om ons bezig te houden, dat kunnen we zelf wel.
SMS versturen naar collega & maatje met iPhone gaat prima. Naar ander maatje of collega met Android, zoals Piet, gaat dat niet.

Reputatie 7
Badge +11
Ik hoop dat er iemand reageert die ook een iPhone heeft, lijkt me beter😉
Reputatie 7
En je gebruikt zeker iMessage om dat berichtje te versturen?
Reputatie 7
Het onderstaande topic behandelt hetzelfde issue.
https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/iphone-geeft-aan-dat-mms-aangezet-moet-worden-om-een-sms-te-sturen-473506
Reputatie 1
En je gebruikt zeker iMessage om dat berichtje te versturen?
Beste wjb,
Ik heb geen idee.
Op mij iPhone zit een 'app' met de naam 'Berichten'.
Daarmee ontvang ik SMS berichten van de tandarts, beveiligings codes van o.a Facebook, What's App en andere sites. Ook berichten van mensen die mij iets willen laten weten zoals buren met een Android toestel.

Gaat allemaal goed en ik hoef en wil niet weten hoe het werkt, als het maar werkt.
Net als met auto rijden, je hoeft niet zelf de versnellingshandel te monteren voordat je kan rijden.

wmuller1
Reputatie 7
Dat is inderdaad iMessage.
Zet in "instellingen -> berichten" iMessage eens uit.
Kan je dan wel een bericht naar Piet sturen?
Reputatie 1
Dat is inderdaad iMessage.
Zet in "instellingen -> berichten" iMessage eens uit.
Kan je dan wel een bericht naar Piet sturen?

@wjb,
Nee, dan krijg ik dezelfde mededeling dat bericht sturen niet mogelijk is.
Reputatie 7
Badge +11
Het zou gewoon moeten werken

verschil sms en iMessage op iPhone

De app Berichten op de iPhone verstuurt zowel sms- als iMessage-berichten,wat is het verschil?

Via de app Berichten is het mogelijk om tekstberichten te versturen. Misschien is het u weleens opgevallen dat de tekstballonnen van deze berichten soms groen en soms blauw zijn. Het verschil ligt in de wijze waarop het bericht is verstuurd; als sms of als iMessage.
iMessage
Gebruikers van een iPhone, iPad, iPod touch of Mac kunnen gratis tekstberichten, foto's of video's naar elkaar sturen via de internetverbinding. Binnen de app Berichten wordt er dan gebruikgemaakt van het zogenoemde iMessage. Tijdens het versturen van een bericht maakt de verzender zelf geen duidelijke keuze tussen sms en iMessage. Het apparaat bekijkt of de ontvanger van een bericht ook een Apple-product heeft. Als dat het geval is, en de verzender verbonden is met het internet, stuurt het apparaat het bericht automatisch als iMessage. Het grote voordeel hiervan is dat het versturen van deze berichten gratis is, omdat het via de internetverbinding gaat.
Sms
Als een bericht niet naar een Apple-gebruiker wordt gestuurd, of als de verzender niet beschikt over een internetverbinding, stuurt het apparaat automatisch een sms.
Reputatie 7
Badge +11
Als je een sms verstuur naar Piet,is de tekst ballon dan groen?
Reputatie 7
Badge +30
Oef, wat een gedoe blijkt dit te zijn, wmuller. Al dagen aan het turen.
Terwijl je gewoon alleen maar een bericht naar Piet wilt kunnen versturen.

Het klopt wat wjb al zei, MMS is niet meer mogelijk sinds 2017.
Maar gewoon sms'en kan nog steeds nadien.

Begrijp ik het goed dat je eigenlijk naar meerdere mensen niet kunt sturen met je iPhone?
Piet niet, maar ook familie in Finland noemde je. Hebben die ook een Android telefoon?

Tycha gaf er al wat linkjes over, iMessage versus sms.
iMessage is eigenlijk een vorm van Whatsapp. Het verstuurt je bericht via internet.
Maar dat is alleen tussen i-apparaten van Apple een succes.

Een bericht naar een Android wordt wel als sms verstuurd.
Wat normaalgesproken dan ook gewoon voortduurt.

Doorloop nog even Tycha's stappenplan
Om te kijken of de sms-centrale goed staat ingesteld dan.

Vul tenslotte nog je gegevens in op je forumprofiel
En laat hier even weten als je dit gedaan hebt.
Dan controleer ik aan onze kant of de netwerkinstellingen goed staan voor je mobiel.
Reputatie 1
@Erik_
  • Forumprofiel aangepast
  • Versturen naar Android gaat niet, klopt helaas.
  • Bij Tycha's stappenplan staat mijn model iPhone XR, model A2105, niet in de lijst. Vandaar dat dat stappenplan gisteren ook geen resultaat opleverde?
  • Groet, wmuller1