Beantwoord

IOS 12 - Beperkingscode = Schermtijd

• 7 oktober 2018
  • 12 reacties
  • 6199 keer bekeken

Hallo allemaal,

Ik heb IOS 12 geïnstalleerd op mijn iphone SE en kom erachter dat Apple de oude tool 'beperkingen' heeft gewijzigd naar de nieuwe tool 'schermtijd'.
Echter, de oude code van 'beperkingen' is meegenomen en automatisch ingesteld als code voor 'schermtijd'. Ik weet die code niet meer. Ik heb een pc met Windows en heb via iTunes nieuwe reservekopie gemaakt en via eerdere topics van alles geprobeerd. Het lukt me niet. Wie biedt uitkomst?
Hulpvraag is: Hoe/waar vind ik code voor beperkingen binnen reservekopie van nieuwe IOS 12?
icon

Beste antwoord door Marina_ 10 oktober 2018, 16:49

Hoi I-Wolk en Mir84, Ik heb het idee dat meerdere iPhone gebruikers tegen dit probleem aan lopen. Ik lees namelijk net dit artikel op appltetips.nl. Als je de code niet meer weet moet je jouw iPad of iPhone volledig herstellen en als nieuw installeren, alleen op deze manier kun je de blokkering opheffen en schermtijd uitschakelen. Laten jullie weten of het hiermee is opgelost?
Bekijk origineel

12 reacties

Zelfde probleem hier... het schermtijd gedeelte blijft vragen om een code en ik heb geen idee wat ik daar in zou moeten vullen. 8 foute pogingen ondertussen nu 60min wachten ?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi I-Wolk en Mir84, Ik heb het idee dat meerdere iPhone gebruikers tegen dit probleem aan lopen. Ik lees namelijk net dit artikel op appltetips.nl. Als je de code niet meer weet moet je jouw iPad of iPhone volledig herstellen en als nieuw installeren, alleen op deze manier kun je de blokkering opheffen en schermtijd uitschakelen. Laten jullie weten of het hiermee is opgelost?
Reputatie 3
Badge +4
Enige manier is inderdaad je iOS device volledig te herstellen via iTunes.
Reputatie 7
Badge +19
Er is een wat minder drastische manier om je code te vinden.
Maak een backup in iTunes
Download de iPhone Backup Extractor
Open de zojuist gemaakte backup met de Backup Extractor.
Menu- Hulpprogramma's en kies Pin-code-opnieuw instellen.
De beperkingscode in de backup wordt nu ingesteld op 1234
Zet nu de zojuist herstelde backup weer terug van iTunes

Bron
Reputatie 7
Badge +19
Hoi I-Wolk en Mir84, We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!
Reputatie 3
Hier de echte oplossing en nog gratis ook.
https://pinfinder.net/
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Thiemen, Wat fijn dat een de oplossing met ons deelt. Ik kende het niet, wil je er misschien iets meer over vertellen?
Reputatie 3
Dag Marina, ik heb gisteren al een nl. ‘handleiding’ geschreven, nog een keer plaatsen?

Hier de enige echte tool om de beperkingscode (dus niet de toegangscode) van de IPhone op te heffen en weer toegang te krijgen, een probleem van Apple waar zoveel gebruikers last van hebben.
Dit gaat een feestdag worden...

Benodigdheden: computer Mac/Windows/Linux.
Onderstaande is gedaan met een MacBook en een iPhone SE. iOS 12.1.2

- maak een ENCRYPTED reserve kopie van de iPhone in iTunes, zorg ervoor dat je daar een wachtwoord van hebt of maakt en schrijf dat op.
- zorg ervoor dat het terminal programma op je computer toegang heeft tot alle schijven.
- ga naar https://pinfinder.net/ en download de laatste versie voor je desbetreffende platform.
- als pinvinder programma niet wil downloaden: press de ctrl knop en klik op het programma logo (Mac).
- start pinvinder programma, dat zoekt onmiddellijk de ENCRYPTED back-up van de iPhone die je hebt gemaakt in iTunes.
- als de pinvinder klaar is met zoeken vraagt het naar het wachtwoord van de ENCRYPTED back-up in iTunes, tik het wachtwoord in het Terminal-venster en voila daar is je code.

Succes, prettige dag gewenst verder.
Tim
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt voor je toelichting @Thiemen! Hopelijk kunnen andere gebruikers van het forum hier iets mee :D
Hallo allemaal,

Ik heb IOS 12 geïnstalleerd op mijn iphone SE en kom erachter dat Apple de oude tool 'beperkingen' heeft gewijzigd naar de nieuwe tool 'schermtijd'.
Echter, de oude code van 'beperkingen' is meegenomen en automatisch ingesteld als code voor 'schermtijd'. Ik weet die code niet meer. Ik heb een pc met Windows en heb via iTunes nieuwe reservekopie gemaakt en via eerdere topics van alles geprobeerd. Het lukt me niet. Wie biedt uitkomst?
Hulpvraag is: Hoe/waar vind ik code voor beperkingen binnen reservekopie van nieuwe IOS 12?

Dat artikel op Appletips geeft alleen maar aan dat je je telefoon moet herstellen naar fabriekstinstellingen en dan geen reservekopie plaatsen want dan kopieer je de code weer mee.....argh!! heeft niemand anders ajb een oplossing??
Reputatie 3
@annbijl
ik raad je aan om beter te lezen, want de oplossing staat 1 post hierboven in detail beschreven.
groet
T.

Inmiddels is het 2020…. Ik heb nog steeds de code niet :-). Ik lees zojuist pas deze optie dus die ga ik asap proberen en dan laat ik het weten of het is gelukt. @Thiemen 

Reageer